Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: statistik

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    statistik

    Hej,

    Här kan läsa lite grann om statistik över antalet nysålda motorcyklar.


    http://www.mcrf.se/documents/McRF_Fakta_2013.pdf


    Statistk från bilprovningen. Den första från 2005 och den andra från 2010.

    http://www.svmc.se/smc_filer/SMC%20c...apport2005.pdf


    http://www.svmc.se/smc_filer/SMC%20c...k_20100127.pdf


    Lite förvånad att suzuki säljer så dåligt.

    Mvh

    Hondamannen
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-03-04 klockan 13:50.

  2. #2
    Ja, vi vet att du är besatt av Honda och att Honda enligt dig är bäst och därför säljer bäst.

    Du har ju tidigare vid upprepade gånger länkat till PDF:er med säljresultat så det verkar ju vara väldigt viktigt för dig att nå ut till så många som möjligt med denna informationen.

    Din besatthet är ju nästan lite tragisk om du frågar mig

    Att Suzuki säljer sämre än Honda beror inte på att Suzuki är ett sämre märke eller gör sämre hojar, jag skulle snarare säga tvärtom. Det beror nog på att Honda har ett större modellprogram och att det därför är lättare att där hitta hojen man är ute efter. Fler återförsäljare har man också vilket underlättar.

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har blivit ombedd av Pewa att inte nämna honda mer och det har jag inte gjort och du får göra vilken tolkning du vill.


    Jag tror för övrigt att det finns fler än jag som är intresserad av statistik.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-03-04 klockan 18:23.

  4. #4
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag har blivit ombedd av Pewa att inte nämna honda mer och det har jag inte gjort och du får göra vilken tolkning du vill.


    Jag tror för övrigt att det finns fler än jag som är intresserad av statistik.
    Ursäktar du mig Hondaman om jag förstår Pewa.
    Jan

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Pewa ville jag skulle tona ner det och jag ska att jag inte kommer att nämna det mer. Jag formulerade mig lite felaktigt i föregående inlägg.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag har blivit ombedd av Pewa att inte nämna honda mer och det har jag inte gjort och du får göra vilken tolkning du vill.


    Jag tror för övrigt att det finns fler än jag som är intresserad av statistik.
    Finns bara en tolkning att göra och det vet du. Se bara på ditt användarnamn och tidigare postningshistorik. Honda, Honda och du gissade det, ännu mer Honda.

    Nja, har svårt att se varför "vanligt" folk skulle finna denna statistik intressant? Personligen så bryr jag mig inte om vilket märke som säljer bäst eller vilket märke jag kör. Köper den hoj som platsar inom min satta budget och som jag anser vara roligast att köra.

    Statistik på t.ex. besiktning beror inte på kvaliteten på märket utan hur personen som äger hojen ifråga har skött om den. Jag kan köpa en ny hoj idag som är sönderkörd redan i morgon och som inte klarar besiktning. Därför är statistik av detta slag helt irrelevant.

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Jag vet att det gör ont i dig att höra sanning men nu har du också fått statistik på sanning.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag vet att det gör ont i dig att höra sanning men nu har du också fått statistik på sanning.
    Som jag skrev tidigare så tillhör jag skaran som inte bryr mig om vilket märke det står på hojen jag köper eller om vilket märke som säljer bäst eller sämst. Det enda jag bryr mig om är att hojen jag köper passar inom mina satta kriterier, så som t.ex. att vara roligast att köra samt vara prissatt så den passar inom min budget.

    Honda har en hel del modeller att välja mellan när det gäller landsvgshojar, närmare bestämt 45 st. Tar vi Suzuki som exempel så har man 21 modeller om jag inte minns fel. Rätt stor skillnad där och samma är det med antalet återförsäljare, skiljer mig veterligen +10 st. Lättare som sagt var att hitta hojen man är ute efter om det finns flera modeller att välja mellan och fler återförsäljare att åka till.

    Sedan detta med så kallad statistik från besiktningen. Det beror inte på kvaliteten på märket utan hur personen som äger märket/hojen ifråga har skött om den. Jag kan köpa en ny hoj idag från Honda som är sönderkörd redan i morgon och som inte klarar besiktning. Därför är statistik av detta slag helt irrelevant.
    Senast redigerat av Gaijin den 2014-03-04 klockan 21:14.

  9. #9
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag vet att det gör ont i dig att höra sanning men nu har du också fått statistik på sanning.
    Tagga ner nu,läs vad Gaijin skriver. Vi kör de hojar vi vill utan att fråga dig vad du tycker.
    Jan

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Det märket som säljer mest, det finns ju en anledning till att det gör. Problem på besiktningen har inte bara med ägaren att göra.

Liknande ämnen

  1. Statistik vid uppkörning
    Av Cubalibre i forum MC-kort
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 18:26
  2. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  3. Statistik
    Av Chappy i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 01:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •