Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Köpa beg custom hoj.

  1. #11
    Hondamannen
    Gäst
    Ser framemot din rapport och det är bra att du från början har satsat på rätt märke!


    Citat Ursprungligen postat av Wilhelm Visa inlägg
    Tackar! Det skall jag göra Hondamannen! Skall hämta den i slutet av veckan hoppas jag!
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-02-25 klockan 15:23.

  2. #12
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    lycka till med VTX'en


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  3. #13
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Wilhelm Visa inlägg
    Hejsan, Wilhelm heter jag och detta är min första post här.
    Efter ett antal år av ett liv på fyra hjul kom jag till baka till de två hjulen förra året, jag köpte då en honda shadow 600.
    Den har jag nu sålt och är nu på jakt efter något större, jag har tittat på honda vtx 1300 och yamaha xvt 1300. Testade Yamahan men det exemplaret var det något fuffens med då den dog under min testkörning.

    Nu hittade jag denna http://www.blocket.se/lund/Kawasaki_....htm?ca=23&w=1 och föll helt pladask för den. En Kawasaki vn 1500 2001.

    Så min fråga är har någon erfarenhet av dessa hojar och kan ge för och nackdelar.
    Sen undrar jag om Kawasakin lite då den bara har gått ca 1000 mil och är 13 år, något som kan vara skumt?
    Jag köpte en Yamaha xvs 1100 Dragstar som var nio år och som gått 625 mil. Den var som ny med andra ord - 2004 års modell köpt av mig 2013. Sedan körde jag mer än 1000 mil under juni-september utan minsta problem. Och enda sättet att sabba motorn på är att meka själv utan att veta vad man gör. Annars i stort sett oförstörbara, enligt Yamaha-center i Helsingborg.

    Så det behöver inte vara skumt med låga mil - det enda skumma är varför folk köper kalashojar och sedan inte kör med dem. Det får mig att klia mig i huvudet...

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Jag köpte en Yamaha xvs 1100 Dragstar som var nio år och som gått 625 mil. Den var som ny med andra ord - 2004 års modell köpt av mig 2013. Sedan körde jag mer än 1000 mil under juni-september utan minsta problem. Och enda sättet att sabba motorn på är att meka själv utan att veta vad man gör. Annars i stort sett oförstörbara, enligt Yamaha-center i Helsingborg.

    Så det behöver inte vara skumt med låga mil - det enda skumma är varför folk köper kalashojar och sedan inte kör med dem. Det får mig att klia mig i huvudet...
    Ibland kan man ha tur med låga mil. Köpte själv en Dominator som var 8 år gammal och gått ca 700 mil. Hojen var som ny, inte en repa. Inte så länge tyvärr. Blev påbackad när den var parkerad.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Så det behöver inte vara skumt med låga mil - det enda skumma är varför folk köper kalashojar och sedan inte kör med dem. Det får mig att klia mig i huvudet...
    Klia inte för mycket, du blir bara tunnhårig. Bättre att köpa en nästan oanvänd hoj billigt, vi slutanvändare har bara att tacka.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Köpa ny mc
    Av Pride i forum Custom
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 22:55
  2. Köpa custom
    Av kenboh i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 09:53
  3. Att köpa hoj...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:27
  4. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 08:22
  5. Köpa HD i USA
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •