Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Ryckutjämnare på Honda shadow

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Kedjan är lite för spänd, så den är det inte. Det är bara på tvåans växel oljudet kommer.
    Blev därför lite nojig att det kanske är lådan som klonkar. Men i övrigt inte ett endaste missljud.

  2. #12
    Ja, man känner väl igen det lite. Ny hoj och man hör lite konstiga ljud som inte ska finnas(nojjig)
    Ljuden brukar "försvinna" efter ett tag

    Utan att sett/provat den.....du kan nog vara lugn. VT750:an är väl en av dom där customhojarna som man kan kategorisera in i fliken "skottsäkra hojar"

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja, man känner väl igen det lite. Ny hoj och man hör lite konstiga ljud som inte ska finnas(nojjig)
    Ljuden brukar "försvinna" efter ett tag

    Utan att sett/provat den.....du kan nog vara lugn. VT750:an är väl en av dom där customhojarna som man kan kategorisera in i fliken "skottsäkra hojar"
    Höra och höra. Jag hade en hoj som en förståsigpåare dömde ut efter att ha lyssnat på den. jag är lite hörselskadad och tyckte den gick fint. Skulle inte gå mer än ett par hundra mil till sa han.
    Eftersom jag inte hörde något fel så körde jag nog över 6000 mil till.
    Jag kanske är som en humla. Den är ju för tung för att flyga, men den vet inte det, så därför flyger den.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja, man känner väl igen det lite. Ny hoj och man hör lite konstiga ljud som inte ska finnas(nojjig)
    Ljuden brukar "försvinna" efter ett tag

    Utan att sett/provat den.....du kan nog vara lugn. VT750:an är väl en av dom där customhojarna som man kan kategorisera in i fliken "skottsäkra hojar"
    Jo precis. Jag har också hört att just den motorn är mer eller mindre skottsäker.
    Men som sagt...man är lite nojig de första 100 milen. Hojen är förövrigt pedantskött, men förra ägaren kanske inte hade 100% koll. Kedjan tex var som en fiolsträng :-)

    /Kenta

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Jo precis. Jag har också hört att just den motorn är mer eller mindre skottsäker.
    Men som sagt...man är lite nojig de första 100 milen. Hojen är förövrigt pedantskött, men förra ägaren kanske inte hade 100% koll. Kedjan tex var som en fiolsträng :-)

    /Kenta
    Bara för att skapa oro kan jag meddela att det kan påverka utgående axelns lager. Vet dock inte om den axel som tvåans drev sitter på kan påverkas.
    Bättre med en lös kedja än en hårt spänd.

  6. #16

  7. #17
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    På tal om handlare som uttalar sig om sina egna produkter...

    /Freddo

  8. #18
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Det blev mycket i denna tråden som jag inte helt hänger med på
    Vad jag däremot nu kan säga är att när jag på min Shadow från 99 släpper gasen i tvåan så upplever jag inte det du beskriver, det sker inget ryck eller klonk.

    Men minna grannar tror nog att jag är lite galen efter att ha kört gatan upp och ner med en minst sagt lite märklig hantering av gasen för att testa detta
    Don't grow up, it's a trap!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Bara för att skapa oro kan jag meddela att det kan påverka utgående axelns lager. Vet dock inte om den axel som tvåans drev sitter på kan påverkas.
    Bättre med en lös kedja än en hårt spänd.
    Joo...det där har jag fattat sedan länge. Har endast kört ca 20 mil med den spända kedjan, och nu skall den slackas....

    Han som ägde den innan har inte bytt vare sig kedja eller drev. Trots det så ser både drev och kedja bra ut. Han har kört minst 1500 mil med hojen. På mina XR-hojar så går det minst en kedja per tusen mil, men då är det ju endast grusåka. Kanske är det så att asfalt ger ett längre liv åt drivpaketet.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Joo...det där har jag fattat sedan länge. Har endast kört ca 20 mil med den spända kedjan, och nu skall den slackas....

    Han som ägde den innan har inte bytt vare sig kedja eller drev. Trots det så ser både drev och kedja bra ut. Han har kört minst 1500 mil med hojen. På mina XR-hojar så går det minst en kedja per tusen mil, men då är det ju endast grusåka. Kanske är det så att asfalt ger ett längre liv åt drivpaketet.
    Skitiga grusvägar sliter mycket hårt på kedjan. 500-700 mil beroende på hur stor andel blött grus det blir. Blöt sand fungerar ju som slippasta.

Liknande ämnen

  1. Honda Shadow 600
    Av Emil Wiklöf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 06:59
  2. Honda Shadow 600 Bobber
    Av Olsson1988 i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-03-02, 22:58
  3. Honda Shadow 750 går orent.
    Av Helgoson i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 16:16
  4. honda shadow 750
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 00:11
  5. Honda Shadow
    Av Chrille i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •