Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Motorcyklar ger cancer

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    13

    SV: Motorcyklar ger cancer

    Intressant hur man försöker skrämma folk med alla olika metoder. Vad är syftet med en sådan artikel? Skulle jag sluta åka mc för att det finns en risk att jag får cancer? eller vad är syftet?

    En ytterligare fråga som dyker upp är, Hur är denna studie gjord?
    Har man vid upptäckten av cancer frågat om man kört mycket mc på sistonde eller vad?
    Eller råkar det vara så att man har gjort studien på mcförare som röker och bor i tjernobyl? Och då upptäckt att de hade en förhöjd frekvens av cancer.

    Cancer kan man få av så många saker, och så länge inte en riktig vetenskaplig studie är gjord så är inte mc en av dem. Men visst alla oljor, avgaser och plaster som finns på en mc är ju känt att det ger cancer. Men man kan ju inte sluta leva bara för risken att man ska få en svår sjukdom, I så fall måste vi genast sluta med att ha sex, och utrota vår existens.

    Jag ska gå in på den websidan och läsa in mig på vad de har att säga. Men jag tror inte att det någonsin existerat en verklig studie i ämnet,








  2. #12

    SV: Motorcyklar ger cancer

    Citat Ursprungligen postat av DorkVader
    Vad är syftet med en sådan artikel?
    Att man skall luras att köpa boken som råkar vara skriven av just artikelförfattaren.

    Jag tror och hoppas att fler skulle lockas att förhandsboka ett ex av min snart färdiga bok med titeln "Må bättre med motorcykelmetoden" och uppföljaren "Viktminskning på två hjul". ;D

  3. #13

    SV: Motorcyklar ger cancer

    Jag läste någon stans, att vi drabbas alla av en dödlig sjukdom, livet.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  4. #14

    SV: Motorcyklar ger cancer

    Bra skrivet DorkVader! Jag skulle tippa på att man spelar på folks osäkerhet och rädsla för sjukdomar för att tjäna pengar..

    Som du sa, visst finns det grejer på en mc som kan bidra till cancer men vad gör inte det nuförtiden? Författaren själv erkänner ju till och med att det inte är någon undersökning utan bara iaktagelser.

    Tryckfrihet i all ära men ibland undrar man ju.. :
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Motorcyklar i skottlinjen
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 05:57
  2. Program på TV om motorcyklar
    Av Nible i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 12:21
  3. PLUS ikväll om motorcyklar!
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 23:34
  4. Vajerräcken och motorcyklar
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 18:11
  5. Framtidens motorcyklar
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 11:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •