Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 79

Ämne: Yamaha MT09.

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Gaijin, istället för att gnälla som en jävla treåring kan du väl backa upp din helkassa attityd som utgör 8 av 9 "bidrag" till forumet än så länge med lite konkret fakta.

    Vinn på kunskap inte meningslöst gnabb som bara sänker nivån på dig och inte minst forumet.

    Saknar det här forumet helt administratörer ?
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Gaijin, istället för att gnälla som en jävla treåring kan du väl backa upp din helkassa attityd som utgör 8 av 9 "bidrag" till forumet än så länge med lite konkret fakta.

    Vinn på kunskap inte meningslöst gnabb som bara sänker nivån på dig och inte minst forumet.

    Saknar det här forumet helt administratörer ?
    Och din lösning på att få mig, som du kallar det, att sluta "gnälla som en jävla treåring" är vad? Att själv gnälla? Åh, denna ironi.

    Sedan att jag skulle ha en heltaskig attityd får stå för dig. Har mig veterligen inte skrivit att någon gnäller som en jävla treåring, men det har ju du gjort så vem av oss är det nu igen som har en helkass attityd?

    Vad är det för fakta du eftersöker?

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Var och klämde på MT09 hos Yamaha Center i Karlstad i dag. Verkar vara en ganska lagom hoj i storlek och hanterbarhet. De ex de hade fått tilldelade var sålda, så jag tror den blir en hit i år. Ser mera ut som en mc än vad Hondas lilla tjocka pingvin xl700 är. Priset är väl lite lägre än den senares.
    ( jag är inte helt insnöad på Honda som en del tycks tro) Dessutom har jag en veteran, en Yamaha XT 125 83:a

  4. #64
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Var och klämde på MT09 hos Yamaha Center i Karlstad i dag. Verkar vara en ganska lagom hoj i storlek och hanterbarhet. De ex de hade fått tilldelade var sålda, så jag tror den blir en hit i år. Ser mera ut som en mc än vad Hondas lilla tjocka pingvin xl700 är. Priset är väl lite lägre än den senares.
    ( jag är inte helt insnöad på Honda som en del tycks tro) Dessutom har jag en veteran, en Yamaha XT 125 83:a
    Ser ut som du smutsar ner din fina väst på kladdiga grusvägar. Ingen bakskärm.
    Jan

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Var och klämde på MT09 hos Yamaha Center i Karlstad i dag. Verkar vara en ganska lagom hoj i storlek och hanterbarhet. De ex de hade fått tilldelade var sålda, så jag tror den blir en hit i år. Ser mera ut som en mc än vad Hondas lilla tjocka pingvin xl700 är. Priset är väl lite lägre än den senares.
    ( jag är inte helt insnöad på Honda som en del tycks tro) Dessutom har jag en veteran, en Yamaha XT 125 83:a
    Att den sålt slut beror delvis på att det är en kalashoj som "alla" vill ha men också för att det endast kom 180 st hojar till Sverige av utlovade 200.

    Vet att det kommer fler hojar i maj, samt att det ryktas om att 2015 års modell kommer redan i augusti. Yamaha ska enligt uppgift hämta hem hojarna som kommer i maj från europalagret i Belgien. Alla hojar som står där är egentligen till för den franska marknaden och i Frankrike får man max ha 74 kW (100 hk), så 95 hk är hojarna strypta till. Hoppas Yamaha Sverige fixar detta innan leverans.
    Senast redigerat av Gaijin den 2014-03-04 klockan 19:47.

  6. #66
    Hondamannen
    Gäst
    Vart kommer denna rykte ifrån? Källor?

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Vart kommer denna rykte ifrån? Källor?
    Det enda som är rykte av det jag skrev, eller inte bekräftat om man så vill, är detta med att hojarna som kommer i augusti är av 2015 års modell. Allt annat är fakta och bekräftat av personer jag känner inom hojbranschen. Kan av förklarliga skäl inte namnge personerna.

    Menar du om att i Frankrike så måste hojarna vara strypta till 74 kW (100 hk)? Det är lag på det men EU har bestämt att från 2016 så får inget EU-land effektbegränsa motorcyklar.

  8. #68
    Hur upplever ni att köra utan vindruta? När börjar det bli jobbigt? Slipper man turbulens utan ruta?


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av petrho Visa inlägg
    Hur upplever ni att köra utan vindruta? När börjar det bli jobbigt? Slipper man turbulens utan ruta?


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Jag avskyr att köra utan en hög ruta eftersom jag ofta kör hela dagarna. Om det då regnar , så kan man ju hålla sig för skratt.
    Med rutan, så slipper jag ju att få blåsten och regnet i bröstet eller på halsen. Visst blir det lite turbulens, men inget som stör. J.ag brukar köra med hjälmen öppen upp till ca 100 km/t.
    Många insekter bara flyger förbi, även lättare snöfall hålls undan. Om man kör med öppen hjälm, så måste man ha någon form av glasögon för att en liten skalbagge i 100 knyck kan ställa till en rejäl skalda. Fick en norsk skalbagge precis vid näsroten , så det blev en nötstor bula.

  10. #70
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag avskyr att köra utan en hög ruta eftersom jag ofta kör hela dagarna. Om det då regnar , så kan man ju hålla sig för skratt.
    Med rutan, så slipper jag ju att få blåsten och regnet i bröstet eller på halsen. Visst blir det lite turbulens, men inget som stör. J.ag brukar köra med hjälmen öppen upp till ca 100 km/t.
    Många insekter bara flyger förbi, även lättare snöfall hålls undan. Om man kör med öppen hjälm, så måste man ha någon form av glasögon för att en liten skalbagge i 100 knyck kan ställa till en rejäl skalda. Fick en norsk skalbagge precis vid näsroten , så det blev en nötstor bula.
    Man får ju ren luft på sig utan rutor och kåpor.Inte så skönt i höga hastigheter.Funkar tydligen kanon på en Mt 09 som är snabbare än en R6,a

Liknande ämnen

  1. orginal avgassystem MT09
    Av fredsknekt i forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-03, 07:17
  2. handskydd till MT09
    Av fredsknekt i forum Street
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-04-25, 10:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •