Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Trevliga MC handlare ...

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    Trevliga MC handlare ...

    Trevliga och positiva mc handlare med glimten i ögat gör ju mc livet ännu roligare.

    http://www.braaap.se/2014/03/blogg-d...n/#comment-545

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Trevliga och positiva mc handlare med glimten i ögat gör ju mc livet ännu roligare.
    http://www.braaap.se/2014/03/blogg-d...n/#comment-545
    Dit tänker jag mig ta, snarast.
    När de höll till i mejeriet så hade de miljoners miljoner med gamla prylar..
    ALLT tycktes finnas.
    Precis som att "ingen bil är bättre än sin verkstad" så gäller nog samma med mc-handlarna..
    Är de dessutom är trevliga och kunniga bidrar det till det positiva med mc-livet.

  3. #3
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Dit tänker jag mig ta, snarast.
    När de höll till i mejeriet så hade de miljoners miljoner med gamla prylar..
    ALLT tycktes finnas.
    Precis som att "ingen bil är bättre än sin verkstad" så gäller nog samma med mc-handlarna..
    Är de dessutom är trevliga och kunniga bidrar det till det positiva med mc-livet.
    http://www.braaap.se/2014/03/blogg-d...n/#comment-545

    Om det är mc butiken i Väring du menar så hälsa då från Skåningen som körde ca 120 mil på två dagar för att hämta den där CB 750:in.Första rundan upp gick jag och tittade och körde hem igen för att dagen efter tidigt på morgonen återigen åka upp ännu en gång med släp efter för att göra affär.Fick både kaffe och hjälp med lastning och surrning plus ett trevligt och skämtsamt humör.Sådant gör de flesta affärer roliga.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-03-09 klockan 19:23.

  4. #4
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    mitt i prick med det inlägget. väldigt bra. hoppas många handlare/ägare läser och tar till sig. konstigt egentligen att de inte fattar bättre då de i många andra sammanhang är kunder !


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  5. #5
    Medlem Conan Van Tierens avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    8
    Flertal gånger hörde jag talas om dålig service inom bilförsäljning och verkstäder i Norrköping, och har egentligen ingen åsikt om den saken, på grund av bristande erfarenhet. Men en sak kan jag berätta. Det finns en verkstad och butik MC Montörerna i Norrköping. Sedan tidigare hade jag dåliga erfarenheter av kontakter med detta ställe. Kan fortfarande inte släppa en händelse som utspelade sig för länge sen, hösten år 2011. Min dåvarande veteranhoj Honda VF 750, inköpt några månader innan dess, lämnades in för reparation. När det var dags att hämta cyckel, och en saftig summa på 8,5 tusen betalades in kontant, upptäckte jag att batterihållaren och plastskåpan som skulle sitta framför batterit var borta. Verkstadsgubben hävdade bestämt att det var så från början när cyckeln lämnades in. Fan heller, sa jag, fixa fram grejerna! Jag kan ju inte köra Hondan med ett löstsittande batteri, det kommer att ramla ut ur cyckeln vid närmaste vänstersväng. Efter en stund frenetiska letandet fiskade han upp hållaren och kåpan någonstans ifrån, varpå jag begav mig hemåt till Oxelösund. Vänstra bakspegeln skruvades fast och justerades under färden, då jag märkte att denna satt av någon anledning löst. Hondan var fixad och fungerade, det var det viktigaste; väl framme i garaget såg jag efter ett tag att det droppade olja lite smått från avtappningsplugg. Irriterande, men det sket jag i då, tänkte ta tag i det sen på våren. I april-maj året därpå när jag skulle byta olja, visade det sig att gängorna där pluggen sitter var sönderdragna. Det är dock omöjligt att veta huruvida MC Montörerna hade förstört gängorna eller om det var så redan från början, men det droppade i alla fall inte innan reparationen. Borra och gänga om i garaget, och så var det fixat. En ny plugg inhandlades från MC Montörerna, till priset av 220 kronor, och då ingick inte ens kopparbricka, men när jag sa att för de pengarna borde man rimligtvis få även en bricka, så var de schyssta och gav mig en, utan extra kostnad. Idag var det dags att besöka det stället igen, för att annars finns det inte i Norrköping någon annan MC affär/verkstad. Skulle beställa ett filter till min nya hoj. Hur enkelt som helst kan man tycka, men icke! Först cirka 20-25 minuters väntande, trots att det var bara tre kunder i kö framför mig, varav två stod redan vid expeditionsstället, pratade med MC gubbarna och beställde nåt. Ingen av dessa hade tydligen bråttom. Det är lugnt, jag kan vänta. Men sen när de framför mig gick och jag trodde att nu var min tur, så fastnade båda MC kassörer vid sina datorskärmar utan att ägna minsta tanke om nästa kund. De kunde åtminstonde ha sagt att man strax får hjälp eller något. "Kan man få hjälp snart, det går inte fort här?" var min fråga. "Tycker du att vi sitter och slöar här?" fick jag ett väldigt surt svar och minst lika sur blick från en av de två. Den andre fortsatte ignorera mig, varpå jag vände runt om och avlägsnade mig från butiken. Ska försöka hitta ett annat ställe att beställa grejerna i, kanske i Nyköping.
    Senast redigerat av Conan Van Tieren den 2017-04-12 klockan 19:24.

Liknande ämnen

  1. Sveriges mc-handlare håller öppet
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-04-08, 12:47
  2. Konkurser mc-handlare
    Av Markus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2013-09-04, 22:11
  3. Trevliga turer i Skåne
    Av Jourtjänst i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 10:06
  4. Trevliga Fikaställen Östergötland
    Av fremas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:05
  5. Bra handlare
    Av Guzzi-Leif i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •