Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 66

Ämne: genomsnitt

  1. #21
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Så länge jag orkar. Brukar vara lite envis när det gäller att åka till ett visst mål. Skulle jag bara åka omkring mer planlöst så blir det nog inte bli så långt.
    2005 så åkte jag till Köpenhamn från Kumla, startade vid 6 tiden och var framme någonstans nära Tivoli vid lunchtid.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #22
    Hondamannen
    Gäst
    Jag körde från Berlin till Munchen och jag vet att jag med min cbf 500 klarar 83 mil på en dag men jag kommer nog inte så långt dagen därpå därför kan det vara klokt att spara på kroppen och inte köra mer än 50 mil om dagen.

  3. #23
    Ankan1
    Gäst
    Förstår inte riktigt poängen med dessa långkörningar på sin fritid utan stop på ett fantastiskt transportmedel som en motorcykel om man inte tar sig tid till att stanna upp då och då för att studera sin omgivning.Om man har så bråttom så går väl både tåg och flyg snabbare.Har för övrigt träffat de mest fantastiska och ibland egendomligaste personer i Svea rike under dessa stop beroende på platsen och bara snackat skit om allt mellan himmel och jord.Ofta har samtalen naturligtvis ofta letts in på just motorcyklar när man stannat till ... Men sånt är ju alltid trevligt beroende på samtalet.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-01-20 klockan 12:53.

  4. #24
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Snittar nog max 10 mil åt gången..sen vill jag sträcka på mig, fika, snusa, m.m

  5. #25
    Hondamannen
    Gäst
    Frågan gällde antal dagar i sträck...

  6. #26
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Frågan gällde antal dagar i sträck...
    Bra sadel är viktigt
    Jan

  7. #27
    När jag åker ensam:
    Jag brukar snitta på typ en alpresa cirka 80 mil/dag i snitt. Då varierar kördagarna allt mellan typ 50-120 mil/dag.
    Jag pinnar på oftast i cirka 100-110 knyck mätarfart om det tillåter, även autobahn

    På moped blir det cirka 30-35 mil per dag och då varierar det mellan 25-55 mil/dag. Då kör jag full gas och den går då i 42 knyck.

    Inga vilodagar, är morgonpigg så jag startar tidigt på morgonen. Kör generellt cirka 10-15 mil åt gången och stannar.

    Jag ser det jag ser i dom hastigheterna jag kör(till skillnad på när man laddar på i typ 140-150 knyck). Jag är inte mycket för att se på slott och sånt skit. Jag gillar att köra hoj och jag gillar framför allt att se saker och ting från motorcykelns sadel och stannar där det behövs.

    Är man ute och reser med kompisar så blir kördagarna kortare och soppapengarna går då istället åt till öl.....

  8. #28
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Jag vill tillägga att jag sade som mest 110 mil och det är nog den absolut översta gränsen. Resan jag gjorde till Köpenhamn var på min Honda cb 250n (min förra hoj som jag fortfarande har kvar) och det var ungefär 59 mil den vägen jag tog, och bara nödvändiga stopp.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #29
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Skulle jag köra 110 min på ett bräde skulle jag få kallbrand i röven, och den skulle sedermera ramla bort.

  10. #30
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Dålig sadel?




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •