Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Forumdöd??

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Forumdöd??

    Man ser ofta kommentarer om att det är dött på forumet, inte bara här utan det förekommer i de flesta fora jag går in och läser.

    Är det intresset för hojåkning som har minskat eller? Många grupper har gått över till att ha kontakt på Facebook och då är ju alla andra utestängda från aktiviteterna. Finns, tror jag, en risk i detta och att det kan leda till att det blir allt fler som hamnar utanför och ledsnar.

    Vad kan göras?
    Ove

  2. #2
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Det kan nog vara som du säger att många använder enbart facebook, frugan har gått över till facebook och använder i stort sett endast det. Själv är jag en envis tjurskalle som vill hålla isär mina olika intressen så jag vägrar facebook, tycker det är för mkt. "slask" på facebook.

    Tror inte att intresset för hojåkning har minskat nämnvärt, men någon lösning på "forumdödsproblemet" har jag tyvärr inte. Man får väl ta upp något kontroversiellt ämne så folk vaknar till..
    Fjädring är överskattat..

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag skrev ett inlägg förra året om vad jag tyckte och trodde om varför forumet tappade medlemmar men det blev borttaget av ägaren så det är tydligt att man inte kan skriva något kritiskt om forumet så jag låter bli, men jag vet att det är en av anledningarna till att hojen förlorar anhängare, jag har talat med många som har hoppat av.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Det kan nog vara som du säger att många använder enbart facebook, frugan har gått över till facebook och använder i stort sett endast det. Själv är jag en envis tjurskalle som vill hålla isär mina olika intressen så jag vägrar facebook, tycker det är för mkt. "slask" på facebook.

    Tror inte att intresset för hojåkning har minskat nämnvärt, men någon lösning på "forumdödsproblemet" har jag tyvärr inte. Man får väl ta upp något kontroversiellt ämne så folk vaknar till..
    FaceBook = MySpace II

    Hypen går över. Har själv ännu inte kommit underfund med det som är bra med FB..

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Folk kommer och folk går men vad har Facebook med mc körning att göra.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Folk kommer och folk går men vad har Facebook med mc körning att göra.
    Var liksom det jag ville få fram...
    MC-forum är för mc-folk som gillar och kör hoj..
    FB är för de som gillar att "uppdatera sin status" helst en gång i kvarten.

    Btw, Status: nu ska jag gå ner i garaget och leta efter mina nya torrladdade ackar..

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Var liksom det jag ville få fram...
    MC-forum är för mc-folk som gillar och kör hoj..
    FB är för de som gillar att "uppdatera sin status" helst en gång i kvarten.

    Btw, Status: nu ska jag gå ner i garaget och leta efter mina nya torrladdade ackar..
    Håller med dig. Hoppas vi kan hålla forumet för hojåkare och intresserade. Att blanda in släkt och andra kan vi överlåta till FB.
    Visserligen finns det en del grupperingar på FB, men hur det blir i framtiden är det nog svårt att sia om
    Jag skall i allafall gå till garaget och byta drivpaket inför lördagens knixkurs. Funderar också på att svetsa hårdmetall på underkant fotpinnarna. Håller nog bara en gång till.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Svea rike
    Inlägg
    19
    Även om så alla hojforum i världen skulle lägga ner så skulle jag aldrig beblanda mig med Facebook. Hatar skiten.

  9. #9
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Håller med er; vi gör vårt bästa föra att hålla forumet i liv , det är i min mening ändå det bästa stället att diskutera vårt intresse !

  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Forumdöd??

    Ja, fast så vidare död är väl inte hojen.nu
    Olles inlägg innan era är ju från 2012 och forumet lever i allra högsta grad än, så vi skall nog inte vara oroliga.

    Det är upp till oss att hålla liv i sakerna och så länge trevliga människor skriver trevliga och intressanta inlägg (precis som ni gjort ovan) om det vi kanske älskar mest så kan måste väl sidan leva kvar?

    Ha de gött!

    Janne

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •