Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Ursprungskontroll?

  1. #1
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Ursprungskontroll?

    Tjäna fellow riders,
    Läste i en annons på en annonssida.
    Där stig det att mc.n fått nytt ramnummer pga att polisen gjort en ursprungskontroll?
    Är det efter stöld? Eller varför gör polisen en sån?

    Trevlig helg alla!!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Tjäna fellow riders,
    Läste i en annons på en annonssida.
    Där stig det att mc.n fått nytt ramnummer pga att polisen gjort en ursprungskontroll?
    Är det efter stöld? Eller varför gör polisen en sån?

    Trevlig helg alla!!
    Tycker det verkar skumt. Frågan är om det är en bluff för att sälja en stulen hoj?

  3. #3
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Var ju den känslan som jag fick..
    Eller om den är stulen och inlämnad hos,polisen och sedan...ja, vette fasen..skall inte köpa den ändå, men det verkar ju skumt?



    Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

  4. #4
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Låter som sagt skumt.
    Har du någon länk till anonnsen ?
    Polisen borde kunna svara på frågan om det kan tänkas vara ett fordon som fått nytt ramnummer. Men jag kan inte komma på någon anledning till varför man skulle få ett nytt

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Ren bluff. Finns ingen anledning för en ny ram nummer förutom att ramen har blivit rejält skadad. Då byts ramen ut mot en ny.
    Håll dig därifrån tycker jag.

  6. #6
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    http://www.blocket.se/vi/50989155.htm

    Jag har inte tänkt köpa den, men jag brukar kika lite på blocket lite för å hålla mig uppdaterad, och säljaren har gått ner en hel del i pris om jag inte missminner mig

    Kanske har helt fel, men jag har aldrig hört talas om ursprungskontroll av polisen tidigare.

    Ursprunget är ju Japan. :-D

  7. #7

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    http://www.blocket.se/vi/50989155.htm

    Jag har inte tänkt köpa den, men jag brukar kika lite på blocket lite för å hålla mig uppdaterad, och säljaren har gått ner en hel del i pris om jag inte missminner mig

    Kanske har helt fel, men jag har aldrig hört talas om ursprungskontroll av polisen tidigare.

    Ursprunget är ju Japan. :-D
    Jag skulle nog inte ge mig på att försöka få ett fordon ursprungskollat. Verkar alldeles för krångligt.
    Tror dock inte på att polisen gör ursprungskoll, då det åligger ägaren att utföra den. I så fall måste kosta en massa pengar i tid och besvär för polisen, som ju inte kan jobba gratis.

  9. #9
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag skulle nog inte ge mig på att försöka få ett fordon ursprungskollat. Verkar alldeles för krångligt.

    Tror dock inte på att polisen gör ursprungskoll, då det åligger ägaren att utföra den. I så fall måste kosta en massa pengar i tid och besvär för polisen, som ju inte kan jobba gratis.

    Frågan jag har Olle är,
    Varför?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  10. #10
    Förmodar att han skrivit fel, regavgiften är inte betald, den har försvunnit från registret och den är sen intagen igen med ursprungskontroll.
    Att han sen blandar in polisen i det kan ju vara så att det är någon annan(föregående ägare) som gjort det och han förklarat lite dåligt?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •