Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 79

Ämne: Yamaha MT09.

  1. #21
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    LOL ... 270 km/h på en hoj utan kåpor.Måste ju bli samma känsla som att försöka dra upp gylfen med apparaten ute ... fy bubblan.

    För att få en bättre förståelse för ditt exempel så testade jag detta. (Med gylfen alltså) och det vill jag inte rekommendera!
    Således är nog kåpor lämpligt i dessa hastigheter

  2. #22
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    LOL ... 270 km/h på en hoj utan kåpor.Måste ju bli samma känsla som att försöka dra upp gylfen med apparaten ute ... fy bubblan.
    Inte riktigt, däremot får man bra sträck i armarna...

    Skickat från min LT25i via Tapatalk

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Gaijin Visa inlägg
    Yamaha har strypt hojen vilket gör att den inte varvar ut fullt på fjärde, femte och sjätte växeln. ~10,500, ~10,000 samt ~8,500 varv/min (ungefärliga siffror) är respektive toppvarv på dessa växlar i strypt läge och det gör att hojen bara toppar runt ~210 km/h.

    Finns en lösning som Yamaha Center i Helsingborg pular på, nämligen en specialmapp som inte behöver Power Commander utan som görs direkt i ECU:n. När den är klar kommer hojen med ett helsystem från Akrapovic eller Arrow att ha en toppeffekt runt ~115 hk på bakhjulet samt klara hastigheter upp emot ~270 km/h (~210 km/h som standard).

    Funderar på att köpa detta men vet inte om jag har råd då jag har lagt 80,000 kr på hojen som kommer nästa vecka samt att jag kommer lägga ~10,000 kr på ny personlig utrustning. Det kostar ju trots allt 15,000 kr för helsystemet och mappningen samt resan dit ner och tillbaka.

    Få se hur det blir.
    Skulle förvandlingen höja toppfarten med 60kmt...har jag svårt att tro.Skulle inte vilja sitta i 270 på den heller.Den känns alldeles för liten och instabil för detta.Finns ju hojar som är betydligt starkare och stabilare och som inte når sådana hastigheter.Men kan ju ha fel,och tänker inte prova.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Skulle förvandlingen höja toppfarten med 60kmt...har jag svårt att tro.Skulle inte vilja sitta i 270 på den heller.Den känns alldeles för liten och instabil för detta.Finns ju hojar som är betydligt starkare och stabilare och som inte når sådana hastigheter.Men kan ju ha fel,och tänker inte prova.
    Tro gör man i kyrkan. Runt 270 km/h klarar hojen och det är Yamaha själva som har valt att strypa den på 4-6:ans växlar p.g.a. detta. Man tycker helt enkelt att den går för fort. Dyno som visar hur växlarna klipper:



    Har kört naket tidigare och då i hastigheter på 250-260 km/h. Det är inte lätt men det går, speciellt med en flyscreen.

    Om jag gör detta så gör jag det för att få ut hojens hela potential och inte för att konstant ligga på dessa hastigheter.

  5. #25
    Crotch Rocket
    Gäst
    Skriver detta sittandes på min nya mattgråa MT-09 som jag precis har varit och hämtat, uppenbarligen det sista exemplaret i Sverige i denna färg, och jag kan bara säga wow, vilken hoj... vilken fantastisk hoj detta är.

    Skickat från min iPhone

  6. #26
    Crotch Rocket
    Gäst
    Ursäkta mitt tjat men vilket jäkla hoj! Längtar tills den är inkörd och första servicen är gjord så man kan se vad den verkligen går för.

    Skickat från min iPhone

  7. #27
    Hondamannen
    Gäst
    Grattis!

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Gaijin Visa inlägg
    Tro gör man i kyrkan. Runt 270 km/h klarar hojen och det är Yamaha själva som har valt att strypa den på 4-6:ans växlar p.g.a. detta. Man tycker helt enkelt att den går för fort. Dyno som visar hur växlarna klipper:



    Har kört naket tidigare och då i hastigheter på 250-260 km/h. Det är inte lätt men det går, speciellt med en flyscreen.

    Om jag gör detta så gör jag det för att få ut hojens hela potential och inte för att konstant ligga på dessa hastigheter.
    Klart jag vet man tror i körka,men 270kmt med 115 hk..väntar på verklig fakta.Men fin hoj och coolt med 3 pip.Och ligga i 270 lär nog få göra med för den KAN inte gå stabilt i den farten men latja runt runt kiosken på bakhjulet eller jaga skiten ur rr hojar på krokiga vägar det går nog kanon.Och den är ju så billig så man kanske skulle köpa en för att leka med hemikring.För att vid längre sträckor ta fram missen som kan mer och är bekvämare.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-28 klockan 03:07.

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Klart jag vet man tror i körka,men 270kmt med 115 hk..väntar på verklig fakta.Men fin hoj och coolt med 3 pip.Och ligga i 270 lär nog få göra med för den KAN inte gå stabilt i den farten men latja runt runt kiosken på bakhjulet eller jaga skiten ur rr hojar på krokiga vägar det går nog kanon.Och den är ju så billig så man kanske skulle köpa en för att leka med hemikring.För att vid längre sträckor ta fram missen som kan mer och är bekvämare.
    116.37 hk/85.40 nm på bakhjulet i dagsläget.


    Vill du ha fakta kan du ringa Yamaha Center i Helsingborg. Mappningen är inte hundraprocentig ännu men man har redan nu fått upp den i ~265 km/h. Finns alltså mer att ge.

    Hastigheten är ju uppmätt vid bänkningen så visst kommer det gå något långsammare i 'verkligheten' med fartvind etc men eftersom den har mer att ge är en faktiskt hastighet av upp emot ~270 km/h inget omöjligt. Notera att jag hela tiden har skrivit "upp emot ~270 km/h"

    Dessa killar kan detta. Har gjort det tidigare med bl.a. en Yamaha V-Max.

    Varför skulle den inte gå stabilt i dessa farter?

    Du tror lite väl mycket, du.

  10. #30
    Jag har också sett lite siffror på bänkning. Bra siffror blev det på MT-09. Sen om det är en trimmad bänk vet man ju aldrig

    Tophastighet på bänk är ju inte intressant. Man kan säkert få MT09:an att gå över 300 om man vill(drevning)

    Jag fick t o m, utan att pressa den, 126,7 km/timmen verklig fart när jag bänkade Innovan





    .....och det med ruggiga 8,05 kusar på bakhjulet




    ....DE NI!!!

Liknande ämnen

  1. orginal avgassystem MT09
    Av fredsknekt i forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-03, 07:17
  2. handskydd till MT09
    Av fredsknekt i forum Street
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-04-25, 10:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •