Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Flera hojar ??

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Exakt,du har rätt.Men det handlade om vad jag tycker.Har provat alla segment och tycker den är bra på allt.Vad som är dåligt vet ju andra.
    Ja, det är just det vad man själv tycker, som är viktigast. Finns tyvärr inom alla kategorier av människor, de som inte tolererar vad andra tycker eller tom tänker.

  2. #12
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Förhoppningsvis hittar folk sin hojtyp. Jag tycker jag hittat min. Provar ofta nyheter när det erbjuds. Ofta har man favoritvägstyp som är det viktigaste att hojen är bra på. Ska den klara två på med semesterpack ? Kör dit jag ska utan att hojen protesterar.
    Jan

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Frågan är om en mc kan hantera olika körstilar, olika väg typer eller olika årstider ? Harleyn passar bra på somriga, torra långsvepande vägar men mindre bra på blötta, trixiga snäva vägar på vår och höst.

  4. #14
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jag tror att både Engström och Räven kommer nära med sina hojar, Explorer respektive GS. Hade kunnat ta med Super Tenere eller nya V-Strom 1000, nya Versys 1000 och kanske någon mer i den listningen.

    Den typen av hojar kan nog sägas fixa allt man ber dem om. Nästan lika snabba som en ren sporthoj om det krävs. Fixar en grusväg (men man skall inte tro att de är endurohojar, de väger ju runt 250 kg). Bekväma på resan. Skapligt/bra väderskydd. Oftast packväskor. Passagerare är inget problem.
    Multiverktyg som gör ett riktigt bra jobb!

    Personligen hade jag nog gärna "gått ned 20-30 kilo" och köpt en motsvarande hoj i 800-storlek. Smidigare i stan och i vardagsbruk än 1200-maskinerna. Men det är jag det. Andra håller inte med...

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Jag tror att både Engström och Räven kommer nära med sina hojar, Explorer respektive GS. Hade kunnat ta med Super Tenere eller nya V-Strom 1000, nya Versys 1000 och kanske någon mer i den listningen.

    Den typen av hojar kan nog sägas fixa allt man ber dem om. Nästan lika snabba som en ren sporthoj om det krävs. Fixar en grusväg (men man skall inte tro att de är endurohojar, de väger ju runt 250 kg). Bekväma på resan. Skapligt/bra väderskydd. Oftast packväskor. Passagerare är inget problem.
    Multiverktyg som gör ett riktigt bra jobb!

    Personligen hade jag nog gärna "gått ned 20-30 kilo" och köpt en motsvarande hoj i 800-storlek. Smidigare i stan och i vardagsbruk än 1200-maskinerna. Men det är jag det. Andra håller inte med...
    Nää för jag märker ingen skillnad på vikt om jag inte ska bära den på ryggen.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    41
    Jag behöver minst tre hojar för att täcka mitt basbehov. Jag har därför en enduro, en äventyrshoj och en hemmabyggd caféräser. Kan inte se hur en hoj kan täcka upp det spannet.

    Jag skulle dock vilja ha ett par hojar till och då isf en större touringhoj och en sporthoj men varken ekonomi eller garageplats tillåter det i nuläget.

  7. #17
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    OR-hojar är ibland lite frestande, men så tänker jag på det faktum att man kommer se ut som en gubbe med moppekomplex så då brukar jag avstå. Det är ju bara helt omöjligt att få till en avslappnad look på en OR-hoj. Det är som att gå omkring i jägarkläder året om för att man råkar vara drevkarl en vecka om året.



    /Freddo

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nää för jag märker ingen skillnad på vikt om jag inte ska bära den på ryggen.
    Det där kommentaren tycker jag mig ha sett flera gånger nu.
    Men visst, kör du inte så aktivt märker du nog inte så stor skillnad. Och med aktivt menar jag inte bara att vara aktiv och vrida på gasen när det är rakt.
    Annars känner man skillnad på vikt. Dels om du ska hantera den mer åt offroad-hållet, och dels vid mer aktiv körning. Det är enkel fysik; Desto mindre vikt att kasta omkring, desta smidigare. För att dra det till sin spets; Hur många MotoGP hojar hittar du med motsvarande vikt? Och ändå har jag inte sett någon av förarna där försöka bära den på ryggen heller...

  9. #19
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det är inte så gott om 1200GS på GGN heller...

    /F

  10. #20
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ganska bra beskrivning RobbeS. Krokig asfalt å bra grusvägar är väl hemmabanan. Gamla brukningsvägar med gräs i mitten går bra om man tar det lugnt. Däremot att asa omkring i djup lera är dom inte byggda för.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Tips på hojar.
    Av dhenniz i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 21:16
  2. Sänka kravet för utbildning så att flera tar körkort?
    Av Twenty2 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 18:31
  3. Äga flera hojar?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 16:38
  4. 2 nya hojar hemma..
    Av tomahs900 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 03:22
  5. Flera nya el-hojar på gång
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 12:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •