Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 43

Ämne: mc-val

  1. #11
    Hondamannen
    Gäst
    Det är sant att de bygger in vibrationer i sina glidare men varför första en fin cykel bara för att någon annan tillverkare på andra sidan sjön gör så?

    Min uppfattning är att de flesta glidare går inte att åka längre sträcker mer än 120-130 km/h antingen pga vibrationer eller pga det helt enkelt inte har fartresurserna.


    Varken prestandan eller vibrationer avskräcker mig, det handlar mest om min förbannade kropp klarar av körtställning och jag har börjat bli bättre i höften så jag tror mer och mer att jag klarar det.


    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    En kompis köpte en FJR1300 för 50.000. Det enda som talar emot den är väl om man inte gillar utseendet. Den är väl rätt hög också kanske.

    Pratar man glidarhojar m a p customhojar så vet jag inte som det finns speciellt många som är sköna att åka långa sträckor på ett bräda på. Det ska väl vara dom största modellerna som mest påminner och pimpade guldvingar. Det sägs att japsarna bygger in obalans i sina customhojar för att de ska vibrera, det säljer visst bättre

    /Freddo
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-01-06 klockan 21:33.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Jag är inne på min fjärde Harley just nu. Har varvat mellan HD och Pan European några gånger.
    Jag åker gärna lite längre turer och HD har visat sig vara en mycket kompetent Tourer.
    Man måste hittar det som är bäst för sig.
    Med HD kan du ändrar allt så att det passar just dig. Visst kostar det sig men möjligheten finns.
    Det gungar friskt vid stående men försvinner när man rullar.

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Triumph Rocket 3 är ju en fin custom som går fint att åka långt på och knappast vibrationer.Synd bara att det blåser rätt friskt över 150.

  4. #14
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jag hade inga problemer att välja hoj,fick det jag ville ha och ändrade det som jag inte gillade, nu är bygget i det närmaste klart, men visst sneglar man lite på dom större modellerna. Köra långt är inget problem,det är inte hojen som sätter gränser tycker jag,sen är det olika vad man menar långt, en dagstur för mig är drygt 100mil, långt är över 200mil. Det längsta jag gjort är 250mil på 32timmar. Sedan råkade jag ha bra penningläge när jag köpte hojen, så det var inget problem där heller.
    Detta kanske hjälper dig inget men det är så med olika förutsättningar, lyssna på andra är kanske inte optimalt det heller, det ska ju vara din hoj,den som du gillar och tycker om,oavsett vad andra säger. Ibland kan halva nöjet vara att leta reda på det man vill.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst kan man lyssna på andra, men oftast är deras svar färgade av deras tycke och tänkande och vad deras kompisar tycker. Det sk. grupptrycket är väldigt stort bland vissa klubbar. Har du fel sorts hoj är du nästan inte välkommen i gemenskapen.
    Ett råd från mig är att du försöker få provköra en allroundhoj som exvis en Honda Transalp. Sedan kan du ju välja inriktning, om du vill glida runt på asfalten eller åka både på grus och asfalt.
    Transalpen är utmärkt att prova för den har fina vägegenskaper och är bra på det mesta.
    Man har en upprätt körställning och kan ju därför köra väldigt långa sträckor även på dåliga vägar.

  6. #16
    Hondamannen
    Gäst
    Jag lyssnar på alla men i slutändan är det ju jag själv som bestämmer. Transalp har jag redan provkört och jag klarar inte den körtställningen. Jag har en kärl min högra arm som stängs i vissa positioner, dvs min puls försvinner helt och hållet.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag lyssnar på alla men i slutändan är det ju jag själv som bestämmer. Transalp har jag redan provkört och jag klarar inte den körtställningen. Jag har en kärl min högra arm som stängs i vissa positioner, dvs min puls försvinner helt och hållet.
    Kanske inte ska åka hoj?

  8. #18
    Hondamannen
    Gäst
    kommer inte på tal...det får ta sin tid innan jag hittar en cykel som passar mig.

  9. #19
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Korta kaféturer är rätt trevliga de med

    /F

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    kommer inte på tal...det får ta sin tid innan jag hittar en cykel som passar mig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •