Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Var köper man delar till Honda Shadow?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196

    Var köper man delar till Honda Shadow?

    Hej!

    Ny medlem och nyligen ägare till en Honda Shadow VT750 C2 -99.
    Har mer eller mindre dammsugit nätet efter vettiga återförsäljare av delar, både original och custom. Framförallt letar jag ett rakare styre som är bakåtlutat för att slippa luta sig fram när man kör. Originalstyret fungerar, men är på gränsen till vad mina handleder klarar. Dessutom så är det väldigt fult om ni frågar mig.

    Som sagt...tips på vettiga återförsäljare som kan tänkas ha lite på hyllan sökes. Helst då i Sverige.

    Med vänlig hälsning Kent

  2. #2
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Om jag tolkar dig rätt så vill du ha ett rakt styre typ "broom stick" eller dragbar och ett par risers med pullback så att du får styret närmare dig. Vet inte vad det är för skruv du får plats med genom styrkronan. Men det går ju att mäta ganska så lätt.
    I Stockholm så finns race way i Haninge . Han har rätt mycket delar på lager.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Om jag tolkar dig rätt så vill du ha ett rakt styre typ "broom stick" eller dragbar och ett par risers med pullback så att du får styret närmare dig. Vet inte vad det är för skruv du får plats med genom styrkronan. Men det går ju att mäta ganska så lätt.
    I Stockholm så finns race way i Haninge . Han har rätt mycket delar på lager.
    Kalas! tack för tipset.

    Skall ta kontakt med honom i morgon.

    Med vänlig hälsning Kenta

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Har nu googlat på Race way. Är det Jordbro som gäller? Hittar inget vettigt som stämmer med hojprylar...endast gamla Roffes som inte längre finns. Har de en websida överhuvudtaget?

    Med vänlig hälsning Kenta

  5. #5
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Raceway är gamla roffes. De är nog ett år sedan dom flyttade till jordbro. Minns inte vad gatan heter som dom ligger på.
    Rätt rörig hemsida så är det inte allt för långt för dig att åka kan jag rekommendera dig att gå in i butiken och kolla och snacka lite med personalen.
    Tror att de hade lunchstängt mellan 13 och 14 .

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Raceway är gamla roffes. De är nog ett år sedan dom flyttade till jordbro. Minns inte vad gatan heter som dom ligger på.
    Rätt rörig hemsida så är det inte allt för långt för dig att åka kan jag rekommendera dig att gå in i butiken och kolla och snacka lite med personalen.
    Tror att de hade lunchstängt mellan 13 och 14 .
    Hej!

    Jag var där idag, och som du sa hade de en hel del på hyllan.
    Trevligt bemötande och trevlig affär.
    Nu blev det inget styre idag, men jag skall åka dit med
    hojen så får vi se vad de kan fixa fram.
    Det här med styren är ju en hel vetenskap verkar det som .

    /Kenta

  7. #7
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Highway Hawk har lite prylar till Shadow, har precis beställt ett solo rack från dom till min Honda Shadow.

    Här hittar du lite styren som du frågade efter i en annan tråd, har dock ingen erfarenhet av dom men det står ju att det skall passa http://www.nize.se/group.asp?group=931
    Don't grow up, it's a trap!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Highway Hawk har lite prylar till Shadow, har precis beställt ett solo rack från dom till min Honda Shadow.

    Här hittar du lite styren som du frågade efter i en annan tråd, har dock ingen erfarenhet av dom men det står ju att det skall passa http://www.nize.se/group.asp?group=931
    Jo...men det är det att man är ju lite orolig att det inte skall passa när man handlar på nätet.
    Det blir så struligt om man måste skicka tillbaks och så. Jag skall göra ett försök på Raceway så får vi se.

  9. #9
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Jag beställde det i en affär, de flesta MC butikerna kan beställa från Highway Hawk. Blev någon tia dyrare men jag fick rätt grejor, en kopp kaffe och provsitta den nya Yamaha Bolt

    Kollar du på Highway Hawks hemsida så har dom en massa prylar för Shadow.
    http://webshop.highwayhawk.com/webso...oductgroup=HON
    Don't grow up, it's a trap!

  10. #10
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Jag beställer oftast mina grejer på nätet med tanke på att priset är så mycket bättre. Lite dubbelmoral från min sida då jag oftast tycker att man ska stödja den lokala handlaren. Men när det handlar om en 500 eller mer så tycker jag att det känns oskäligt att köpa i butik.

    Är det styren och risers så är det ingen direkt fara att de inte ska passa. Det som gäller är att det är rätt bultdimentioner till risern. Styret är ju oftast standard mått, 1". Så då passar handtag och reglage.

    Annars går det oftast att mäta och på så vis komma fram till vad det är man ska ha för nåt .

Liknande ämnen

  1. Styre till Honda Shadow
    Av Markus i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-23, 17:37
  2. Styre till Honda Shadow -99
    Av Helgoson i forum Custom
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2014-04-24, 19:37
  3. Tändhatt/kabel till Honda Shadow.
    Av serajo i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 08:14
  4. Storlek på Risers till Honda Shadow 600
    Av flygare69 i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 23:00
  5. motorbågar till en honda shadow 750-99
    Av chricka i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 17:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •