Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Facebook

  1. #11
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Den enda grupp jag är med i heter VVFB
    Våga Vägra Facebook..

    Har en sida på FB, men i fakenamn (naturligtvis), mest för att vissa andra fora/media kräver det.
    Ser ingen som helst anledning att behöva fläka ut mig och mina göranden inför hela världen..

    Forum? Ja!
    Fejan? nej...
    Har inget Facebook konto och ibland begriper jag faktiskt inte hur man klarat sig trots avsaknaden av denna nätplats ... LOL.

  2. #12
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Mins gubbarna på jobbet när smart telen kom
    "Ää ska jag med sådant till"
    vad har dom nu ?

    På sin tid när forumet startade var där så många anti att ens ha en klubbsida.
    "De förstör föreningen och de är inte längre lönt o träffas"

    Fb är ingen fluga de kommer stanna och jag har använt fb i många år
    och kan ärligt inte förstå varför folk inte skulle vilja ha de.

    Ni som är fruktansvärt emot har ni enns en uppfatning om vad man
    Använder det till eller hur de kan användas ? Svårt o ta kretik från någon
    Som inte själv har insikt i vad det är o varför...

    Kan säga att ni som inte har fb går miste om massa kul läsning o upplevelser....
    Allt beror på hur man använder det
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  3. #13
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LinusE Visa inlägg
    Mins gubbarna på jobbet när smart telen kom
    "Ää ska jag med sådant till"
    vad har dom nu ?

    På sin tid när forumet startade var där så många anti att ens ha en klubbsida.
    "De förstör föreningen och de är inte längre lönt o träffas"

    Fb är ingen fluga de kommer stanna och jag har använt fb i många år
    och kan ärligt inte förstå varför folk inte skulle vilja ha de.

    Ni som är fruktansvärt emot har ni enns en uppfatning om vad man
    Använder det till eller hur de kan användas ? Svårt o ta kretik från någon
    Som inte själv har insikt i vad det är o varför...

    Kan säga att ni som inte har fb går miste om massa kul läsning o upplevelser....
    Allt beror på hur man använder det
    Stavning är tydligen inget man lär sig på Facebook i varje fall ...

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag har inget emot "sociala nätverk" på internet, men på senare tid verkar det som att fler och fler inte kan hantera dem rätt och där social inkompetens blir allt vanligare tillsammans med ett osunt beroende som tar uppmärksamhet från annat som skola och jobb.

    Många skapar sig ett osunt beroende och ett liv som kretsar runt sociala medier, bloggar och dyl. En följd av det inte alls så nya ordet "nätmobbning" tenderar även att leda den känsliga målgruppen ungdomar in i depressioner som utan tvekan motsvarar resultatet av fysisk mobbing.

    Sen har vi språkläran, där undersökningar visar att både gymnasie och högskolestudenter börjar visa tendenser på undermålig kunskap i Svenska och då framförallt stavning, kunskapen finns men yttras mer och mer vanligen i form av förkortningar eller språkkorsningar och gärna då med hjälp av "Auto-correct", något som naturligtvis inte passar i den akademiska världen.

    http://www.unt.se/debatt/vara-studen...a-2027570.aspx

    http://www.svd.se/naringsliv/digital...gt_6899331.svd

    Jag har själv facebook och jag tror det som aldrig slutar förvåna mig är alla dessa kort på vad man ska äta.... "Mums.. makaroner med köttbullar" följt av en bild på en hög makaroner med nån tjusig kvist på..

    Allt med måtta säger jag, och det är viktigt att komma ihåg att man inte behöver exponera varje liten detalj i sitt liv, om sina barn, hundar och om sin måltid.
    Än viktigare blir det att utbilda sina barn i konsekvenserna kring sina handlingar på internet.

    Nu skrev jag en halv roman, så kan det gå
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Nu skrev jag en halv roman, så kan det gå
    Jag skriver bara: Håller med...

    Om mig:
    Jag som pysslat yrkesmässigt med telefoni/mobiltelefoni i tjugo år (dessförinnan datorer) har inte ens en smartfån, bara en vanlig enkel med knappar och den bär jag inte ens alltid med mig..

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Jag skriver bara: Håller med...

    Om mig:
    Jag som pysslat yrkesmässigt med telefoni/mobiltelefoni i tjugo år (dessförinnan datorer) har inte ens en smartfån, bara en vanlig enkel med knappar och den bär jag inte ens alltid med mig..
    Låter vettigt.
    Jan-Olov

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Jag som pysslat yrkesmässigt med telefoni/mobiltelefoni i tjugo år (dessförinnan datorer) har inte ens en smartfån, bara en vanlig enkel med knappar och den bär jag inte ens alltid med mig..
    Sen 80-talet har jag använt dator i jobb och på fritid och jag har varit aktiv i datorisering på arbetsplatserna jag varit på. Men nu unnar jag mig lyxen att ha en vanlig enkel telefon i fickan + fast abonnemang. Vill jag så kan jag vara med i alla sociala medier och ha appar till allt och inget, men avstår. Vill ha en lagom kontaktyta och det får jag genom att vara med i några forumaktiviteter. Alla FB-"vänner" som jag fick den korta stund jag var med kändes bara som kletigt.
    Ove

  8. #18
    Surfade runt lite bl a på matematikern och fil dr Tanja Bergkvists blogg. Tanja är bra på att gissla mänsklig dumhet och hittar den vanligen där den är lättast att finna, bland politiker och överutbildade extremister, gärna genus-d.
    Hittade där detta lilla citat:

    ”Vår kultur är den första av alla kulturer som systematiskt ägnat sig åt att aktivera den mänskliga dumheten, vårda den, klä den och förse den med uttrycksmöjligheter.”

    ..och den främsta uttrycksmöjligheten är nog Internet och div "sociala fora"

  9. #19
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    fejsboks styrka är ju snabbheten, det blir lite som o sitta runt soffbordet eller hänga i baren o snacka. Finns det bara en tydlig gemensam nämnare o tillräckligt många är aktiva så funkar det. Är själv med i en sportdåre-grupp där det är bra fart, inte minst vid större evenemang som nu t ex vid OS. Vi är en salig blandning med allt från bikers till hemmafruar o det gör att det blir "högt i tak" och inte bara sportsnack. Det är en sluten grupp men bara hojta om ni vill va med!



    Knarr
    Senast redigerat av Knarr den 2014-02-19 klockan 09:17.

  10. #20
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    När jag läser den här tråden så kommer jag av någon anledning att tänka på den här serien från BBC som gick på TV häromåret:

    https://www.youtube.com/watch?v=C-xCcCDNvKk

    Ni som inte tål jämförelsen - skäll på mig! Så känns det bättre...

Liknande ämnen

  1. Vi som finns på Facebook
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 15:07
  2. Dela intressanta trådar via Facebook
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 11:31
  3. Hojen.nu på Facebook?
    Av Motormannen i forum Om hojen.nu
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 20:30
  4. Facebook
    Av Liez i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •