Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Nybörjare med stort N. Besiktningsfrågor.

  1. #1
    Medlem Brünos avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Sörmland
    Inlägg
    14

    Nybörjare med stort N. Besiktningsfrågor.

    God fortsättning!

    Jag börjar med att säga att jag är själv ingen mc-kille utan ägnar min fritid åt att bygga dragracingbilar. Dock är min fru intresserad och ibland måste man vara en toffel för att "köpa" sig garagetid.
    Så jag har byggt denna suzuki savage -00 åt na med henne som stram estetisk rådgivare. Jag, som den toffeln jag är, bygger som hon vill utan en tanke på vad man får och inte får göra enligt sbp.

    Frågan är om vi kommer få problem att besiktiga denna i vår. Jag tänkte bland annat bygga ett eget bromsljus för jag inte hittar nått som duger. Måste bromsljuset vara e-godkänt?

    Var snälla och tänk på att vi är nya på detta

    Mvh Christofer och Lisa

    Såhär såg den ut när den införskaffades i somras:


    I höstas blev den "klar":





  2. #2
    Hondamannen
    Gäst
    Det borde vara olagligt att misshandla en motorcykel på det sätt som har misshandlat denna stackars savage :-) :-)

  3. #3
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Gillar den, snyggt!!

    Tror föresten att jag redan sett den på någon Facebook grupp nu när jag tänker efter, kan det stämma?
    Don't grow up, it's a trap!

  4. #4
    Medlem Brünos avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Sörmland
    Inlägg
    14
    Haha! Ja brukar nog ha lite dåligt samvete när ja kapar i lite udda bilar och så. Men en Savage som tillverkat miljarder av är en annan sak i mina ögon.
    Hade varit ganska tråkigt om alla hade samma smak. Ris eller ros, all kritik är rolig att höra. Vi bygger ju för oss själva och inte för andra.

    /C

  5. #5
    Medlem Brünos avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Sörmland
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Gillar den, snyggt!!

    Tror föresten att jag redan sett den på någon Facebook grupp nu när jag tänker efter, kan det stämma?
    Kul! Det kan va så att Lisa lagt upp den i nån grupp på facebook.

    /C

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Brüno Visa inlägg
    Haha! Ja brukar nog ha lite dåligt samvete när ja kapar i lite udda bilar och så. Men en Savage som tillverkat miljarder av är en annan sak i mina ögon.
    Hade varit ganska tråkigt om alla hade samma smak. Ris eller ros, all kritik är rolig att höra. Vi bygger ju för oss själva och inte för andra.

    /C
    Rätt så! Inte för att det är "mitt" stuk men det är ju faktiskt din hoj och du gör som du vill.

    Du ställde frågor som du vill ha svar på: Avgassystemet kommer nog att bli problem, det ser j-a högljutt ut. Och ja, bromslyset ska vara godkänt.

    Välkommen på forumet!
    Ove

  7. #7
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Frågan är om nummerskylten får sitta där? Belysning till den måste finnas,det vet jag! Baklyktan ska sitta i linje med hojen.

    Av erfarenhet vet jag att regnkörning med sådan kort skärm inte är roligt om kläderna man använder inte är regnsäkra.



    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  8. #8
    Medlem Brünos avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Sörmland
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Rätt så! Inte för att det är "mitt" stuk men det är ju faktiskt din hoj och du gör som du vill.

    Du ställde frågor som du vill ha svar på: Avgassystemet kommer nog att bli problem, det ser j-a högljutt ut. Och ja, bromslyset ska vara godkänt.

    Välkommen på forumet!
    Tack så mycket!

    Avgassystemet får jag bygga nån insats till för det låter kanske lite för bra idag, speciellt i tunnlar
    Det är inge problem att det mynnar ut som det gör?
    Lyset får jag väl sätta dit nått tillfälligt då.

    /C

  9. #9
    Medlem Brünos avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Sörmland
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Frågan är om nummerskylten får sitta där? Belysning till den måste finnas,det vet jag! Baklyktan ska sitta i linje med hojen.

    Av erfarenhet vet jag att regnkörning med sådan kort skärm inte är roligt om kläderna man använder inte är regnsäkra.



    Skylten har belysning men den kanske inte får sitta där även om många har det.

    Man får offra lite bekvämlighet för stilen. Lisa var ju ute och åkte i 2+ och regn på lucia, så än så länge finns viljan

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Det borde vara olagligt att misshandla en motorcykel på det sätt som har misshandlat denna stackars savage :-) :-)
    Håller med. Visserligen inte min typ av hoj, men kaparen har ju lyckats få till en hoj som totalt saknar harmoni och balans i utseendet. Annars så är det bättre att ha försökt än bara gå och grunna.

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-11-30, 21:10
  2. Hur stort bakdäck ?
    Av Kain76 i forum Mekhörnan
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 18:55
  3. Slagit på stort i dag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 09:52
  4. Dragkedjor 10 mil fm och ett stort lugn
    Av on2wheel i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 15:09
  5. Nåt stort och gult
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 06:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •