Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Held Sixty?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    14

    Held Sixty?

    Hej, jag fick upp ögonen för denna jackan, någon som har använt den?
    Bra köp?

    http://www.comutomoto.com/products/held-sixtysix-kaki

    Mvh
    Wilhelm

  2. #2
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Nej, ingen erfarenhet. Snygg dock! Fotona ger viss vägledning. Verkar vara en vackert-väder-jacka. Kort - inte så varm. "Waxed cotton" - står nog emot en skur men inte ett lång regndag. Står inget om Goretex el. dyl. Saknar ordentligt ryggskydd (som de allra flesta gör) så kräver ryggplatta. Men det har du väl ändå?

    Känns som en trevlig sommarjacka! Hade passat på min trajja! Om det inte varit så att jag redan har alldeles för många jackor ...


    "The superb Held Sixty Six waxed cotton motorcycle jacket, we cant stress enough how nice they are. Waterproof, waxed cotton retro styled motorcycle jacket. Wind proof and breathable. Soft protectors at shoulders and elbows. Back foam padding, upgradable to EN1621-2 protector. Connector zip for trousers."

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    14
    Ja det var utseendet som fångade mig, att den stack ut lite och såg mer jacka ut än mc-jacka. Nu har jag visserligen varit borta i ca tio år innan jag återföll i två hjul förra säsongen.
    Har bara en jacka, och jag tycker att det känns lite väl lite ;-)

  4. #4
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Wilhelm Visa inlägg
    Ja det var utseendet som fångade mig, att den stack ut lite och såg mer jacka ut än mc-jacka. Nu har jag visserligen varit borta i ca tio år innan jag återföll i två hjul förra säsongen.
    Har bara en jacka, och jag tycker att det känns lite väl lite ;-)
    Kan man ha mer än en mc jacka på sig åt gången !?.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    14
    haha med lite övertalning skall det nog gå!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Wilhelm Visa inlägg
    Ja det var utseendet som fångade mig, att den stack ut lite och såg mer jacka ut än mc-jacka. Nu har jag visserligen varit borta i ca tio år innan jag återföll i två hjul förra säsongen.
    Har bara en jacka, och jag tycker att det känns lite väl lite ;-)
    Du får nog köpa en ny för att de finns organismer som gör att äldre kläder krymper då de ej används.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    14
    hahaha Ja det är skumt det där!! Trist att det skall bli så, men så är ju livet!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •