Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 40

Ämne: Suzuki V-strom

  1. #11
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    100 hästar räcker väl och gott för mig med. Dock skulle jag vilja se mer nytänkande. Jag anser att för 120000kr och uppåt så måste hojarna vara mera flexiblare inte bara med sitt användningsområde men även men sin geometri. Ska jag lägga så mycket pengar så måste hojen kunna anpassats efter mig och inte tvärtom. Jag satt bra på den men skulle gärna velat justera upp och bak styret. Sänkbar och flyter fram fotpinnarna. Justerar växlingsspaken, sitthöjd mm mm
    Verkar ju vara en fin hoj om man ska tro på deras uppgifter ... http://www.suzuki-vstrom.com/

  2. #12
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    100hk och bra vrid vid låga 4000rpm samt vikt som en 800cc. Tycker det låter bra! Gillar justeringsanordning på rutan
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Testad i senaste SMC-bladet (ni är väl med i SMC).
    Om den ska göras starkare så blir den tyngre! 100hkr räcker gott.
    Bra pris också, 125k får du ge för en BMW GS -10.
    Är sugen på att köpa, det är så dyra service på BMW.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Tycker den är klart intressant!
    Viktmässigt betydligt trevligare än 1200-alternativen som blir såna kolosser.
    Ser ut som de fått till ett bra vrid betydligt längre ner i registret än föregångaren.
    Kedja istället för kardan ser jag inte som ett problem, kedjor håller såpass länge idag ändå. Dessutom för man fördelen att lätt kunna förändra utväxlingen lite med ett drevbyte om man vill.
    "Avgasrör i skitsprutet"? Ja, det gäller väl de flesta? På både mina senaste hojar har jag förlängt framskärmen lite med en gummibit för att ta hand om det lite.

    Är nyfiken på den, det lär bli provkörning i sommar när man får tillfälle.

  5. #15
    Kan det vara så att Suzuki gjort nåt smart genom att hitta en klass med mindre konkurrens?(1000-kubiks segmentet)

    Vet inte varför dom lämnar öppet framför och under. Samma var med nya 650 och tyckte att hela hojen såg för jävligt ut. Men, studerade på en parkering i Tyskland en som hade monterat en eftermarknads och.....hojen såg ju plötsligt riktigt bra ut.

  6. #16
    Hondamannen
    Gäst
    Själv har jag svårt för dessa hojar som är mittemellan hojar. Antingen skall de vara kåpor på hojen eller så ska inte finnas några kåpor alls på hojen. Antingen skall de vara en ren offroad eller ren landsvägshoj.

    Jag har väldigt svår för mittemellan historier.


    Hur resonerar ni som köper och gillar dessa hojar?

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Hojen tyckte jag var ganska vettig men för tung och framförallt för hög, fötterna måste vara stadigt i backen, så 650 finge nog duga för mig 100hk är tok för mycket och därmed för törstig.
    Har du inte en Varadero? den är ju både tyngre och törstigare. Suzuki själva påstår ju att den ska ta runt 0.45.Det gör ju min mä.

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har du inte en Varadero? den är ju både tyngre och törstigare. Suzuki själva påstår ju att den ska ta runt 0.45.Det gör ju min mä.
    Det gör min också, väger inte mer. OBS stora hål i cylindrarna väger inte så mycket
    Jan

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Då får jag avvika och säga att jag tycker att den är fräck och lite intressant!

    Hyggligt pris, bra att den "bara" har 100 hk och 1000 cc (räcker och blir över), är ganska lätt jämfört med vissa konkurrenter. Hojar tenderar ibland att bli överflödigt stora och tunga. Less is more... Tycker jag.
    Men "minst-250 hk-Engström" håller inte med - det vet jag.
    Och Hondamannen vill ha fotkoppling...

    Så alla är vi olika.
    Tur är väl det..att vi alla är olika.Inte behöver jag 250 hk,finns ju ingen standard hoj som har.Är väl nån sporthoj som har runt 200 och det vill jag inte ha.Jag jämför bara med konkurenterna.Bara lägga till 7-8 tusen så får man både kardan och 30-40hk mer och garanterat bättre komfort,visst 20-30 kg tyngre men ska fortfarande inte bära min hoj.

  10. #20
    Man får ju inte glömma bort att, från veven försvinner det i backen ca 15% på en kardan och cirka 8% på en kedjehoj. Många kusar går till kråkorna när man börjar prata om + 100 kusar

Liknande ämnen

  1. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-05-13, 12:53
  2. v-strom 1000
    Av jocke.a i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 18:15
  3. DL 650 V-Strom 2012
    Av Håkan46 i forum Offroad
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 00:25
  4. Växelindikator på ex. v-strom
    Av namn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 16:52
  5. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •