Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 79

Ämne: Yamaha MT09.

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    Yamaha MT09.

    Yamaha satsar tydligen rejält på reklam med ny trecylindriga MT09.


  2. #2
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Tror de blir en storsäljare. Ligger på ett bra pris från början. Är lite sugen att prova en.

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Är inte mt-07:an bättre? Den har ju rätt antal cylinder eller?

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Är inte mt-07:an bättre? Den har ju rätt antal cylinder eller?
    Nää,klenare motor,

  5. #5
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    MT07 skall vara en ganska liten pjäs vad jag hört så för min del går den nog bort.

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    MT09,an känns även liten den mä tycker jag.Men coolt med 3 cyl.Den motorn kommer i många nya modeller tydligen.Gott bottenvrid jämfört med en 2.a.Jag vet min supertenere 1200,den gick väldigt ryckigt vid låga varv,men med Tigern kan man ju ligga i 40kmt på 6,an utan protester och bara dra iväg.

  7. #7
    Ankan1
    Gäst
    När Motorrad, (tror jag det var) nyligen testade MT09 så blev testföraren ombed av personalen att ha den i Normal körläge och inte i Sportläge.Varför förstod denna förare när han naturligtvis omgående la hojen i sportläge och MT09:an lyfte glatt på framhjulet även i treans växel.Så det verkar ju vara en buskul hoj till vettiga pengar bland dessa nyhojspriser.

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    När Motorrad, (tror jag det var) nyligen testade MT09 så blev testföraren ombed av personalen att ha den i Normal körläge och inte i Sportläge.Varför förstod denna förare när han naturligtvis omgående la hojen i sportläge och MT09:an lyfte glatt på framhjulet även i treans växel.Så det verkar ju vara en buskul hoj till vettiga pengar bland dessa nyhojspriser.
    Ja förstår det hade en sådan knapp på min supertenere med,men förstår inte vad man ska ha den till.Ska ju vara full effekt i motorn,resten sköter man ju med handen

  9. #9
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja förstår det hade en sådan knapp på min supertenere med,men förstår inte vad man ska ha den till.Ska ju vara full effekt i motorn,resten sköter man ju med handen
    Jag önskar att jag haft en sådan knapp på Blackbirden när det är vått ute.Fel växel och för mycket gas i utgången på kurvan ... Bye Bye ...

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Jag önskar att jag haft en sådan knapp på Blackbirden när det är vått ute.Fel växel och för mycket gas i utgången på kurvan ... Bye Bye ...
    Ja just det.Där kommer ju tänkandet in.Våt väg,gasa mycket ,kurva,???hallå

Liknande ämnen

  1. orginal avgassystem MT09
    Av fredsknekt i forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-03, 07:17
  2. handskydd till MT09
    Av fredsknekt i forum Street
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-04-25, 10:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •