Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 58 av 58

Ämne: Ny hoj...

  1. #51
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    CB 500 på 70 talet, brukade kammen skramla hellvit vid 2000 mil
    Jan

  2. #52
    Hondamannen
    Gäst
    Robbe, du får gärna slänga upp en bild på din nya hoj!

  3. #53
    Hondamannen
    Gäst
    Hur går det med vaxning ? :-) Hur många jävla lager ska du smeta på stackars hoj?

  4. #54
    Vilken jävla cirkus det var med RobbeS hoj

    Varmt väder här uppe så i princip blixthalka. Stannar framför huset. Fint, ser att garaget är garaget nära.

    -"jo, den ska in i huset" flänger han ur sig!
    Okej?!? ....samtidigt som jag ser tjugio meter uppförsbacke till huset. Fyra man krånglar, knuffar och pustar upp "bussen" upp till ytterdörren.
    Nehe, den går inte in genom ytterdörren för motorbågarna är för feta. RobbeS föreslår att den kanske ska nog ner till garaget iallafall. Jag ser bara framför mig nedförsslutet och ......neeeh, motorbågarna ska av, hämta lite verktyg!

    Motorbågarna kommer av och hojen kommer in tillslut. Dags för kaffe på övervåningen. Uppe en fru med härlig inställning typ "pojkar är pojkar oavsett ålder!

    Förstår om det ska vaxas och beundras mellan lagren. Bättre än så kan den ju inte stå, dvs "ensam" i ett stort rum på en heltäckningsmatta

  5. #55
    Hondamannen
    Gäst
    fy fan vad ful den är nu när det bara finns ett lager vax på den, din putsbög

    Skämtåtsido, den ser riktig fint ut! Hur många mil har den gått?

    Fast hade den varit vinröd hade den varit mkt snyggare.

  6. #56
    Hondamannen
    Gäst
    Det låter som att du har gjort ett riktigt kap.. ur min synvinkel så hade midnighstar 1900 varit en nästintill perfekt hoj om den hade ABS samt minst 19 liters tank. Håller du med?

    Jag måste säga att det är ganska mkt känsla att bromsa in en midnighstar 1900.

  7. #57
    Hondamannen
    Gäst
    Rätta mig om jag har fel men är det inte 16 liter eller har de ökat volymen? Fjr har den inte 25 liters tank?

    Jag har gjort en dagsturer med en cb 400 n som hade 14 liters tank och slukade 0.65. Det var inte roligt måste jag säga :-(

    Har yamaha plockat bort 1900:an från sitt sortiment?
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-02-20 klockan 11:45.

  8. #58
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det där med ABS och custom är ju lite märkligt, men om ett par år är det ju krav så det lär ju ändras. HD kör väl redan nu med ABS för övrigt och det går att få som tillval på Triumph. Märkligare är ju att Suzuki inte har det på sina M1800r exempelvis. Har sett att vissa Kawasaki har det men det är vekligen inte vanligt.

    Många gånger behövs det ju inte pga bromsarna ändå är så dåliga. Men det är ju skönt att ha när det ligger lite smågrus över asfalten.

    /Freddo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •