Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 66 av 66

Ämne: genomsnitt

  1. #61
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Det kanske är lite omdömeslöst att riskera körkortet om levebrödet är yrkeschaufför?

    Farsan tyckte att hans söner skulle löra sig köra bil. Redan vid elva års ålder börjades det med lite träning och som 16-åring fick man ju bl a köra Haparanda till Oulu i Finland tor med farsan bredvid och morsan i baksätet.

    Farsan försörjde ju sig annars som busschaufför, så......man har ju nu i vuxen ålder funderat på om han var riktigt i skick där uppe?
    Kan så vara.Men mista körkortet,då lär ju polisen ta mig.Och jag ser ju honom före han ser mig. Sådant som kallas läsa vägen och förutse olika händelser.Hör till vardagen.Kolla på urmakarn som pillat i små ur hela livet..vad kallas han? jag tycker han är skicklig.

    MEN är väl nått fel däruppe som många säger,och som inte fattar.Är väl fullt normalt att åka moped runt halva klotet.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-03 klockan 08:24.

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Kan så vara.Men mista körkortet,då lär ju polisen ta mig.Och jag ser ju honom före han ser mig. Sådant som kallas läsa vägen och förutse olika händelser.Hör till vardagen.Kolla på urmakarn som pillat i små ur hela livet..vad kallas han? jag tycker han är skicklig.

    MEN är väl nått fel däruppe som många säger,och som inte fattar.Är väl fullt normalt att åka moped runt halva klotet.
    Om man inte är stressad eller vad det heter, kan man mycket väl ta sig runt halva klotet på moped. har själv inte kört så långt, men haft några transporter med traktor, obs 30-traktor.
    körde då ca 30 mil. Jag har kört samma väg många gånger med både bil och mc. Vad mycket man hinner se nät det inte går så fort.

  3. #63
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om man inte är stressad eller vad det heter, kan man mycket väl ta sig runt halva klotet på moped. har själv inte kört så långt, men haft några transporter med traktor, obs 30-traktor.
    körde då ca 30 mil. Jag har kört samma väg många gånger med både bil och mc. Vad mycket man hinner se nät det inte går så fort.
    DET håller jag med om,man hinner se mycket.och jag tycker om att kolla på saker så normalt så går det lungt på semesternJag menar 15-20 mil i Norge tar ju normalt en hel dag,även med min hjärnasom någon hade anmärkningar på.Men vad gör det om 100 år,inte bryr jag mig.Jag har då kulMen kanske ska ta Dotterns nya Peugeot speedfighter 3 ice blade som står och väntar på våren.Den går ju i 52kmt så då hinner man ju se
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-03 klockan 11:19.

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    DET håller jag med om,man hinner se mycket.och jag tycker om att kolla på saker så normalt så går det lungt på semesternJag menar 15-20 mil i Norge tar ju normalt en hel dag,även med min hjärnasom någon hade anmärkningar på.Men vad gör det om 100 år,inte bryr jag mig.Jag har då kulMen kanske ska ta Dotterns nya Peugeot speedfighter 3 ice blade som står och väntar på våren.Den går ju i 52kmt så då hinner man ju se
    Egentligen är väl hastigheten inte av så stor betydelse egentligen, såvida man inte MÅSTE.
    Eftersom jag inte jobbpendlar med hojen längre, så har antal mil per åt minskat . Kör väl inte mycket mer än 600-700 mil/år.

  5. #65
    Ja alltså, jag har ju besökt bl a området kring Geiranger Trollstigen etc 25 gånger och....när jag brassade där med moped(topfart 42 km/timmen) så blev jag faschinerad av vyerna. Plötsligt såg jag massor som jag aldrig sett förut.

  6. #66
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja alltså, jag har ju besökt bl a området kring Geiranger Trollstigen etc 25 gånger och....när jag brassade där med moped(topfart 42 km/timmen) så blev jag faschinerad av vyerna. Plötsligt såg jag massor som jag aldrig sett förut.
    Förstår detKanske skulle prova,snacka om rogivande. Men jag föredrar hojen ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •