Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 81

Ämne: victory

  1. #41
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Skatten lär nog inte vara mycket.Och försäkringen..2-3000kr kanske
    Trodde väl det! Alldeles för mycket! Min Honda CB 650 går bara på runt 600 - 700 kr hos Svedea. Dessutom är den skattebefriad!





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #42
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Trodde väl det! Alldeles för mycket! Min Honda CB 650 går bara på runt 600 - 700 kr hos Svedea. Dessutom är den skattebefriad!





    3000 per år är det mycket.Det är ju billigt för en modern,ny stor maskin med både bättre prestanda och comfort än tex din..Man kan ju inte jämföra en ny hoj med en veteranhoj.

  3. #43
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    För mig är allt över 2000 för mycket. Har man en väldigt begränsad ekonomi så har man. Dom som har inkomster på uppåt 300 000 tycker kanske inte 3000 är så mycket men det är det för mig!




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    3000 per år är det mycket.Det är ju billigt för en modern,ny stor maskin med både bättre prestanda och comfort än tex din..Man kan ju inte jämföra en ny hoj med en veteranhoj.
    Om man då bortser från skrytfaktorn, lite sämre effekt och komfort, så tror jag visst att man kan jämföra en äldre hoj med en nyare

  5. #45
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om man då bortser från skrytfaktorn, lite sämre effekt och komfort, så tror jag visst att man kan jämföra en äldre hoj med en nyare
    Ja det finns väl sådana som skryter om sina hojar med.Sedan beror det på vad man jämför.Finns många gamla maskiner som är kul helt klart.Men jag menar att 3000 i försäkring inte är så mycket i tanke på hoj.Själv så gillar jag INTE Victory

  6. #46
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    För mig är allt över 2000 för mycket. Har man en väldigt begränsad ekonomi så har man. Dom som har inkomster på uppåt 300 000 tycker kanske inte 3000 är så mycket men det är det för mig!




    Ja visst så kan det ju vara.En förutsättning är väl att man tjänar bra om man ska ha så dyra maskiner.Sedan 3000kr i försäkring jämfört med typ en R1,a som går lös på runt 15000kr

  7. #47
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om man då bortser från skrytfaktorn, lite sämre effekt och komfort, så tror jag visst att man kan jämföra en äldre hoj med en nyare
    Varför bortse från något när man väljer hoj?
    Möjligtvis sin egna ekonomi om det är något som begränsar.
    Själv har jag både en äldre Goldwing (1982) och en nyare Dragstar 1100 (2007) och det är ju min egna komfort och körupplevelse som helt och hållet bestämmer vilken hoj som är bäst för just mig och inte årsmodell.
    Min Goldwing från 1982 har gått 10.000 mil och vår betydligt nyare Dragstar 1100 har enl. mig betydligt sämre komfort för min kropp, så att diskutera ålder vs komfort och olika typer av cyklar är nog svårt.
    Det som känns rätt för någon behöver inte vara det bästa för någon annan.

    Och med tanke på trådens rubrik så har en kompis i klubben en Victory Vision och han är iaf mycket nöjd med sin.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  8. #48
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Gert Visa inlägg
    Varför bortse från något när man väljer hoj?
    Möjligtvis sin egna ekonomi om det är något som begränsar.
    Själv har jag både en äldre Goldwing (1982) och en nyare Dragstar 1100 (2007) och det är ju min egna komfort och körupplevelse som helt och hållet bestämmer vilken hoj som är bäst för just mig och inte årsmodell.
    Min Goldwing från 1982 har gått 10.000 mil och vår betydligt nyare Dragstar 1100 har enl. mig betydligt sämre komfort för min kropp, så att diskutera ålder vs komfort och olika typer av cyklar är nog svårt.
    Det som känns rätt för någon behöver inte vara det bästa för någon annan.

    Och med tanke på trådens rubrik så har en kompis i klubben en Victory Vision och han är iaf mycket nöjd med sin.
    Det är det viktiga att man själv vet vad man vill ha. Så slipper man lyssna på alla som tror sig veta.
    Jan

  9. #49
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Jag gillar Victory, kanske inte Vision för den är väldigt stor men dom andra modellerna tycker jag är helt rätt. Tittade lite på dom på mässan och gillar nu dom ännu mer
    Tycker dom ser sköna ut att köra med och det är precis så jag tycker att en hoj skall se ut, hade varit roligt att prova en.
    Don't grow up, it's a trap!

  10. #50
    Hondamannen
    Gäst
    Jag gillar cross roads classic och jag kommer nog att provköra en sån hoj i sommar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 21:02
  2. Victory notorcyklar
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 18:56
  3. Victory
    Av Gawriel i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 17:09
  4. Victory
    Av Jan-Olov i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 01:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •