Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Suzuki V-strom

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Suzuki V-strom

    Vad tycks om nya V-strom.Jag gillar den inte.Ser ju hemsk ut där fram vid motorn,helt öppet och ett avgasrör mitt i skitspruten.Men den är lätt men för tung att bära på ryggen ändå.Nä inte mycket att komma med.Och bara 100hk,visst räcker väl en bit men för lite jämfört med konkurenterna.Säger som nån sa,varför inte fortsätta ett steg till upp till 1200 och lite mer effekt.Vill man ha mindre effekt så finns det ju mindre maskiner.

  2. #2
    Medlem nfss avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Sätila
    Inlägg
    14
    Hej
    Klämde och kände lite på mässan och jag tror den kan sälja riktigt bra, verkar lagom på alla sätt.
    Färgen på den cykeln på mässan var däremot gräslig, någon ljus brun variant.

    Angående hästkrafterna så tror jag med den vikten att det räcker gott åt de flesta. Hyfsat pris också.

    Fredrik

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    .Vill man ha mindre effekt så finns det ju mindre maskiner.
    Vill man ha mera effekt så finns det väl sådana maskiner också?
    Ove

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av nfs Visa inlägg
    Hej
    Klämde och kände lite på mässan och jag tror den kan sälja riktigt bra,

    Fredrik
    Jag är tveksam till det.Men man vet ju aldrig,många kanske köper den bara för att den är billig.Men då lägger jag hellre dit en slant och får något bättre.Men det är jag det.Går ju att få med ett adventurekit för 149900kr.Då får man ju en Ktm 1190 som värre på allt.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-01-25 klockan 21:29.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    För mig är det ännu en Adventure hoj kopierad från BMW. Den är säkert kompetent men jag ser inget nytt i conceptet.

  6. #6
    Medlem nfss avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Sätila
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    För mig är det ännu en Adventure hoj kopierad från BMW. Den är säkert kompetent men jag ser inget nytt i conceptet.
    Alltså jag är osäker på vem som kopierat vad men oavsett tycker jag det är kul med ett stort urval av sk. Adventure hojar.

  7. #7
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Då får jag avvika och säga att jag tycker att den är fräck och lite intressant!

    Hyggligt pris, bra att den "bara" har 100 hk och 1000 cc (räcker och blir över), är ganska lätt jämfört med vissa konkurrenter. Hojar tenderar ibland att bli överflödigt stora och tunga. Less is more... Tycker jag.
    Men "minst-250 hk-Engström" håller inte med - det vet jag.
    Och Hondamannen vill ha fotkoppling...

    Så alla är vi olika.

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Tmax du har fattat vad jag vill ha för något! :-)

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    100 hästar räcker väl och gott för mig med. Dock skulle jag vilja se mer nytänkande. Jag anser att för 120000kr och uppåt så måste hojarna vara mera flexiblare inte bara med sitt användningsområde men även men sin geometri. Ska jag lägga så mycket pengar så måste hojen kunna anpassats efter mig och inte tvärtom. Jag satt bra på den men skulle gärna velat justera upp och bak styret. Sänkbar och flyter fram fotpinnarna. Justerar växlingsspaken, sitthöjd mm mm

  10. #10
    Hojen tyckte jag var ganska vettig men för tung och framförallt för hög, fötterna måste vara stadigt i backen, så 650 finge nog duga för mig 100hk är tok för mycket och därmed för törstig.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-05-13, 12:53
  2. v-strom 1000
    Av jocke.a i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 18:15
  3. DL 650 V-Strom 2012
    Av Håkan46 i forum Offroad
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 00:25
  4. Växelindikator på ex. v-strom
    Av namn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 16:52
  5. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •