Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 79

Ämne: Yamaha MT09.

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Gaijin Visa inlägg
    116.37 hk/85.40 nm på bakhjulet i dagsläget.


    Vill du ha fakta kan du ringa Yamaha Center i Helsingborg. Mappningen är inte hundraprocentig ännu men man har redan nu fått upp den i ~265 km/h. Finns alltså mer att ge.

    Hastigheten är ju uppmätt vid bänkningen så visst kommer det gå något långsammare i 'verkligheten' med fartvind etc men eftersom den har mer att ge är en faktiskt hastighet av upp emot ~270 km/h inget omöjligt. Notera att jag hela tiden har skrivit "upp emot ~270 km/h"

    Dessa killar kan detta. Har gjort det tidigare med bl.a. en Yamaha V-Max.

    Varför skulle den inte gå stabilt i dessa farter?

    Du tror lite väl mycket, du.
    Jag tvivlar inte på Glenn och grabbarna där nere.Ja kompisens v-max uppdaterade dom,den går som fan.Dom är duktiga och som du själv säger,inget luftmotstånd i bänken.Luftmotståndet efter 200 blir riktigt tufft och med bara 116hk blir det jobbigt för den.Men det är ju bara att prova.Jag tycker ingen hoj går stabilt över 250.Jo en R1,a testade jag toppfarten på..294 gjorde den efter mätarn och den gick sådär,det blåser och rister som tusan.Har haft flera yamaha fjr 1300,som toppar 260 efter mätarn oh dom är mer strömlinjeformade,men det rister och far där med över 200 så varför skulle inte en liten nakenhoj göra det.Nää jag tror inte så mycket som du tror,jag VET.Men skitsamma.Men toppfarten kan väl inte vara så viktigt på din hoj antar jag.Jag håller med om att den är riktigt läcker och säkert riktigt underhållande att köra.Provkörning kommer ju att ske.OCH får gratulera till hojen och hoppas du får många roliga turer med denPs tänk på att det där med inkörningen,kör som vanligt men utan att plåga den.Många tror att man behöver fisåka dom första milen,bara snack.

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Crotch Rocket Visa inlägg
    Skriver detta sittandes på min nya mattgråa MT-09 som jag precis har varit och hämtat, uppenbarligen det sista exemplaret i Sverige i denna färg, och jag kan bara säga wow, vilken hoj... vilken fantastisk hoj detta är.

    Skickat från min iPhone
    Grattis till en skitsnygg hoj.Hoppas du får kul med den.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nää jag tror inte så mycket som du tror,jag VET.

    Luftmotståndet efter 200 blir riktigt tufft och med bara 116hk blir det jobbigt för den.

    Har haft flera yamaha fjr 1300,som toppar 260 efter mätarn oh dom är mer strömlinjeformade,men det rister och far där med över 200 så varför skulle inte en liten nakenhoj göra det.
    Du påstår dig veta saker men det är ju uppenbart att du mest tror dig veta saker. Stor skillnad på att veta och att tro sig veta.

    Hade för något år sedan en Yamaha XJ6-N. Allt original förutom Ixil Hyperflow L1X, K&N-filter, NGK Iridium IX. Den gjorde 232 km/h (faktiskt hastighet uppmätt med GPS) och det var inga större problem att köra trots att jag bara hade en liten flyscreen som vindskydd. Ostabil var den inte heller. Samma med Kawasaki ER-6N som jag hade efter. Den hade snarlika modifieringar och gjorde 221 km/h, också detta uppmätt med GPS.

    Detta är hojar som enligt tillverkarna har ~77 hk respektive ~72 hk från fabrik och som väger 210 kg respektive 206 kg.

    Yamaha MT-09 har fler hästar och väger mindre. Inte så svårt att räkna ut vad den innebär.

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Gaijin Visa inlägg
    Du påstår dig veta saker men det är ju uppenbart att du mest tror dig veta saker. Stor skillnad på att veta och att tro sig veta.

    Hade för något år sedan en Yamaha XJ6-N. Allt original förutom Ixil Hyperflow L1X, K&N-filter, NGK Iridium IX. Den gjorde 232 km/h (faktiskt hastighet uppmätt med GPS) och det var inga större problem att köra trots att jag bara hade en liten flyscreen som vindskydd. Ostabil var den inte heller. Samma med Kawasaki ER-6N som jag hade efter. Den hade snarlika modifieringar och gjorde 221 km/h, också detta uppmätt med GPS.

    Detta är hojar som enligt tillverkarna har ~77 hk respektive ~72 hk från fabrik och som väger 210 kg respektive 206 kg.

    Yamaha MT-09 har fler hästar och väger mindre. Inte så svårt att räkna ut vad den innebär.
    Har åkt hoj i 30 år och vet jag inget så är jag tyst

    Men LÄS jag tror den får det tufft efter 200 och jag VET att det rister om far efter 200 och även tidigare.Har aldrig sagt att den skulle vara instabil.Konstigt att hojar med 200 hk inte gör 400kmt.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-28 klockan 20:25.

  5. #35
    Hondamannen
    Gäst
    Ursäkta att jag lägger mig i men även om det är kul att veta topphastighet med mera samt att det är kul att köra fort och testa hojens topphastighet men jag måste fråga om ni lider av någon form av dödslängtan eftersom ni gärna vill köra i dessa hastigheter?

  6. #36
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Dom gör ju nästan 400, eller i vart fall en bit över 300. Sen är det nog inte maskinen som är problemet. Kolla in TT. Min bil på 230hk gör ju 240km/H innan regulatorn kickar in. Å den väger ju en bit mer än en mc och har större vindmotstånd.

    /Freddo

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Ursäkta att jag lägger mig i men även om det är kul att veta topphastighet med mera samt att det är kul att köra fort och testa hojens topphastighet men jag måste fråga om ni lider av någon form av dödslängtan eftersom ni gärna vill köra i dessa hastigheter?
    Testa brukar jag göra men inget som är intressant sedan.Min gör 220,har provat på autobahn men ingen hit,blåser och rister så hemskt.Har väl fel hoj.

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Dom gör ju nästan 400, eller i vart fall en bit över 300. Sen är det nog inte maskinen som är problemet. Kolla in TT. Min bil på 230hk gör ju 240km/H innan regulatorn kickar in. Å den väger ju en bit mer än en mc och har större vindmotstånd.

    /Freddo
    Dom flesta hojar har mer luftmotstånd än en bil.

  9. #39
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Eller hur...

  10. #40
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Eller hur...
    Tydligen,läs tester om det så får du se..

Liknande ämnen

  1. orginal avgassystem MT09
    Av fredsknekt i forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-03, 07:17
  2. handskydd till MT09
    Av fredsknekt i forum Street
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-04-25, 10:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •