Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 78 av 78

Ämne: Kort eller lite längre jacka?

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Inte lätt,men håll undan,eller håll i hatten för nu kommer det nån som håller laglig hastighet och ska leverera nått till er.jisses
    Käre engström67! Att köra lastbil på väg är faktiskt ingen större konst. Det är numera som att köra personbil, bara större. Det finns servo och diverse automatik som underlättar så att egentligen är det bara att styra med lätt hand och anpassa sig till trafiken. En del klarar det, andra upplever det som en kamp.
    Då kommer säkert detta med att backa med släp upp. Kan väl varenda en som är född bonnunge och då med traktor och vagn vilket är långt knepigare än att göra det med lastbil.
    Att leverera är väl uppgiften för alla transportfordon - material till byggen och industrier, varor till affärer, pizza till kunder o.s.v. Normalt alltså.
    Jag vill inte förringa din insats för näringslivet men att du är allra bäst på allt och ska höjas till skyarna ställer jag mig tvivlande till.

    Jodå jag har kört lastbil själv. Längesen visserligen och jag har inte dom bokstäverna i kortet - valde själv att inte ta med dom när nuvarande kort kom för kanske 30 år sedan.
    Då fanns det inte ens servo på alla bilar och växla fick man göra med en spak som gick direkt ner i lådan. Bromsarna var som dom fortfarande är - opålitliga så hålla avstånd gällde om man ville köra säkert.
    Ove

  2. #72
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Käre engström67! Att köra lastbil på väg är faktiskt ingen större konst. Det är numera som att köra personbil, bara större. Det finns servo och diverse automatik som underlättar så att egentligen är det bara att styra med lätt hand och anpassa sig till trafiken. En del klarar det, andra upplever det som en kamp.
    Då kommer säkert detta med att backa med släp upp. Kan väl varenda en som är född bonnunge och då med traktor och vagn vilket är långt knepigare än att göra det med lastbil.
    Att leverera är väl uppgiften för alla transportfordon - material till byggen och industrier, varor till affärer, pizza till kunder o.s.v. Normalt alltså.
    Jag vill inte förringa din insats för näringslivet men att du är allra bäst på allt och ska höjas till skyarna ställer jag mig tvivlande till.

    Jodå jag har kört lastbil själv. Längesen visserligen och jag har inte dom bokstäverna i kortet - valde själv att inte ta med dom när nuvarande kort kom för kanske 30 år sedan.
    Då fanns det inte ens servo på alla bilar och växla fick man göra med en spak som gick direkt ner i lådan. Bromsarna var som dom fortfarande är - opålitliga så hålla avstånd gällde om man ville köra säkert.
    Det märks ju att du inte har en aning om hur det är idag.Och jämföra epa traktorn med 25 m är ju löjligt.Kan med dom med så det är lungt.

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det märks ju att du inte har en aning om hur det är idag.Och jämföra epa traktorn med 25 m är ju löjligt.Kan med dom med så det är lungt.
    VAR kom EPA-trakorn in i bilden? Jag vet hur det är idag för jag är fortfarande med och är ute i trafiken. Att köra en varubil är knappast någon större sak - det finns ju väg till alla ställen som är aktuella och rel. gott om utrymme. Vad är problemet?

    TS får ursäkta mig för att jag är så långt OT men ibland överreagerar jag på allt sanslöst dravel.
    Senast redigerat av Ove den 2014-03-01 klockan 11:03.
    Ove

  4. #74
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    VAR kom EPA-trakorn in i bilden? Jag vet hur det är idag för jag är fortfarande med och är ute i trafiken. Att köra en varubil är knappast någon större sak - det finns ju väg till alla ställen som är aktuella och rel. gott om utrymme. Vad är problemet?

    TS får ursäkta mig för att jag är så långt OT men ibland överreagerar jag på allt sanslöst dravel.
    Jaa bara dravel.Och OT.Vi kan ta det om jag har vägarna förbi med häskorvenKan lova att det skulle bli skratt.Kan erkänna att jag lider av enorm envishet och brukar aldrig ge mig.Är väl inte meningen att skaffa ovänner för det men det kan lätt spåra ur.Klart man kan framstå som en idiot hos dom som inte känner mig,skulle själv reagera lika.Jag lägger ner detta nu och håller mig till tråden.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-03-01 klockan 12:46.

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Men Hallå!!!!!!!!!!!! Vet någon egentligen vad tråden handlar om??????????????

  6. #76
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men Hallå!!!!!!!!!!!! Vet någon egentligen vad tråden handlar om??????????????
    Jackor....
    Ove

  7. #77
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jackor....
    Finns egentligen bara två alternativ till jackor. Det ena gäller korta jackor som monteras ihop med byxorna. Det andra gäller då långa jackor som då kan varieras med olika byxor.

    Enkelt eller????

  8. #78
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Finns egentligen bara två alternativ till jackor. Det ena gäller korta jackor som monteras ihop med byxorna. Det andra gäller då långa jackor som då kan varieras med olika byxor.

    Enkelt eller????
    Så ser jag det också. Ofta kan alla jackor i dag dragkedjas ihop med byxorna
    Jan

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-05-04, 08:14
  2. Startproblem efter lite längre tur
    Av kvantfysik i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-06-30, 20:49
  3. Lätt MC Kort, lite frågor
    Av Zimh i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 21:45
  4. Så blev säsongen lite längre.
    Av nippe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 14:10
  5. Snart hoj kort men undrar lite
    Av davidguitar i forum MC-kort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 10:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •