Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 48

Ämne: Varför denna prisskillnad ?

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag antar att det är dieseln det handlar om.Har provat den,riktigt skön och snygg bil
    Nej vi tog bensinaren. Dieseln har fått fint bedömande också.

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nej vi tog bensinaren. Dieseln har fått fint bedömande också.
    He he ja jag förstår det.Det var ju det jag sade till handlaren.Bara dieseln som är intressant för mig tack vare vridet.Klart finns ju en bensinare på 192 hk men dieseln har ju nästan det dubbla vridet

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    He he ja jag förstår det.Det var ju det jag sade till handlaren.Bara dieseln som är intressant för mig tack vare vridet.Klart finns ju en bensinare på 192 hk men dieseln har ju nästan det dubbla vridet
    Diesel-alternativet fanns inte då i januari 2013 när jag kikade på bilen. Den kom senare men har fått lysande recensioner. Bensinaren har också bra vrid tycker jag, inga 192 hk men 165 och det duger bra. Det är ju en familjekärra som ska ha sin uppgift (alla ska få plats, lasta mycket, dra husvagnen med mera). Man säger att typiskt Mazda är att draget kommer vid höga varv, så det har jag testat. Den låter lite räseraktig i baken när jag blåser på ha ha ha. Jag brukar växla vid max 2000 varv, lägger i 6:e växeln från 50 km/tim så jag har fått ner förbrukningen lägre än de uppger att den ska dra.

    Helt klart en köpvärd bil.

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Diesel-alternativet fanns inte då i januari 2013 när jag kikade på bilen. Den kom senare men har fått lysande recensioner. Bensinaren har också bra vrid tycker jag, inga 192 hk men 165 och det duger bra. Det är ju en familjekärra som ska ha sin uppgift (alla ska få plats, lasta mycket, dra husvagnen med mera). Man säger att typiskt Mazda är att draget kommer vid höga varv, så det har jag testat. Den låter lite räseraktig i baken när jag blåser på ha ha ha. Jag brukar växla vid max 2000 varv, lägger i 6:e växeln från 50 km/tim så jag har fått ner förbrukningen lägre än de uppger att den ska dra.

    Helt klart en köpvärd bil.
    Förstår det.Men nej,lägger pengarna på en ny hoj istället.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-04 klockan 10:58.

  5. #25
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Förstår det.Vad dom ändrar motorer då.Finns en 145hk och 192hk bensin och 150, 175 diesel.Men riktigt fina.Men nej får bli en ny hoj istället.
    Ah, det beror på vilken version man valt. Vi har Vision-versionen. Enda den saknar är skinnsäten och att man kan låsa upp bilen genom att ta i handtagen. Jag har nyckellöst system men jag måste använda fjärren för att låsa upp bilen. Annars är det samma utrustning. Jag tyckte att prisskillnaden var lite väl stor för att bara få skinnsäten och slippa hala upp fjärren ur fickan.
    Det är mer prisvärt med Vision-versionen tycker jag.

    Optimum-versionen har fler hk (192 hk bensin, 175 hk diesel), skinnsäten och slippa hala upp fjärren för att låsa/låsa upp bilen.

  6. #26
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    ,,, nu var det ju frågan om prisskillnad och inte inbördes beundran av varandras bilar,,,?

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    ,,, nu var det ju frågan om prisskillnad och inte inbördes beundran av varandras bilar,,,?
    Hennes var det

  8. #28
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Bilen. nu
    Jan

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Är det inte så att mannen låter frun bestämma ang. bilen, så kan han köpa den hoj han vill ha??

  10. #30
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    ,,, nu var det ju frågan om prisskillnad och inte inbördes beundran av varandras bilar,,,?
    Oh sorry, visste inte att det var ditt forum. Ber som hemskt mycket om ursäkt för att jag sabbat en tråd.

Liknande ämnen

  1. Vad gör denna?
    Av Wilhelm i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 16:04
  2. Vill se denna P skylt
    Av Cy2 i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-18, 19:40
  3. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 13:57
  4. Aprilväder denna vecka
    Av Danne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 13:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •