Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Biltemas jacka, byxor o stövlar - är det något att ha?

  1. #21
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    När jag skulle köpa firsta stället så var jag in till BT i Uppsala för att titta på skor och hjälm. Men när jag inte hitta några provex som inte var trasiga i nån form så blev det att köpa i vanlig mc-butik istället.

    Fast vi har bekanta som kört runt i kompletta BT-ställ och verkat nöjda. Fast nu när de ska ta a-kort så har de börjat köpa vanliga mc-kläder istället. Köper man på rea blir skillnaden inte så stor nödvändigtvis.

    Svärfar har köpt allt på Sharlspeed och han verkar nöjd han med.

    /Freddo
    Senast redigerat av TheCrow den 2014-02-27 klockan 08:07. Anledning: Glömde en sak...

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ölänningen Visa inlägg
    Jag har ju alltid haft den åsikten att man får vad man betalar för. Dvs i klarspråk - betalar man ett lågt pris så kan man inte förvänta sig annat än låg kvalitet o betalar man ett högt pris så kan man också kräva en hög kvalitet.
    KAN vara sant. Det kan också vara så att man tar ordentligt betalt för att folk tror att så är fallet.
    4bikers brallorna och Jofamajackan jag kört med ett antal år håller inte tätt - jag har alltid blivit blötare än dom som kört Biltemaställ i samma regn. (Lite otrevligt när man får stanna för att tömma naveln) Handskar från Jofama har jag bytt på grund av att dom sprack. Dom nya sprack också så där kör jag med "oäktingar" av okänt märke + Alpine för kallväder och regn.
    Man får se upp med vad man köper - oavsett pris!
    Ove

  3. #23
    Hondamannen
    Gäst
    Ove jag har haft biltemas kläder och jag har just nu 4 bikers. Jag är nöjd med jackorna hos bägge märkena men byxorna kunde vara tätare. Biltemas handskar är helt ok. Jag köptem på louis i Tyskland ett par extra handskar av ett känt märke men de var märktbart sämre än biltemas.


    Biltema skall ha ett stort tack för att de har tvingat andra tillverkare att sänka sina priser.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-03-01 klockan 10:21.

  4. #24
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Ölänningen Visa inlägg
    Nej, jag har inte kollat in Sharkspeed. Tänkte i första hand försöka få tag i något billigt "no name" i Kalmar på Biltema eller JULA. Är ju alltid mycket bättre att handla där man kan prova. Är urusel på att köpa "kläder" på postorder.

    I värsta fall finns ju http://www.eliassonracing.se i Nybro eller http://www.lellesmc.se i Växjö men då snackar vi ju helt andra priser!
    jo, det är klart att det skall vara isf riktigt smidigt att returnera gratis isf om grejerna inte passar.. annars är det bara bök..


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  5. #25
    Visst går det att tillverka bra MC-kläder, skydd, hjälmar etc. som är billiga men när det blir för billigt måste man kanske ta sig en funderare och tänka till innan man blir allt för sniken, för hur billigt kan det bli och fortfarande vara bra?

    Jag har testat Biltemas grejer och, nej, det är inget för mig.

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    KAN vara sant. Det kan också vara så att man tar ordentligt betalt för att folk tror att så är fallet.
    4bikers brallorna och Jofamajackan jag kört med ett antal år håller inte tätt - jag har alltid blivit blötare än dom som kört Biltemaställ i samma regn. (Lite otrevligt när man får stanna för att tömma naveln) Handskar från Jofama har jag bytt på grund av att dom sprack. Dom nya sprack också så där kör jag med "oäktingar" av okänt märke + Alpine för kallväder och regn.
    Man får se upp med vad man köper - oavsett pris!
    Klart man ser upp vad man köper.Tur man har 10 års garanti på utrustningen

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Klart man ser upp vad man köper.Tur man har 10 års garanti på utrustningen
    Vill nog säga så här att man måste nog ha tur om man köper kvalité billigt.

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vill nog säga så här att man måste nog ha tur om man köper kvalité billigt.
    nåväl,men jag vill ha det bästa så prislappen får göra hål i plånboken.

Liknande ämnen

  1. Kort eller lite längre jacka?
    Av petrho i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 19:05
  2. Tunn jacka?
    Av GS. i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 10:12
  3. Byxor...
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 18:29
  4. Rätt placering av knäskydd i byxor?
    Av goldfish i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 07:29
  5. BYXOR.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 02:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •