Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: VARFÖR ?????

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    VARFÖR ?????

    Varför gör vi si eller så? Vad bestämmer vårt val av hoj och andra saker? Det måste i första hand vara våra känslor.
    Känslorna styr ju hela vårt liv. Nästan allting hänger på olika känslor. Sedan kan de kanske påverkas på olika vis.
    Välbefinnandekänslan man får på en hoj när allting är perfekt, eller den känslan då man direkt efteråt, kvaddar.
    Känslor kan ju vara behagliga och även motsatta.
    Detta utnyttjas ju av reklamen, som förmår oss att bygga upp förväntningar som skall spela på våra känslor exvis. vid ett hojval.
    En smäll på käften eller en sticka i fingret utlöser också känslor, så känslor är ganska komplexa.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Jag började ju med en XR600R och körde enbart offroad. Det blev rätt från första sekunden. Fortsatte sedan på den banan och det var det roligaste jag gjort med brallorna på. Nu var jag tvungen att sälja min KTM 990 Adventure för att betala räkningar. Köpte då en Honda Shadow som visade sig vara helt fel för mig. Inget kul alls att köra, så nu skall den bort trots det extremt fina skicket. Mao...offroad är min grej, och varför det är så vet jag inte. Trivs klart bättre i skogen än på asfalten helt enkelt.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    ...offroad är min grej, och varför det är så vet jag inte. Trivs klart bättre i skogen än på asfalten helt enkelt.
    Ju jävligare underlag desto roligare.

    Hade också en Shadow, som första hoj och inget jag kunde sitta på heller. Är ju ingen putsböna utan kör i regn som solsken, sommar som vinter.

Liknande ämnen

  1. Varför ??
    Av Shaun i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-06-17, 21:30
  2. MC-skräck - varför?
    Av Lottaje i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-12-19, 15:31
  3. Varför byta hoj?
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 11:19
  4. Varför så bråttom?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 17:01
  5. varför vägsalt?
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •