Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 67

Ämne: provkörningar

  1. #21
    Hondamannen
    Gäst
    Tmax, den där som går i Sthlm, vet du om det är ett stort område så att man kan få upp hojen i vettiga hastigheter eller får man bara puttra omkring där?

  2. #22
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Inte en susning. Ställ en fråga till dem på deras sajt.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Svea rike
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Oftast får man skriva på ett papper. Man bör nog läsa vad det står på pappret. Även om man är jäkla sugen på provkörning bör man betänka avtalet först.
    Hos min lokala firma är det glasklart vad som gäller. 10,000 kr om man är vållande till skadan. När jag har provkört har jag alltid haft med mig min kamera.

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Streetfighter Visa inlägg
    Hos min lokala firma är det glasklart vad som gäller. 10,000 kr om man är vållande till skadan. När jag har provkört har jag alltid haft med mig min kamera.
    Har inte sett nått sådant papper vid min handlare,men vet att många har och det behövs nog.

  5. #25
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Förståeligt.
    Men hur skall man reagera om en spekulant till min hoj kvaddar den under provturen. Vem skall då pröjsa självrisken? Och alla tillkommande kostnader.
    En annan luring som man inte tänker på är, om jag har en 50+-försäkring och låter någon under 50+ prova hojen och då kvaddar den?. Vet att något försäkringsbolag ville ha en anmälan innan provkörningen per telefon för att godkänna föraren.
    Tror det var LF.
    det där är ju värt tänka på när/om man skall sälja och får någon som är under 40 då eftersom jag har 40+ så ringer jag in till Bilsp&MC som ställer om min försäkring under några dagar/helg och så är man säker på att inget tjafs kan uppstå. kruxet är att du inte kan göra det själv över nätet utan måste ringa in kontorstid.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  6. #26
    Hondamannen
    Gäst
    En handlare berättade för mig att pappet är mest för att skrämma vildhjärnor och inget som vi normalt använder mot kunden såvida det inte är ngt grov överträdelse.

  7. #27
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Pappret skrämmer väl många. Provkör inte hojar som inte är riktigt tänd på.
    Jan

  8. #28
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    nja, skrämmer ! har du signerat ett papper på att du är införstådd med riskerna och en självrisk på 15000 kr så är du rätt torsk om det händer nät ! Du är ju i rätt dåligt förhandlingsläge om man säger... efteråt.
    sedan kan de alltid säga att ja men det är ju bara lite skrämsel.. ord väger ju lätt när du signerat ett kontrakt som alla vet.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  9. #29
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    man kan ju ställa sig frågan, varför annonsera MC dagar med provkörning etc etc .. om man sedan inte så gärna vill att folk provkör .... de är ju inte utan försäkring antar jag ! snålt tycker jag att det är.
    Men de säljer väl bra antar jag i vilket fall.. så

    Servicemindness är ju inte precis något man håller särskilt högt i detta land, det är man med om lite varstans..... och då syftar jag inte på att tillmötesgå typ "sista priset kompis 50%" blocket jeppar... utan något normala individer som faktisk vill handla. Är man handlare och lite intresserad av att betjäna sina kunder så ser man sånt så fort man börjar prata med kunder !
    det är ingen raketforskning precis, men hur många ställen är det inte du kommer in på där du får vandra runt ett bra tag och ibland ropa in i fikarummet så någon ens visar upp sig för !
    Kundvård är ett försvinnande begrepp inom handeln. inga charmkurser ges mer. man har tur om de som jobbar vet ens vad de har att sälja på många ställen...
    grumpy ol´bastard


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  10. #30
    Hondamannen
    Gäst
    Det har du rätt i. I Tyskland är det betydligt enklare att få provköra cyklar. BMW i Sverige har faktiskt varit bra på detta men det verkar som ju sämre en hoj desto frikostigare är tillverkarna med provkörningar.

Liknande ämnen

  1. Risker vid provkörningar
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-19, 22:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •