Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 78

Ämne: Kort eller lite längre jacka?

  1. #21
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Letade i Tyskland via återförsäljarna på Stadlers hemsida. På dom jag kollade var prisskillnaden inte mödan värd att åka dit och handla. Så jag har kontaktat Event mc för råd och tips.
    Så nu ska jag skriva ner en "kravspecifikation" på vad jag vill ha ut av ett ställ...
    Du blir säkert nöjd så länge du köper ett ställ med laminatet i yttertyget. Kommer själv aldrig någonsin mer köpa något annat!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Letade i Tyskland via återförsäljarna på Stadlers hemsida. På dom jag kollade var prisskillnaden inte mödan värd att åka dit och handla. Så jag har kontaktat Event mc för råd och tips.
    Så nu ska jag skriva ner en "kravspecifikation" på vad jag vill ha ut av ett ställ...
    Du lär nog inte bli besviken

  3. #23
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Är det inte så att i mångt och mycket får man vad man betalar för? Håller även med att kolla upp vad ni söker och gärna prova i hemlandet för att sedan kolla vad ex tyskarna tar för samma ställ. Inte särskilt schysst mot våra svenska handlare, men svårt att motstå när man inser prisskillnaden.

    Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Är det inte så att i mångt och mycket får man vad man betalar för? Håller även med att kolla upp vad ni söker och gärna prova i hemlandet för att sedan kolla vad ex tyskarna tar för samma ställ. Inte särskilt schysst mot våra svenska handlare, men svårt att motstå när man inser prisskillnaden.

    Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
    Nä inte schysst och dom droppar av en efter en mä.Då får dom åka till utlandet och prova.Min handlare sa att en del är så fräcka att dom vill provköra hjälmar för dom ska hem och beställa på nätet??.DÅ skulle jag kasta ut denne ur butiken.

  5. #25
    Ibland kan man väl fråga sig varför dom måste slå på priset så mycke !

  6. #26
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Fult ja möjligen, men det är ju upp till var mans samvete att bedömma.

    I ärlighetens namn har jag köpt kläder och personlig utrustning i svensk butik främst för att jag vill kunna prova utrustningen så jag med säkerhet vet att grejerna passar. Att jag då dessutom kollar innan när det vankas rea och kampanjer hör ju då även till.
    Kringutrustning köper jag direkt ftån utlandet, inte ens lönt att jämföra med svenska priser tyvärr... (Ebay och tyska firmor förekommer ofta)

    Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk

  7. #27
    Medlem Baja192s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    54
    Kör med Hermes jacka från Halvarsson. Supernöjd med den, två foder som är uttagbara och massor med ventilations öppningar som går att reglera under färd. Många inställningsmöjligheter när man tar ut alla foder då det är viktigt att den fortfarande sitter tajt så skydden gör sitt jobb.

    Med alla foder ute och all ventilation öppen så klarar man även +30 grader. Har även varit i Norge med temperaturer runt +2 men då går det åt fler lager under. Den kostade 4.995 i Sverige för några år sedan (köpte min från England) säljs nu ut för 2.595 kr! Ett riktigt fynd i mina ögon. Att den sedan är riktigt snygg gör inte saken sämre

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Baja192 Visa inlägg
    Kör med Hermes jacka från Halvarsson. Supernöjd med den, två foder som är uttagbara och massor med ventilations öppningar som går att reglera under färd. Många inställningsmöjligheter när man tar ut alla foder då det är viktigt att den fortfarande sitter tajt så skydden gör sitt jobb.

    Med alla foder ute och all ventilation öppen så klarar man även +30 grader. Har även varit i Norge med temperaturer runt +2 men då går det åt fler lager under. Den kostade 4.995 i Sverige för några år sedan (köpte min från England) säljs nu ut för 2.595 kr! Ett riktigt fynd i mina ögon. Att den sedan är riktigt snygg gör inte saken sämre
    Om det plötsligt börjar regna då..måste man stanna och stoppa i nått regnskydd då

  9. #29
    Medlem Baja192s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Om det plötsligt börjar regna då..måste man stanna och stoppa i nått regnskydd då
    Det är inte så ofta det är +30 grader under säsongen så jag har till 90% av tiden alla foder i och då tål den regn i timmar. Kör jag i Norge och det börjar regna brukar jag ta på regnjacka för även om jackan inte släpper igenom regn så kyler det. Särskilt om lufttemperaturen ligger mellan nollan och 10 grader....

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Baja192 Visa inlägg
    Det är inte så ofta det är +30 grader under säsongen så jag har till 90% av tiden alla foder i och då tål den regn i timmar. Kör jag i Norge och det börjar regna brukar jag ta på regnjacka för även om jackan inte släpper igenom regn så kyler det. Särskilt om lufttemperaturen ligger mellan nollan och 10 grader....
    Jag har en Jofamajacka som oftast får hänga med på turerna i Norge. Vinterfodret får sitta kvar, för det kan snabbt bli kyligt. Har flera gånger kört i dagsregn, men blir inte blöt eller fuktig i den jackan. Köpte för ett par år sedan ett par byxor från BT. Lite stela med fodret i, men annars verkar de hålla mycket bra mot regnet. Har aldrig regnställ.
    Nånting jag provade för många år sedan var att ha en tunn regnjacka med huva. Då man har huvan under hjälmen slipper man ju fukt och drag i nacken. En orsak till att jag klarar regnet så bra är kanske att min vindruta är högre än orginalet.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-05-04, 08:14
  2. Startproblem efter lite längre tur
    Av kvantfysik i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-06-30, 20:49
  3. Lätt MC Kort, lite frågor
    Av Zimh i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 21:45
  4. Så blev säsongen lite längre.
    Av nippe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 14:10
  5. Snart hoj kort men undrar lite
    Av davidguitar i forum MC-kort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 10:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •