Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 58

Ämne: Ny hoj...

  1. #21
    Hondamannen
    Gäst
    Det vore kul att höra vad du tycker om hojen när du har kört några hundra mil med den.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Det vore kul att höra vad du tycker om hojen när du har kört några hundra mil med den.
    Nu är den van att ta det lugnt så recentionen kommer 2019 eller så.
    Ove

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jo jag körde mest i stan och där irriterade den mig som fan då man fick växla hela tiden samt att tolererade inte att man hade fel växel i, inte ens för en sekund.

    Jämfört med dragstar så får man hålla i växlarna längre. Där du kanske lägger i trean på draggan som måste du hålla i tvåan på midnightstar.

    Upplevde du ngn transmissionsglapp vid häftiga av och påslag?
    Kört denna modell några gånger.Trevlig hoj och rejält vrid.Växla hela tiden.Säker på att det var en 1900 du körde och ingen 500 eller nått.Är ju stark som en oxe och inte behövde man växla så mycket.Men det är ju klart alla kör ju olika.Frugan har ju jämt en förmåga när hon kör bil att peta i 1.an när hon kommer fram till korsning,rondell fast det går lika bra att ligga kvar på 3,an.sååå...
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-08 klockan 20:10.

  4. #24
    Hondamannen
    Gäst
    Du Engström du har en poäng, jag tror att jag måste göra en pudel, jag kollade inte så noga på bilden. Jag har ju hela tiden trott att han har köpt midnightstar 1300 såg nu att den är ju luftkyld. Jag pratar om 1300:an. Robbe nu är jag ännu mer sugen på att höra vad du tycker om hojen efter att du har kört några hundra mil.



    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Kört denna modell några gånger.Trevlig hoj och rejält vrid.Växla hela tiden.Säker på att det var en 1900 du körde och ingen 500 eller nått.Är ju stark som en oxe och inte behövde man växla så mycket.Men det är ju klart alla kör ju olika.Frugan har ju jämt en förmåga när hon kör bil att peta i 1.an när hon kommer fram till korsning,rondell fast det går lika bra att ligga kvar på 3,an.sååå...

  5. #25
    Hondamannen
    Gäst
    Kan tänka mig det. Jag har även kört 1900:an och jag tycker att den är en jävligt bra hoj. Det som kunde vara bättre är den där fjuttiga bensintanken. Det negativa som jag upplevde med den hoj var vibrationer i fotplattorna i hastigheter över 130 km/h. Jag körde som mest 160 km/h samt att kicken kom vid 2500 varv om jag inte minns fel men efter det hände det egentligen inte så mkt. Visserligen fortsatte den att varva ut men som sagt det hände så mkt efter 2500 varv. Svagheterna på den hojen är få tycker jag.

    Mcjournalister har rapporterat en förbrukning på 0.78 och privata ägare har skrivit att de drar 0-6-0.7.

    Ska bli kul att höra hur mkt den drar när du kör.

    Skulle jag köpa en midnightstar så skulle det helt klart bli 1900:an.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-02-08 klockan 21:31.

  6. #26
    Hondamannen
    Gäst

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Ja <och nu är ju detta en Yamaha och dom ligger faktiskt ett snäppe högre än HONDA på det mesta,

  8. #28
    Hondamannen
    Gäst
    I min värld är honda alltid bättre och yamaha hamnar på andra plats :-) Alla japanska märken men honda är lite bättre :-)

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    I min värld är Honda klumpigast å tråkigast
    Jan

  10. #30
    Hondamannen
    Gäst
    Vad är då r1200rt, r1200gs, k1200lt för ngt?



    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I min värld är Honda klumpigast å tråkigast

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •