Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 48

Ämne: Varför denna prisskillnad ?

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Varför denna prisskillnad ?

    Har kikat runt på beg.marknaden efter hojar i Touring/sporttouring-segmentet.
    Det som jag har reagerat på att Triumph verkar billigare än Japanarna,,vad kan det bero på?

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Varför är en Hyundai billigare än en Mercedes.

  3. #3
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Kan kanske bero på utbudet? (många sålda "då", många begagnade nu)

    Vilka modeller tittar du på då? Kör själv en Sprint 955 (typ "sporttouring") och sådana finns det gott om på Blocket i säsong. Gissar att de sålda bra i början av 2000-talet och att många sedan kanske bytte till den nya 1050:an som kom runt 2005? Och bytte in sin 955:a?

    Min 2003:a hade gått strax över 2000 mil och kostade strax över 30' när jag köpte den våren 2012. Mycket hoj för pengarna. Det var (då) rätt gott om 955or till salu. Bara att välja vilken man ville ha.

    Och 955:an duger gott. Jag kör ifrån de flesta vid rödljusen om jag vill! (Inte R-hojarna kanske och inte Ankans leksak från Japan... Men de flesta andra!) Och kan hålla gott tempo på krokiga 70-vägar.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Varför är en Hyundai billigare än en Mercedes.
    Gäller ju bara vid nyköp.efter ett par år så är Benzen gratis(nästan)

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg

    Och 955:an duger gott. Jag kör ifrån de flesta vid rödljusen om jag vill! (Inte R-hojarna kanske och inte Ankans leksak från Japan... Men de flesta andra!) Och kan hålla gott tempo på krokiga 70-vägar.
    Dom går fint.Du hänger nog med han med.

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Har kikat runt på beg.marknaden efter hojar i Touring/sporttouring-segmentet.
    Det som jag har reagerat på att Triumph verkar billigare än Japanarna,,vad kan det bero på?
    Ja det beror ju på vad för slags modell.Men om man tar en Tiger 955i tex -02 och jämför med det värsta honda har att erbjuda i samma segment,då får man en Varadero som är klumpigare,svagare,törstigare och tyngre.Och dom ligger väl i samma prisklass beroende på skick.

  7. #7
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja det beror ju på vad för slags modell.Men om man tar en Tiger 955i tex -02 och jämför med det värsta honda har att erbjuda i samma segment,då får man en Varadero som är klumpigare,svagare,törstigare och tyngre.Och dom ligger väl i samma prisklass beroende på skick.
    Men hur är pålitligheten på de båda? Är det skillnad i kvalité? Hållbarhet mm, eller är det inga stora skillnader idag på olika märken?

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    kanske beror det på att japanarna har betydligt bättre kvalite'

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Men hur är pålitligheten på de båda? Är det skillnad i kvalité? Hållbarhet mm, eller är det inga stora skillnader idag på olika märken?
    Hondan håller nog riktig hög kvalite men har aldrig hört någon som haft problem med en sådan Triumph heller,och vet många som kört över 10000mil utan problem

  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Jag har hört att Hondan bara går p går, men jag antar att dom flesta aktörer på marknaden ändå håller fullgod kvalité. Blir ju svårt att konkurrera annars?
    Tycker nog Triumph ligger lite före Varaderon här när det gäller design och prestanda. Även om det känns illa i hondahjärtat.

Liknande ämnen

  1. Vad gör denna?
    Av Wilhelm i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 16:04
  2. Vill se denna P skylt
    Av Cy2 i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-18, 19:40
  3. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 13:57
  4. Aprilväder denna vecka
    Av Danne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 13:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •