Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 58

Ämne: Ny hoj...

  1. #41
    Hondamannen
    Gäst
    Fordon har på den tiden mkt enklare än dagens fordon och mkt kunde man själv renovera, bygga med mera. Idag är det mkt svårare att göra sånt. Ta tex kylaren i dagens bilar. Idag renoverar de inte kylare pga annat materialval.



    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kolla på Cuba 60åriga jänkare utan reservdelar

  2. #42
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Fordon har på den tiden mkt enklare än dagens fordon och mkt kunde man själv renovera, bygga med mera. Idag är det mkt svårare att göra sånt. Ta tex kylaren i dagens bilar. Idag renoverar de inte kylare pga annat materialval.
    Nää det är ju perfekt,bara köpa en ny och stoppa i.

  3. #43
    Hondamannen
    Gäst
    Min bilmekaniker förklarade för mig att gamla kylare var gjorda av koppar/mässing( kommer inte ihåg vilket det var) och när man renoverade dem blev det nästan bättre än nytt. Dagens kylare har ett annat material och renoverar man dem blir det inget bra resultat av det hela. Av den anledningen vägrar de som jobbar som kylrenoverare att renovera moderna kylare.


    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nää det är ju perfekt,bara köpa en ny och stoppa i.

  4. #44
    Hondamannen
    Gäst
    TS ber om ursäkt för att jag har spårat ur din tråd!

  5. #45
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Sidan sex har nästan alla trådar bytt ämne
    Jan

  6. #46
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Att man håller på och går i konkurs har ju inget bilens eventuella kvalitéer att göra. Det enda det säger är att man inte lyckas sälja tillräckligt på en övermättad marknad. Läste nånstans att det bara var fem märken som gick plus i världen. Framgick inte vilka dock. Toyota var väl för övrigt illa ute för inte så länge sen?

    /F

  7. #47
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Min bilmekaniker förklarade för mig att gamla kylare var gjorda av koppar/mässing( kommer inte ihåg vilket det var) och när man renoverade dem blev det nästan bättre än nytt. Dagens kylare har ett annat material och renoverar man dem blir det inget bra resultat av det hela. Av den anledningen vägrar de som jobbar som kylrenoverare att renovera moderna kylare.
    Det gör dom rätt i.Är väl aluminium och plast i dom nuförtiden.Inte speciellt dyra heller.Men på tal om Japanska bilar och kvalite...Min Nissan Patrol från -87 bytte jag koppling på i lördags.Första mekaniska ingrepp som gjorts på denna bil som gått 42000mil .Har aldrig varit på verkstad för utom vanlig service i unga år.Nu får den ny olja 1 gång per år av mig.Funderar om bromsarna eller nått lager,bussning behöver bytas någon gång,men icke.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-12 klockan 08:39.

  8. #48
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det gör dom rätt i.Är väl aluminium och plast i dom nuförtiden.Inte speciellt dyra heller.Men på tal om Japanska bilar och kvalite...Min Nissan Patrol från -87 bytte jag koppling på i lördags.Första mekaniska ingrepp som gjorts på denna bil som gått 42000mil .Har aldrig varit på verkstad för utom vanlig service i unga år.Nu får den ny olja 1 gång per år av mig.Funderar om bromsarna eller nått lager,bussning behöver bytas någon gång,men icke.
    Du har tur du engström, kunde lika väl varit en Nissan King Cab där motorn rasa några dagar efter garantin gått ut.Japaner gör en del riktiga stolpskott som i övriga världen.
    Jan

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du har tur du engström, kunde lika väl varit en Nissan King Cab där motorn rasa några dagar efter garantin gått ut.Japaner gör en del riktiga stolpskott som i övriga världen.
    ja men dom har ju haft problem med motorerna på några årsmodeller.

  10. #50
    Morsan Toyota har dom byt motor styrservo o vindruta (Fel på glaset) O allt inom 10000 mil !
    Volvo har jag byt hjulager skivor bak på 25000 mil ;-)
    Så det är nog svårt med bilar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •