Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 78

Ämne: Kort eller lite längre jacka?

  1. #51
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Min har ju några år på nacken, men det verkar ju vara som de som visas där.
    Jag har ju tidigare kört in i en bil som tvärnitade. Slog i backen, men kände absolut ingenting.
    Ja det var ju tur du klarade dig.Men viktigt att hålla avstånd ifall framförvarande tvärnitar.Det kan ju knalla någonting ut framför denne så man lär tvärnita.Jag brukar tänka på det när svensson ligger och trycker bak i släpet när jag kör.Om jag tvärnitar för att rädda ett litet djur så sitter dom ju som ett frimärke där bak,och får skylla sig själv faktiskt.

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja det var ju tur du klarade dig.Men viktigt att hålla avstånd ifall framförvarande tvärnitar.Det kan ju knalla någonting ut framför denne så man lär tvärnita.Jag brukar tänka på det när svensson ligger och trycker bak i släpet när jag kör.Om jag tvärnitar för att rädda ett litet djur så sitter dom ju som ett frimärke där bak,och får skylla sig själv faktiskt.
    Undrar varför så många skall ligga där och slicka baken.
    Gillar de att bli nedsölade med slask och stänk eller trivs de med att inte ha någon sikt om de tänkt köra om.

    Blir lite sugen på en airbagsväst, verkar både säkert och bekvämt.

    On Topic: själv föredrar jag lite längre jacka.
    Senast redigerat av Per Lindström den 2014-02-26 klockan 16:05.

  3. #53
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Tokbromsar man smådjur så hålls man ansvarig. För personbilar går gränsen vid rådjur ungefär. Vet inte om det gäller lastbilar eller om det är relativt fordonet som gäller.

    /F

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Tokbromsar man smådjur så hålls man ansvarig. För personbilar går gränsen vid rådjur ungefär. Vet inte om det gäller lastbilar eller om det är relativt fordonet som gäller.

    /F
    Det där har jag väldigt svårt att tro på, vad har du för källa på det?
    Springer t.ex. en hare upp framför mig på vägen så bromsar jag nog rent instinktivt.

    Jag vet att endel har hållts som ansvariga, eller att det försäkringmässigt blivit delat ansvar, om de bromsat för ingenting bara för att markera att de tycker bakomvarande ligger för nära, men inte om något faktiskt sprungit upp på vägen.

  5. #55
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Tokbromsar man smådjur så hålls man ansvarig. För personbilar går gränsen vid rådjur ungefär. Vet inte om det gäller lastbilar eller om det är relativt fordonet som gäller.

    /F
    Var ju bara ett exempel.Många kan ju rent reflexmässigt nita för ett djur.Men hålla avstånd ska man ju göra ändå.Blir så förbannad när man ligger i häcken och trycker.Hoppas dom är medvetna om vad som händer om ett däck skjuter,ifall dom ligger bakom en tradare.

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Har en känsla av att för korta avstånd, är en betydligt vanligare orsak till krockar, än för hög hastighet.
    Vanligt att man ser folk sänka farten när det är halt, men många av dessa har ändå inte vett nog att hålla avståndet.

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Var ju bara ett exempel.Många kan ju rent reflexmässigt nita för ett djur.Men hålla avstånd ska man ju göra ändå.Blir så förbannad när man ligger i häcken och trycker.Hoppas dom är medvetna om vad som händer om ett däck skjuter,ifall dom ligger bakom en tradare.
    Varför kan då inte dessa jäkla tradare hålla ett avstånd bakom en hoj utan ligger och pressar???

  8. #58
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför kan då inte dessa jäkla tradare hålla ett avstånd bakom en hoj utan ligger och pressar???
    Ja det kan man ju undra,finns ju idioter i yrkesgruppen med.Men sedan finns det ju idioter som ligger mitt i vägen och lullar under gällande hastighet bla motorcyklar,väldigt störande.Behöver ej vara stress men tid är pengar och ligga och såsa bakom sniglar lönar sig inte.Håll undan om man ska söndagsåka på allmän väg,Och alla vet väl att en modern tradares hastighetsmätare visar exakt ifall man tror nått annat.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-28 klockan 01:33.

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Funderar på vilka som kör närmast resp. får en lastbil som hänger i nummerskylten - är det dom som har kort jacka eller är det dom som har lite längre?
    Ove

  10. #60
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Funderar på vilka som kör närmast resp. får en lastbil som hänger i nummerskylten - är det dom som har kort jacka eller är det dom som har lite längre?
    Jag som har Rukkas kortare modell sätter på varningsblinker när 60tonnaren kollar mitt däcksdjup.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-05-04, 08:14
  2. Startproblem efter lite längre tur
    Av kvantfysik i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-06-30, 20:49
  3. Lätt MC Kort, lite frågor
    Av Zimh i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 21:45
  4. Så blev säsongen lite längre.
    Av nippe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 14:10
  5. Snart hoj kort men undrar lite
    Av davidguitar i forum MC-kort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 10:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •