Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 68

Ämne: Bmw r1100gs

  1. #41
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Vill man ha en problemfri hoj som rullar långt ska man köpa en Honda varadero.


    how to screenshot on windows 7
    Never ever look back you're not going in that direction!

  2. #42
    Hondamannen
    Gäst
    De rullar mer pga sitt andra handsvärde och då upptäcker man också den dåliga kvaliten.

    Det har du rätt i, det finns ett oljud i min honda och den har gått 6200 mil och totalt sett har jag till dagens datum nästan 9000 mil bakom på tre honda och en yamaha och ingen har hittills svikit mig. trots oljudet förväntar jag mig inget av haveri förens 2-3000 mil men oljudet är irriterande.


    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Just det. BMW rullar säkert i genomsnitt betydligt längre än dom andra fabrikaten och då uppstår naturligtvis fel och brister. Vilket också kan tyda på att BMW håller bättre än andra fabrikat!
    Var det inte din Honda som du upptäckt ett konstigt ljud i och den har väl bara gått 5000-6000 mil?

  3. #43
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Jag köper mina BMWar nya, kör ca 10000 mil med dom innan byte. Problemfria mil å bra inbytespris. Tror att jag har en konkuransduglig kalkyl på mitt hojkörande.
    Jan

  4. #44
    Hondamannen
    Gäst
    Du har svarat på din egen fråga anledningen till honda fantaster är snäppet värre är att vi till skillnad till alla andra har rätt


    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Hur tror du att det skulle se ut för Hondor då om dom rullade lika långt som jag förmodar att BMW gör generellt? Jag tror att det skulle bli en hel del ras där också.
    Nu tror jag att en Honda som rullat 10 000 mil och rasar troligtvis byts in för "skrotvärde" mot en nyare hoj. Andrahandsvärdet på en felfri Honda med 10 000 mil motiverar knappast en renovering, förutom för Gold Wing då. En BMW är dock fortfarande gångbar på marknaden.

    Man brukar ju forumet läsa om märkesfanatiska HD och BMW ägare men jag tror banne mig att Hondaägare är snäppet värre

  5. #45
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Nu är börjar även Räven inse vem som har rätt

    Det är inte utan anledningen att jag är inne på min tredje honda.
    Här kommer kvalitesrangordningen:

    Honda
    Yamaha
    suzuki/kawasaki
    Harley
    bmw
    motoguzzi/Duccati
    Triumph
    Aprilia
    När du lägger Triumph näst sist vad gäller kvalite vad bygger du det på?
    Har haft 3 st och alla funkat felfritt.Förutom den sista som jag har nu.Första xc,n jag fick var ramsned,bytte ut mot en ny.Sedan vinda hjul(ekerhjul) samma tillverkare som till Ktm och Bmw.Beställt 3 omg fälgar från fabrik alla vinda .Dom sista såg bäst ut men inte riktigt bra.Skickade dom till Wheeler dealer och han fick kolla dom.Han tyckte dom var rätt hyffsade om jämför med hur Bmw fälgarna ser ut sade han.Men han riktade till dom så nu är jag nöjd.Men riktigt drygt besvär hit och dit.Så det är jätte många där ute som sitter och kör runt med vinda hjul. Hoppas vibrationerna försvinner nu då som var riktigt störande över 170. Sedan vad gäller överstepräster,religion vad gäller Bmw åkare,Ha,ha Honda folket är ju exakt lika.Har haft 2 honda och inget fel på dom,men i dagsläget har dom inget att konkurrera med därav kör jag ej Honda.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-01-06 klockan 15:23.

  6. #46
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Såg en bild på motorn på en stor Honda som fått kedjebrott i 200km i Tyskland. Som Robbe S. säger skrotlådan direkt.
    Jan

  7. #47
    Hondamannen
    Gäst
    Att jag värderar harley högre än andra märken beror på att Harley är relativt sett en lowtech hoj. BMW har dock gott om återförsäljare och verkstäder runt om världen vilket gör att de rankas högre än MG och Duccati. Duccati har jag dock högre förtroende för.

    Motorbolaget i Lkpg var ju återförsäljare för Triumph och Honda. Det dök upp en del Triumph på bärgningsbilar och släp. Hondorna kom in för egen maskin.

    Aprilia provkörde i Tyskland och givetvis var den sönder, vid 2000 mil och det förstärkte bara Aprilias dåliga rykte samt att det har inte så många återförsäljare och verkstäder.


    Du säger själv att du har god erfarenhet av Triumph men sen räknar du upp ett antal bekymmer du har med hojen.


    Det ända gång jag kommer att rekommendera bmw, det är när det gäller veteranhojar för att fram till slutet av 60 talet så var det nog bästa märket på marknaden.

  8. #48
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Mycket inköpta komponenter under prispress gör att våra hojar kan få dåligt rykte. Kinakomponenter är inte alltid färdiga(hondas låsningsfria bromsar) Dåliga lager som sålts till fordonsindustrin (även BMW)
    Jan

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg


    Du säger själv att du har god erfarenhet av Triumph men sen räknar du upp ett antal bekymmer du har med hojen.
    Jo jag har som sagt goda erfarenheter av Triumph och vet att dom är driftsäkra enl egna erfarenheter och vad jag hört av min handlare som säljer mellan 50- 100 nya Triumph per år till nöjda kunder.Min fråga var ju vad du byggde din rankning på.Du vet väl att Ktm och Triumph är det mest växande märket på marknaden.Sedan att jag hade problem med min nya det är ju tråkigt.Var väl nått fel på ramtillverkningen i Tailand och Tyska Fälgtillverkaren Saxess.

  10. #50
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Eftersom jag kör mycket äventyr har jag träffat på många på Tiger. Även provat själv. Ligger ganska bra till om det inte funnits GS.
    Honda säljer mycket mellanklass hojar (700cc). Däremot står ofta deras äventyrare kvar å reas bort nästa år.
    Provade Hondas äventyrsatomat 1200cc(cross road, eller nåt). Ett riktigt jäkla stolpskott
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •