Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 81

Ämne: victory

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Då är väl en Norton 961 Commando att föredra, lite över 110 000 kr och helt ny.



    Provsatt just en sådan då jag var i Paddocken på IOM GP på Isle of Man.




    Ser ju ut som ett hopplock av gamla och nya delar.Undrar med om motorn är nån renoverad 60 talare eller nytillverkning?.Förhoppningsvis inget kinesiskt plagiat.

  2. #12
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ser ju ut som ett hopplock av gamla och nya delar.Undrar med om motorn är nån renoverad 60 talare eller nytillverkning?.Förhoppningsvis inget kinesiskt plagiat.
    Helt nytt. http://www.nortonmotorcyklar.se/page4.php eller http://www.nortonmotorcycles.com/


    EDIT: Nu får vi ge oss. Inte "kidnappa" Hondamannens tråd om Victory. Nu när han för en gångs skull tittar på något annat märke...
    Senast redigerat av TMax500 den 2014-01-19 klockan 15:50.

  3. #13
    Hondamannen
    Gäst
    Tack Tmax, det är lugnt. Jag hoppas verkligen att Räven,Jan, inte är sur på mig för att jag inte gillar bmw. Det jag sa var ur min synvinkel fakta som jag har tagit till mig via bmw forumet och lite grann retades jag med Räven :-) Folk köra vad de vill.

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Tack Tmax, det är lugnt. Jag hoppas verkligen att Räven,Jan, inte är sur på mig för att jag inte gillar bmw. Det jag sa var ur min synvinkel fakta som jag har tagit till mig via bmw forumet och lite grann retades jag med Räven :-) Folk köra vad de vill.
    Du kan va lugn Hondaman, efter alla år i sadeln vacklar jag inte i min övertygelse. OBS kul att gnabbas lite om vad som är bäst.
    Jan

  5. #15
    Hondamannen
    Gäst
    Så bra!
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-01-19 klockan 17:42.

  6. #16
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Ja ursäkta mitt inhopp med Norton, personligen så skulle jag aldrig köpa en Victory motorcykel då den är amerikansk. Det pris jag såg på de tre Norton modellerna vid IOM gp var £ 12000. Victory MC grundades 1997 medan Norton grundades 1898. 99 års skillnad ju! Att en Norton 961 Commando ser ut som den gör beror på att de vill framtona hojens historia.

    Hojar med kubik över 1000 är inte intressanta för mig och så tycker jag bättre om äldre hojar. Då går tyvärr en Victory Fetbort för mig men den ser onekligen bekväm ut.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  7. #17
    Hondamannen
    Gäst
    Varför gillar du inte amerikanska hojar?

  8. #18
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Som jag sade; lite for stora för mig och så tillåter ändå inte min ekonomi att ens äga en Viktory eller Harley Davidson. Vete tusan om jag ens har råd att äga en relativt tidig Honda Goldwing!




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #19
    Hondamannen
    Gäst
    för närvarande har jag inte heller råd med dessa hojar men förhoppningsvis i framtiden.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oj! en hoj som t.o.m. jag tycker är snygg!
    Shit, smaken är faktiskt som baken. Det där var bland de gräsligaste motorcyklarna jag har sett. Ser ut som en moped från 60-talet eller något...

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 21:02
  2. Victory notorcyklar
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 18:56
  3. Victory
    Av Gawriel i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 17:09
  4. Victory
    Av Jan-Olov i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 01:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •