Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur länge vänta...

  1. #1

    Hur länge vänta...

    "Objektantalet" börjar bli för mäktigt (2-siffror) och jag ska försöka göra något åt det..
    Håller därför på att försöka inhämta lite information om produkter som säljs av svenska företag inom mc/moped
    Några svar? Inte.....
    När en enkel fråga som t ex "tål denna färg bensin" inte genererar något svar eller en fråga på saknat väsentligt mått på en produkt inte heller gör det..
    Ska jag bli irriterad eller ska jag resonera, "sånt händer"...

    Jag försöker undvika att handla av dess vad jag kallar oseriösa, "agerar med fötterna"..

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Antar att du vill ha produktinformation från en del handlare och får luddiga eller inga svar...

    Tycker som du att det är svårt att få besked om vad som gäller, både när det gäller varor och tjänster. Det verkar som okunnigheten har blivit en dygd. Det var faktiskt lättare förr att få fakta - verkar som man som kund ska ha kunskapen för det finns ingen att fråga.
    Ove

  3. #3
    Jag är bara irriterad över den nonchalans man möter som blivande kund....
    Har hittills handlat mc-prylar från de flesta av Europas länder och det har hittills alltid fungerat väl..
    Men inte i Sverige.
    Försöker att undvika "att ringa" utan brukar mejla, det ger ju lite mer flexibilitet med svarstillfället för mottagaren.
    Besökte idag en större livsmedelskedja (W--) och så att det var slut på en viss typ av frysvara.
    Frågade då en kille som packade upp varor om det kommer in mer av detta i närtid.
    - "Vet inte, men jag ska se efter", blev svaret varpå han försvann och var borta ett antal minuter och återkom med ett "nej" inte i veckan....
    Han had kunnat svara nej direkt och då sluppit anstränga sig extra..men det gjorde han inte!
    Bra gjort!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ringer och frågar om den grej jag lämnat in för reparation var färdig. Den skickar vi i eftermiddag, blev svaret. Då borde jag haft den i onsdags, men icke fått den ännu.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    107
    Man kan ha olika åsikter om varför, men delar av svensk handel verkar ha hamnat i en spiral, där kunderna handlar billigt på postorder och svaret är dålig service i butikerna. Det finns en del starkt lysande undantag, men de är allt för få.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Två tillfälle i Karlstad för flera år sedan.m Första stället var en elvarubutik, skullem köpa en tvättmaskin. Så småningom uppenbarade sig en snigel, som var ganska ointresserad. Det kom då in ett par damer som han genast gick fram till. Jag var ju arbetsklädd !!!!!!!!!!
    Köpte en maskin i en annan butik på hemvägen.
    Andra tillfället skulle jag köpa en King Cab och stod och pratade med en ganska ointresserad försäljare hos Philipssons i Karlstad. Kom in en man i hallen som försäljaren genast gick fram till. Efter att fått vänta gick jag därifrån och köpte en VW-pickup i stället. Arbetsklädd!!!
    Försäljningschefen hade tidigare värderat min inbytesbil och ringde dan efter och funderade om det skulle bli någon affär. Jag sa ju som det var och förklarade hans försäljares uppträdande. Den försäljaren fick sparken för det var tydligen inte första gången.

Liknande ämnen

  1. Vänta 20 sekunder!
    Av Jourtjänst i forum Om hojen.nu
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 20:59
  2. Får vänta lite.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 20:38
  3. Ägt hojen länge?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 17:27
  4. Länge sedan!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •