Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 66

Ämne: genomsnitt

  1. #41
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Frågan du bör ställa dig är hur många timmar klara du av köra din mc på en dag.

  2. #42
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Tja jag har inte ställt upp i Iron butt än men de över 50 mil det var ner till Köpenhamn var inte så svåra tyckte jag.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #43
    kör ca 3-10 mil per mc tur, förra sommaren körde jag varje dag det var skapligt väder, dvs nästan varje dag.
    Mätarställningen stog på 6.500 för 2 sommrar sedan och nu står den på 10.500, så blir några mil
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  4. #44
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Leatherazz Raiders? Eller kanske skulle man väcka liv i Hemoraiders?

  5. #45
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    ja,jag har gjort ett antal Iron Butt körningar, så inget problem att köra 200 mil på ett dygn

    ska man köra behagligt och njuta och köra flera dagar i rad utan att syssla med Iron Butt så tycker jag själv att sådär 100 mil om dagen är lagom max sträcka för mig, och då kan jag hålla på bra många dagar i rad

    i somras gjorde jag en väldigt trevlig dagsutflykt runt Vänern,turistade i Hofors och kolla akvedukten och körde den fina krokiga hojvägen där, väl hemma hade jag 120 mil på mätaren och var lika körklar dagen efter,visserligen blev det inte lika många mil då

    så vad man kan och inte kan är upp till var och en, det går inte att tro att bara man får en snittstrecka per dag så klarar man av den. Alla kör efter sina förutsättningar, så leta reda på vad är dina istället. Sen får man inte glömma säkerheten, en trött motorcykelförare lever farligt och kanske inte så länge.

  6. #46
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    ja,jag har gjort ett antal Iron Butt körningar, så inget problem att köra 200 mil på ett dygn

    ska man köra behagligt och njuta och köra flera dagar i rad utan att syssla med Iron Butt så tycker jag själv att sådär 100 mil om dagen är lagom max sträcka för mig, och då kan jag hålla på bra många dagar i rad

    i somras gjorde jag en väldigt trevlig dagsutflykt runt Vänern,turistade i Hofors och kolla akvedukten och körde den fina krokiga hojvägen där, väl hemma hade jag 120 mil på mätaren och var lika körklar dagen efter,visserligen blev det inte lika många mil då

    så vad man kan och inte kan är upp till var och en, det går inte att tro att bara man får en snittstrecka per dag så klarar man av den. Alla kör efter sina förutsättningar, så leta reda på vad är dina istället. Sen får man inte glömma säkerheten, en trött motorcykelförare lever farligt och kanske inte så länge.
    Ja 120mil på en dag pigg och utvilad är ju inget problem efter 14-15 timmar i sadeln.Åker man sedan lite saktare i laglig fart så tar det nog längre tid.

  7. #47
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har kört några IronButts. Då har jag kört runt 180 mil under ett dygn. Under mer normala omständigheter, på semester och med passagerare, är 100 mil en lagom etapp. Brukar avsluta våra europaturer med att sträckköra från Hamburg till Stockholm. Funkar utmärkt för oss medan andra bara orkar med hälften. Gäller att hitta sin egen nivå för vad man finner bekvämt.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #48
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har kört några IronButts. Då har jag kört runt 180 mil under ett dygn. Under mer normala omständigheter, på semester och med passagerare, är 100 mil en lagom etapp. Brukar avsluta våra europaturer med att sträckköra från Hamburg till Stockholm. Funkar utmärkt för oss medan andra bara orkar med hälften. Gäller att hitta sin egen nivå för vad man finner bekvämt.
    Stämmer nog bra det.Körde Hamburg-Borlänge och det tog ca 12 timmar.Låg på rätt hårt på Autobahn och sedan färja Putt-Röd Helsingör-Helsingborg.Snabbmat i Fagerhult och 10-40 över hem,Ca 118 mil.Känndes bra och kändes som jag skulle kunnat åka mer

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Stämmer nog bra det.Körde Hamburg-Borlänge och det tog ca 12 timmar.Låg på rätt hårt på Autobahn och sedan färja Putt-Röd Helsingör-Helsingborg.Snabbmat i Fagerhult och 10-40 över hem,Ca 118 mil.Känndes bra och kändes som jag skulle kunnat åka mer
    Inte illa kört med tanke på båtar matstopp tandningar Skulle tro att du måste snitta 120-130 km

  10. #50
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Leffemerlo Visa inlägg
    Inte illa kört med tanke på båtar matstopp tandningar Skulle tro att du måste snitta 120-130 km
    Jodå,150-160 gick väl det ofta på autobahn.Sträckan Helsingborg.Jönköping satt väl farthållaren oftast runt 150.Som sagt en korv i Fagerhult och Donken i Mariestad 10min sedan ett par tankstopp.Vi åkte från ett litet Hotell vid 9tiden 5 mil söder om Hamburg och vi skildes åt i Helsingborg och hemma 22,40Hade jag haft min Gtr 1400-10 så hade det gått lite fortare.Blåser så hemskt på min nuvarande när man ligger på.Kompisarna åker Fjr och man vill ju hålla deras takt
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-02 klockan 00:21.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •