Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 67

Ämne: provkörningar

  1. #31
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Undrar hur det blev om alla vägrade skriva på detta papper ?
    Jan

  2. #32
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Undrar hur det blev om alla vägrade skriva på detta papper ?

    tja förra året på Vincents bike i Varberg hade jag bokat provkörning av en BMW scarver, sedan gör jag mig klar och han hämtar detta kontrakt, jag frågar dom om de är galna att tro att jag förbinder mig till att pröjsa 15000 självrisk, alltså om man nu skall vara petig kan vad fan som helst hända med en hoj du inte känner ett dugg egentligen... och som kanske stått i hallen i ett antal månader.. vad vet jag. alltså fler saker kan krångla än att jag klantar mig och en normal självrisk är för mig absolut tillräckligt att skriva under på. jag brukar åka dit på egen hoj, de såg att jag klev av min egen hoj för att prova... jag hade ju fullt ställ på mig dessutom.. han viftar med det där papperet igen, och jag bad han stoppa det någonstans ! ingen provkörning, köper inte någon hoj heller... glöm detta sade jag... sur som satan...


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  3. #33
    Hondamannen
    Gäst
    Du har rätt foosi, provkörning av begagnat skall man vara försiktig. Jag provkörde en mana 850 i Tyskland. 50 meter från handlaren så börja olje lampan på helvetet att lysa. Det blev vara att åka omedelbart tillbaks till handlaren. Han spelade att han var ovetande om detta men de skullle kolla över det omedelbart. Domen från verkstaden var att oljepumpen hade lagt av. Jag sa att jag är inte ansvarig för detta. De sa att jag inte var ansvarig för detta så det var inga problem.


    Ska ni provköra suspekta märken som BMW, arplia osv var lite försiktiga med att skriva under saker och ting

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Du har rätt foosi, provkörning av begagnat skall man vara försiktig. Jag provkörde en mana 850 i Tyskland. 50 meter från handlaren så börja olje lampan på helvetet att lysa. Det blev vara att åka omedelbart tillbaks till handlaren. Han spelade att han var ovetande om detta men de skullle kolla över det omedelbart. Domen från verkstaden var att oljepumpen hade lagt av. Jag sa att jag är inte ansvarig för detta. De sa att jag inte var ansvarig för detta så det var inga problem.


    Ska ni provköra suspekta märken som BMW, arplia osv var lite försiktiga med att skriva under saker och ting
    Eller hur.Se upp med begagnade Honda mä,tex goldwing 1500,dom brukar rosta isär

  5. #35
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Det har du rätt i. I Tyskland är det betydligt enklare att få provköra cyklar. BMW i Sverige har faktiskt varit bra på detta men det verkar som ju sämre en hoj desto frikostigare är tillverkarna med provkörningar.
    Drygskåp,du måste ju ha extremt många dåliga erfarenheter av Bmw.Tycker tvärtom med Honda vad gäller provkörningar.Pga det tråkiga utbudet så har dom inget intressant att provköra.Dom ligger ju lite efter kan man säga.

  6. #36
    Nu kostar ju självrisken på en flytande försäkring för företaget allt mellan 8-15.000:- så det är väl egentligen inget dom ska skor sig på, utan det handlar väl mera om att kunden ska tänka till och framför allt, man tar diskussionen före smällen och inte efter.

    Dessutom om man typ tippar den och det blir skador på hojen som understiger självrisken så debiteras man det.

    Att hojen skulle pajja under provkörning tror jag knappast att nån skulle få pröjsa för(om man nu inte kan påvisa att denne misshandlat den på nåt sätt)

  7. #37
    Hondamannen
    Gäst
    Det där med bmw är ju på skoj Engström

    Jag var med på en provkörningsdag och där ett äldre par skulle provköra en midnighstar 1900. Hans fru skulle kliva ombord och lyckades snubbla på fotpinnen och trillade ner på andra sidan av hojen och hojen tippade åt vänster och hojen tog i marken lite grann. Hur mannen lyckades mer eller mindre stå pall mot midnighstaren vet jag inte men han lyckades :-)

    Han behövde inte betala något för detta!


    Rent generellt, observera det är min uppfattning och inget annat, så tycker jag att tillverkarna ska stå för alla risker. De ska vara glada och tacksamma för att vi provkör hojarna för att utan provkörning får de ingen hoj sålt. Får de ingen hoj sålt så vet ni hur det slutar för företaget.

    Jag vet att vissa kommer att tycka att handlarna måste gå runt osv men jag tycker att det är tillverkarna som ska ta smällen.

    Vi ska inte behöva köpa grisen i säcken heller och jag tycker att japanska märken skall ha mera provkörningstillfällen och jag vill säga att de senaste åren så har de blivit bättre på detta.

  8. #38
    Hondamannen
    Gäst
    Det där med bmw och andra suspekta märken, det är halvt på skämt och halvt på allvar ta det lite grann med ro...jag vet att det är vissa som går ingång på såna här kommentarer.

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Eller hur.Se upp med begagnade Honda mä,tex goldwing 1500,dom brukar rosta isär

  9. #39
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Brukar inte provköra Hondor numera med eller utan självrisk papper. Sista hondan va en 1200 äventyrare atomat som jag provkörde. Snacka om stolpskott. Europa har nog tagit tillbaka det dom förlorade till Japan på 70talet.
    Jan

  10. #40
    Hondamannen
    Gäst
    Drömmer du räven eller vad? Kolla antalet fordon som honda säljer resp bmw

Liknande ämnen

  1. Risker vid provkörningar
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-19, 22:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •