Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Slutåkt för i år,,,

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Slutåkt för i år,,,

    Min Mc säsong tog slut idag; körde av vägen med resultatet att hojen gjorde 3 volter i luften o jag tumlade omkring i backen,, allt enligt vittnen till händelsen.
    Så med en ömmande sida kan jag bara konstatera; har du en gathoj; håll dig till vägen

  2. #2
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Otäckt, men eftersom du skriver här så måste åtminstone delar av dig fortfarande fungera. Krya på dig. Det bästa med att krascha en hoj är att man får en anledning att se sig om efter ny... Sägs det.

    /Freddo
    Senast redigerat av TheCrow den 2014-08-18 klockan 22:39. Anledning: Mobilmupp

  3. #3
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Usch! Krya sig snart

  4. #4
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Vurpade själv i våras på den berömda grusen men det var första gången sen jag tog mitt körkort 1980 och förhoppningsvis även den sista, bågen går lättare att ersätta än personen.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #5
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    wow.. ja du är någorlunda helskinnad som skriver så det är det viktiga. vad gäller säsongen så verkar vädret mer passa för dig nu att leta och känna på vad du skall ha näst, med allt vatten som konstant trillar ner från skyn. kry på dig.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Puh, tur du klarade dig någorlunda och kan skriva om händelsen. Nu får du en chans att fundera ut en annan hoj. Krya på dig!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Blir ju alltid glad att höra att en olycka slutar någorlunda bra.
    Hade själv en incident i måndags på väg 132 i backen ovanför Huskvarna där vägen går i några mycket skarpa krokar. Blött på asfalten och lite småkyligt, ca 8 grader. Fick ett rejält släpp och en perfekt sladd genom en kurva. Bara att konstatera att de däcken inte var lämpliga på blöt väg. De är egentligen för grus. Kompisen som kom efter mig fick även han ett släpp, men bara på framhjulet, trots att han har Anakee III.
    I dessa tider med en massa häftiga regnskurar är en varning befogad då det gäller grus som spolats ut på asfalten.

  8. #8
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Usch då! Tur att i oturen att du själv är oskadd. :S

  9. #9
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Tack för all omtanke. Har pratat med Mc-verkstan som hojen står hos; de tror inte att jag får tillbaka den,,
    Typiskt, i vanliga fall brukar jag vara sugen på att byta hoj efter 1 säsong men inte nu !
    Jag kikade in på närmaste Mc-firma o hittade ett par intressanta sporthojar i alla fall, vi får se vad som händer

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Blir ju alltid glad att höra att en olycka slutar någorlunda bra.
    Hade själv en incident i måndags på väg 132 i backen ovanför Huskvarna där vägen går i några mycket skarpa krokar. Blött på asfalten och lite småkyligt, ca 8 grader. Fick ett rejält släpp och en perfekt sladd genom en kurva. Bara att konstatera att de däcken inte var lämpliga på blöt väg. De är egentligen för grus. Kompisen som kom efter mig fick även han ett släpp, men bara på framhjulet, trots att han har Anakee III.
    I dessa tider med en massa häftiga regnskurar är en varning befogad då det gäller grus som spolats ut på asfalten.
    http://www.jmini.se/nyheter/25532/-d...n-motorcykeln-

Liknande ämnen

  1. Slutåkt för min del...
    Av Figurehead i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 18:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •