Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 66

Ämne: genomsnitt

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    genomsnitt

    Hej,

    Vi har ju diskuterat ett antal gånger angående hur många mil vi kör på en dag. Nu vill jag fråga er hur många mil ni kör per dag och hur många i sträck ni kan köra så utan att behöva ta en vilodag?

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hej,

    Vi har ju diskuterat ett antal gånger angående hur många mil vi kör på en dag. Nu vill jag fråga er hur många mil ni kör per dag och hur många i sträck ni kan köra så utan att behöva ta en vilodag?

    Mvh

    Hondamannen
    Normalt 50-60 mil sedan finns det ju dom som kör 200mil per dag?? observera dag betyder dagtid..

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Du kör alltså 50-0 mil om dagen och kan du köra 50-60 mil om dagen i en vecka?

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Du kör alltså 50-0 mil om dagen och kan du köra 50-60 mil om dagen i en vecka?
    Ja det kan jag väl,men sällan jag gör så långa resor.Kör ju mest i Norge och väl där så räcker 20-30mil max på en dag om man skall hinna se någonting.Sedan har jag ju semester när jag är där så att gå upp i ottan är ointressant.Men i somras vart det väl 400 mil när vi var på motogp i Holland och en vända till Mosel.Vi var borta 1 vecka och hojarna stod still 4 dagar.Körde väl från nån by 5 mil söder om Hamburg och hem i ett svep(120mil) och det var inga problem.Men körde långt över hastighetsbegränsningen medAnnars kommer man ju ingenstans.Helsingborg-Jönköping är ju bara en tråkig transportsträcka. Bara sätta farthållaren på 160 så tar det lite.Sedan vill man ju hem i tid,köra i mörker gör man ju inte i onödan av naturliga orsaker.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-01-19 klockan 15:31.

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    När jag är ute och kör så kör jag oftast 50 mil första dagen sen blir det oftast 30 mil till nästa stad och ibland när jag vänder hemåt måste jag köra 70-83 mil på en dag och det klarar jag. Jag vet inte om jag klarar köra 50 mil om dagen i en vecka. Jag tror att jag behöver en dags vila för att klara en sån tur. Det jag menar är att jag kanske kan köra 50 mil tre dagar i rad och sen vila en dag för att köra ytterligare 4 dagar i rad 50 mil om dagen.

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    När jag är ute och kör så kör jag oftast 50 mil första dagen sen blir det oftast 30 mil till nästa stad och ibland när jag vänder hemåt måste jag köra 70-83 mil på en dag och det klarar jag. Jag vet inte om jag klarar köra 50 mil om dagen i en vecka. Jag tror att jag behöver en dags vila för att klara en sån tur. Det jag menar är att jag kanske kan köra 50 mil tre dagar i rad och sen vila en dag för att köra ytterligare 4 dagar i rad 50 mil om dagen.
    Lika här med.Brukar bli långt första dagen sedan blir det kortare och ofta långt hemresedagen.Är väl ingen vits att ligga och nöta 50mil varje dag om man har semester.

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Nej anledningen till att jag överhuvudtaget ställde denna fråga är att jag kommer att åka allt längre bort. Vill jag tex åka till Turkiet så måste jag kunna köra 50 mil om dagen då Turkiet ligger en bra bit ifrån Sverige. Köra 300 mil innebär att jag måste kunna köra 50 mil om dagen sex dagar i sträck.

  8. #8
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag brukar växla mellan transportsträcka å äventyrsvägar, blir lite roligare än att mala mot ett mål. Tog mig nog 10 dagar till Istanbul. Lite alpäventyr, Starigrad å lite sånt.
    Jan

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Har du skrivit ngn reseberättelse om denna resa eller kanske du berätta lite grann här om din resa till Turkiet? Jag skulle gärna vilja ha lite information om kostnader, trafiken med mera.


    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag brukar växla mellan transportsträcka å äventyrsvägar, blir lite roligare än att mala mot ett mål. Tog mig nog 10 dagar till Istanbul. Lite alpäventyr, Starigrad å lite sånt.

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Nej anledningen till att jag överhuvudtaget ställde denna fråga är att jag kommer att åka allt längre bort. Vill jag tex åka till Turkiet så måste jag kunna köra 50 mil om dagen då Turkiet ligger en bra bit ifrån Sverige. Köra 300 mil innebär att jag måste kunna köra 50 mil om dagen sex dagar i sträck.
    Vet ej vilken väg man åker dit men åk 70-80 mil nån dag då,eller 100 och några snabba motorvägar finns det väl.man kommer väldigt långt och slukar mil om man ligger i 150-200kmt.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-01-19 klockan 18:56.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •