Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 58

Ämne: Ny hoj...

  1. #31
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    det är lite kul det här med hur man uppfattar egentligen hur tung en hoj är, beroende på tyngdpunkt och konstruktion, balans och väghållning etc etc


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  2. #32
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Honda har alltid gjort bra motorcyklar. Bra kvalité, driftsäkra och väldigt bra finish. Dom har också gjort hojar som kommer att bli ihågkomna länge framöver, bl.a Africa Twin, Transalp, Goldwing plus en hel del gatmodeller. Jag vill lägga till VFR 800 som tyvärr ersattes av nåt konstigt som jag inte fattat meningen med ännu.
    Men från att ha varit ledande så har Honda de senaste tio åren blivit nåt som jag förknippar med tråkighet. Goldwing kan inte i känsla konkurrera med Victory, Indian Chief eller HD:s större touringmaskiner trots i princip samma pris. Varadero är säkert alldeles utomordentlig men Triumph, BMW, KTM och även Yamaha har modeller som lockar mer. Hondas glidare är snygga och driftsäkra men saknar det där extra som t.ex Suzuki och Yamaha har. För att inte tala om man jämför med HD och Victory som kvalitetsmässigt snart är ikapp japanerna. Triumph har ju också fått fram fina glidare.

    Nu är ju mina åsikter helt subjektiva och bygger på känslan jag får då jag ser eller kör olika modeller och inte på att Honda på något sätt är dåliga, tvärtom. Honda har bra ingenjörer men dålig designavdelning helt enkelt.
    Ungefär så, motorverkstan har ingen kontakt med chassiverkstan.
    Jan

  3. #33
    Hondamannen
    Gäst
    Håller med dig att honda har blivit en driftsäkert märke men en aning tråkiga att köra.
    Det där med att HD och Victory och andra skulle ha en viss känsla håller jag inte med för fem öre. Äldre HD, äldre än 2009 hade en mjukare chassi, gaffel och taskiga bromsar som gav en speciell känsla. De hade taskig väghållning men gick bättre på sämre vägar jmf med japanska hojar. Visst den var lite annorlunda att köra. Den gick mer som en bil vill jag säga.


    Personligen tror jag att en modern HD håller 10 000 mil om man tar väl hand om den. Japanska glidare tror jag rullar det dubbla utan bekymmer. Även om HD och triumph har blivit bättre så har de ljus år kvar innan de kan jämföra sig med japanska märken.

    Victory tror jag har fått till det riktigt bra men det krävs mer än 15 år på marknaden för att kunna jämföra sig med japanarna. Japanarna har haft bra rykte om sig i mer än 40 år men skulle jag köpa ett amerikanskt märke skulle jag definitivt satsa på victory då de ger 5 års garanti på sina hojar. Det visar att de litar på sina hojar.

    Det här så klart mina egna tankar kring olika mcmärken.




    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Honda har alltid gjort bra motorcyklar. Bra kvalité, driftsäkra och väldigt bra finish. Dom har också gjort hojar som kommer att bli ihågkomna länge framöver, bl.a Africa Twin, Transalp, Goldwing plus en hel del gatmodeller. Jag vill lägga till VFR 800 som tyvärr ersattes av nåt konstigt som jag inte fattat meningen med ännu.
    Men från att ha varit ledande så har Honda de senaste tio åren blivit nåt som jag förknippar med tråkighet. Goldwing kan inte i känsla konkurrera med Victory, Indian Chief eller HD:s större touringmaskiner trots i princip samma pris. Varadero är säkert alldeles utomordentlig men Triumph, BMW, KTM och även Yamaha har modeller som lockar mer. Hondas glidare är snygga och driftsäkra men saknar det där extra som t.ex Suzuki och Yamaha har. För att inte tala om man jämför med HD och Victory som kvalitetsmässigt snart är ikapp japanerna. Triumph har ju också fått fram fina glidare.

    Nu är ju mina åsikter helt subjektiva och bygger på känslan jag får då jag ser eller kör olika modeller och inte på att Honda på något sätt är dåliga, tvärtom. Honda har bra ingenjörer men dålig designavdelning helt enkelt.

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Att HD/Viktory snart är ikapp Japanerna kan man nog glömma.Det mesta Jänkarna gör tycker jag är skit rent ut sagt,både vad gäller bilar och mc.Vill man köra och inte meka och bli oljig är det Japanskt/asiatiskt som gäller.Där finns hur många ex som helst på Japanska hojar som gått både 20-30 000 mil bara genom att sköta grundservicen.Vid hälften av dessa milen ligger alla amerikanska hojar i graven.

  5. #35
    Hondamannen
    Gäst
    Bighoj, bra sagt!





    UOTE=Bighoj;89152]Att HD/Viktory snart är ikapp Japanerna kan man nog glömma.Det mesta Jänkarna gör tycker jag är skit rent ut sagt,både vad gäller bilar och mc.Vill man köra och inte meka och bli oljig är det Japanskt/asiatiskt som gäller.Där finns hur många ex som helst på Japanska hojar som gått både 20-30 000 mil bara genom att sköta grundservicen.Vid hälften av dessa milen ligger alla amerikanska hojar i graven.[/QUOTE]

  6. #36
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Mina GSar brukar gå långt innan jag byter. Viktigast, jag har kul medan jag kör dom.
    Jan

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Att HD/Viktory snart är ikapp Japanerna kan man nog glömma.Det mesta Jänkarna gör tycker jag är skit rent ut sagt,både vad gäller bilar och mc.Vill man köra och inte meka och bli oljig är det Japanskt/asiatiskt som gäller.Där finns hur många ex som helst på Japanska hojar som gått både 20-30 000 mil bara genom att sköta grundservicen.Vid hälften av dessa milen ligger alla amerikanska hojar i graven.
    Jänke bilar skit??Många bra bilar där och med plåt i och princip odödliga motorer till skillnad mot japanska små bilar av folie och plast och symaskinsmotorerOch Polaris(viktory) är ju gammalt och beprövat märke.framförallt bland snöskotrar.Du vet med skidor fram och gummimatta.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-11 klockan 21:47.

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jänke bilar skit??Många bra bilar där och med plåt i och princip odödliga motorer till skillnad mot japanska små bilar av folie och plast och symaskinsmotorerOch Polaris(viktory) är ju gammalt och beprövat märke.framförallt bland snöskotrar.Du vet med skidor fram och gummimatta.
    Kunde inte sagt de bättre Ta en gammal t-ford från 30talet som knallar o går än Skulle vara kul o se en japs bil som är 80 år Gäller väl HD oxå

  9. #39
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Leffemerlo Visa inlägg
    Kunde inte sagt de bättre Ta en gammal t-ford från 30talet som knallar o går än Skulle vara kul o se en japs bil som är 80 år Gäller väl HD oxå
    Kolla på Cuba 60åriga jänkare utan reservdelar
    Jan

  10. #40
    Hondamannen
    Gäst
    Hur kommer det då sig att GM nästan gick i konkurs? Hur kommer det sig att Toyota samt andra japanska märken har bra betyg i utfrågningar samt besiktningsresultat?

    Polaris har tillverkat motorcyklar och det gör dem knappast till ett beprövat märke.

    Vad är det för fel på symaskiner om de nu är driftsäkra och billiga i drift?


    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jänke bilar skit??Många bra bilar där och med plåt i och princip odödliga motorer till skillnad mot japanska små bilar av folie och plast och symaskinsmotorerOch Polaris(viktory) är ju gammalt och beprövat märke.framförallt bland snöskotrar.Du vet med skidor fram och gummimatta.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •