Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 79

Ämne: Yamaha MT09.

  1. #41
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Har du inga länkar?

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    107
    En MC har högre Cd-värde än en bil. Men det innebär inte att luftmotståndet är högre.

    Förövrigt så ökar kraften som behövs för att övervinna luftmotståndet med kvadraten av farthöjningen. Vilket kan vara värt att ta hänsyn till för den som vill extrapolera.

  3. #43
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Ska min finlira så ökar energibehovet med kvadraten på hastigheten också. Lik förbenat så puffar min 1400-1500kg tunga Saab på i 240 på sina trötta 230 hästar. Att mc:n inte går i 400 beror väl till största del på utväxling och mappning.

    Åtminstone tycker jag att vägen blir rätt smal när man närmar sig 200km/h. TT-killarna måste ju ha nått hjärnfel...

    /F

  4. #44
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Ursäkta att jag lägger mig i men även om det är kul att veta topphastighet med mera samt att det är kul att köra fort och testa hojens topphastighet men jag måste fråga om ni lider av någon form av dödslängtan eftersom ni gärna vill köra i dessa hastigheter?
    Hög fart är ibland beroendeframkallande.Och så är det ju bevisat enligt Einstein teorin att tiden går långsammare för den som färdas i en hög fart jämfört med en stillasittande människa.Med andra ord så åldras en fortkörare långsammare och borde ju teoretisk då leva längre än den som alltid håller fartgränserna.Kan ju vara något att flika in med när polaren en dag ligger på sitt yttersta, att du skulle kört lite fortare ... LOL.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-02-28 klockan 22:55.

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har åkt hoj i 30 år och vet jag inget så är jag tyst
    Varför skriver du då? Du vet ju uppenbarligen inget om det du nu skriver om mer än att du tror dig veta saker. Men det hänger väl ihop med det du skriver i den andra tråden. Gammal vet bäst? Nej, skulle inte tro det.

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men LÄS jag tror den får det tufft efter 200
    Tror. Det gör du väldigt mycket och väldigt ofta. Så det du skrev ovan, att du är tyst när du inget vet, är vad? Rent snack? Jo, vi förstår detta.

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har aldrig sagt att den skulle vara instabil.
    Du skrev: "Jag tycker ingen hoj går stabilt över 250".

    Du skrev också: "Har haft flera yamaha fjr 1300,som toppar 260 efter mätarn oh dom är mer strömlinjeformade,men det rister och far där med över 200 så varför skulle inte en liten nakenhoj göra det."

    Vet du inte vad du skriver eller?

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Konstigt att hojar med 200 hk inte gör 400kmt.
    Nu är vi åter där igen om att inte skriva när vi inget vet.

    Herregud!

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    107
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Ska min finlira så ökar energibehovet med kvadraten på hastigheten också. Lik förbenat så puffar min 1400-1500kg tunga Saab på i 240 på sina trötta 230 hästar.
    Nu blir jag lite fundersam. Om vi bortser från friktion (vilket vi naturligtvis inte kan göra...) så påverkar inte vikten maxhastigheten, endast accelerationen. Så att bilen väger mer, är inte avgörande.

    Men låt oss höra mer om MT09 istället, absolut inte min typ av båge, men den verkar jäkligt kul. Varierande åsikter om den bland de som provkört. Ser fram emot fler rapporter.

  7. #47
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det gäller bara i ideala system.

    /F

  8. #48
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Gaijin Visa inlägg
    Varför skriver du då? Du vet ju uppenbarligen inget om det du nu skriver om mer än att du tror dig veta saker. Men det hänger väl ihop med det du skriver i den andra tråden. Gammal vet bäst? Nej, skulle inte tro det.



    Tror. Det gör du väldigt mycket och väldigt ofta. Så det du skrev ovan, att du är tyst när du inget vet, är vad? Rent snack? Jo, vi förstår detta.



    Du skrev: "Jag tycker ingen hoj går stabilt över 250".

    Du skrev också: "Har haft flera yamaha fjr 1300,som toppar 260 efter mätarn oh dom är mer strömlinjeformade,men det rister och far där med över 200 så varför skulle inte en liten nakenhoj göra det.Om man skriver så,vet man ej vad man skriver då??."

    Vet du inte vad du skriver eller?



    Nu är vi åter där igen om att inte skriva när vi inget vet.

    Herregud!
    Bla,bla,bla nä ok vet nada.Det där var rörigt,måste ha stavat fel,eller har du läst baklängesVa är knepigt?om jag säger att en fulländad sporttouring far och rister lite runt 250 pga det blåser som fan.Vad ska då inte en liten,lätt naken hoj göra.vet jag inte vad jag skriver då??vad är problemet...
    Senast redigerat av engström67 den 2014-03-01 klockan 01:53.

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    .................................................. .................................................. .........

  10. #50
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Har du inga länkar?
    Nej men enkelt att goggla på.Men jag har inga bevis på att det ska vara så.Går bara på vad man hört.Men igentligen så borde ju en hoj som är en halvmeter bred skära igenom luften lättare än en plåtlåda som är 2 meter.

Liknande ämnen

  1. orginal avgassystem MT09
    Av fredsknekt i forum Köp & Sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-03, 07:17
  2. handskydd till MT09
    Av fredsknekt i forum Street
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-04-25, 10:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •