Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: mc-val

  1. #41
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    lol Robbe, det är mkt att du har rätt i den saken
    Vist har jag tur
    Jan

  2. #42
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Fast på de modellerna hittar du väl ingen ABS? (Eller har jag fel här?)
    Det är väl i så fall Honda CB1100 som ligger närmast. Bor du kvar i Tyskland? Kostar € 11 000 enligt honda.de. Eller SEK 125 000 i Sverige enligt hondamc.com.
    Helt rätt,ingen av dom har Abs.Kika på nya Mt 09,billig och abs och 115hk räcker ju att börja mä.

  3. #43
    Hondamannen
    Gäst
    Robbe, jag ska här kort beskriva hur min motorcykel skulle se om jag själv fick designa den och om jag inte hade några krämpor att ha hänsyn till.

    Jag skulle utvecklat en yamaha sr 650 med både elstart och kick och växellådan skulle se ut som på rödmyran, det skulle finnas både fotkoppling och handväxel och konvetionell fotväxel. Jag skulle också kunna tänka mig en sex cylindrig hondacb100ex med en dct-låda. Sen skulle jag kunna tänka mig att utveckla en modern suzuki gt 750 med bättre markfrigång och den skulle förmodligen få en fyrylindrig tvåtaktsmotor eller en twin. Där har vi landsvägssidan avklarard.

    Nu går vi över till glidarsektionen. Där skulle jag gärna vilja återuppliva electra glide från 70 talet fast med bättre markfrigång och fjädrade fotplattor med eller utan fotkoppling och handväxel eller en modern indian chief med fotkoppling och handväxel.

    På offroad sidan vill jag gärna se en större tvåtaktsoffroad sen yamaha xt 550 med både elstart och kick och givetvis skall ha modeller som jag har utevecklat ha ABS.


















    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jag skulle med intresse se en mc utvecklad enligt dina krav. Troligtvis skulle det bli något som världen aldrig skådat tidigare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •