Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Styre till Honda Shadow -99

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196

    Styre till Honda Shadow -99

    Hej!

    Undrar lite om någon kan rekommendera någon typ av styre (plug and play) till en shadow .
    Som det är nu så tar styret i knäna vid fullt styrutslag.
    Det jag är ute efter är ett rakare styre med lite pullback.

    Försökte ladda upp bild, men det sket sig.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Kan inte raisers vara ett alternativ?
    Tror det finns rostfria rör i rätt dimension Om du kan få tag i någon som har en rörbockare,
    så kan du få styret precis som du vill, dessutom till en ganska billig peng.
    Har själv en gammal mekanisk bockare , som duger till enklare bockningar utan större precision. Duger till motorbågar på en offroad.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Risers går fetbort eftersom jag vill ha ett rakare styre.
    Rörbockare är säkert bra om man vet vad man gör.
    Ett styre...typ rakare, minst 90 cm brett med lite pullback så att man
    slipper sitta framåtlutad. Det är vad jag är ute efter.
    Jag har rensat hojen på sissybar och vindruta, och det sista lilla
    som är kvar är ett styre...typ chopperstuk.

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Kan du inte ta kontakt med en mekanisk verkstad som löser det precis efter dina önskemål. För inga större pengar.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Kan du inte ta kontakt med en mekanisk verkstad som löser det precis efter dina önskemål. För inga större pengar.
    Jo...det kanske är lösningen. Har faktiskt inte fattat hur styret sitter ihop.
    Bult genom kronan, men sen är det bult genom risern som inte går att skruva på
    från ovansidan. Bulten genom kronan går inte upp till risern såvitt jag kan se.

    jag blir såå trött! :-)

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Jo...det kanske är lösningen. Har faktiskt inte fattat hur styret sitter ihop.
    Bult genom kronan, men sen är det bult genom risern som inte går att skruva på
    från ovansidan. Bulten genom kronan går inte upp till risern såvitt jag kan se.

    jag blir såå trött! :-)
    Jo Helgosson....du har ju andra trådar som folk vill hlälpa dig framåt med.(styre, klonk)c Bara som ett tips, du kan väl kommentera dom först. Vi är ju hojåkare och vill varandras väl men vore ju trevligt om du gör en not på dessa åtminstone att du läst dom.

    Finns redan en tråd om ditt styre där en lagt upp förslag på styre till din. Mycket bra länk. Om du frågar på den så får du förklaring varför sk traditionella raisers etc inte funkar på din hoj. (länken som getts där på hur ett styre ser ut på din hoj)


    Jag har annars själv tillgång till styren från "Drag Specialties"(prislappen ligger väl cirka 1600:- beroende på vilken höjd på styret man vill ha.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jo Helgosson....du har ju andra trådar som folk vill hlälpa dig framåt med.(styre, klonk)c Bara som ett tips, du kan väl kommentera dom först. Vi är ju hojåkare och vill varandras väl men vore ju trevligt om du gör en not på dessa åtminstone att du läst dom.

    Finns redan en tråd om ditt styre där en lagt upp förslag på styre till din. Mycket bra länk. Om du frågar på den så får du förklaring varför sk traditionella raisers etc inte funkar på din hoj. (länken som getts där på hur ett styre ser ut på din hoj)


    Jag har annars själv tillgång till styren från "Drag Specialties"(prislappen ligger väl cirka 1600:- beroende på vilken höjd på styret man vill ha.
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har betett mig fel här på forumet.
    Jag är ny här och har inte fått kläm på det hela ännu.
    Men jag lovar att jag skall bättra mig.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Förövrigt så förstår jag inte vad du menar med ditt inlägg. Jag har kommenterat svaren och försökt föra frågan framåt. Vad menar du, Saarela?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Förövrigt så förstår jag inte vad du menar med ditt inlägg. Jag har kommenterat svaren och försökt föra frågan framåt. Vad menar du, Saarela?
    Neeh, tänkte mer på klonkandet du hade problem med och du verkar inte bry dig eftersom du inte kommenterat det. Du har också fått ett bra tips ang styret av Marcus tycker jag(+bilderna säger varför du inte)...... Den har du inte heller svarat på.


    Hoppas du inte tog illa upp, mitt inlägg tidigare var definitivt väl menat

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Neeh, tänkte mer på klonkandet du hade problem med och du verkar inte bry dig eftersom du inte kommenterat det. Du har också fått ett bra tips ang styret av Marcus tycker jag(+bilderna säger varför du inte)...... Den har du inte heller svarat på.


    Hoppas du inte tog illa upp, mitt inlägg tidigare var definitivt väl menat
    Jodå, Saarela...jag bryr mig. Har bara inte hittat det inlägg du ref till.
    Och...Jag tog absolut inte illa upp.

Liknande ämnen

  1. honda shadow 600 byte av styre
    Av backmanpontus i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-02-20, 07:29
  2. Styre till Honda Shadow
    Av Markus i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-23, 17:37
  3. Tändhatt/kabel till Honda Shadow.
    Av serajo i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 08:14
  4. Storlek på Risers till Honda Shadow 600
    Av flygare69 i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 23:00
  5. motorbågar till en honda shadow 750-99
    Av chricka i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 17:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •