Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 68

Ämne: Bmw r1100gs

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Var hittar du ett drivpaket för 1000 kr?
    Hos mig tex

    Varadero är väl inte den billigaste vad gäller drivpaket, men med JT drev och JT X-rings kedja 939:-
    .....och därifrån sen prismässigt uppåt beronde vad man vill ha

  2. #32
    Nu pratar man väl om olika saker här. Den ena är ju vridningarna åt sidan som blir när det är längstgående motorer typ Bumse och Guzzi.
    Sen har vi hisseffekten i kardan. på vissa hojar känns den mer på och vissa hojar mindre.

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dom som vet bäst om BMW är dom som kör Honda
    He he ja tydligen.Kanske är den smittsamma svenska avundsjukan.Faktum är ju att bor man i ett villa område och någon köper en ny bil,tex en Volvo då reagerar inte många men kommer man i en ny Bmw eller Mercedes då du då går snacket och det är sant.Men till motorcyklar då..Visst har hört mycket om diverse fel som just Bmw dragits med,men inget som skulle avskräcka mig att köpa en.Nya Adventure skulle jag kunna tänka mig tyvärr lite dyra om man kletar på all extra orginal tillbehör.Tror jag skulle köpa en helt orginal ren om det blir nån.Väskor finns ju fina på andra håll och elektronisk fjädring har jag klarat mig utan jämt förut.Är nog som många säger mest en bling grej.Den går säkert alldeles utmärkt ändå.Skulle aldrig betala extra för detta.Sedan skulle jag ju aldrig ens fundera på en hoj som gått 8-10000mil.Adventure är riktigt intressant vid byte nästa gång.

  4. #34
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dom som vet bäst om BMW är dom som kör Honda
    He-he-he...

    Vad jag för min del (som inte har någon BMW) tycker mig märka är att:
    * För en del ägare av BMW så är den inte bara en motorcykel - det är en religion... (Har ett par stycken "överstepräster" i min bekantskapskrets)
    * Två av dem har haft dyrbara reparationer på sina 1150 GS till följd av oljeläckage av olika slag. Den ena i transmissionen (8-9000 kr) vid c:a 5-6000 mil och den andra koppling (8-9 000 kr) efter 4000 mil. Förklaringen till dessa höga belopp ligger i att man tvingats ta isär stora delar av cykeln för att komma åt problemen. Fast det bara har rört sig om några packningar (motsvarande).
    * En tredje mc-kamrat sålde sin årsgamla 1200 GS för att han inte vågade ha kvar den. Den stannade oväntat p g a elfel gång på gång. Han blev bärgad flera gånger, ingen hittade felet. Det slutade med att han sålde hojen och köpte en Suzuki. Han var aldrig säker på om han skulle komma hem eller inte.
    * En fjärde mc-kamrat bytte in sin 1200 GS Adventure med drygt 1000 mil på mätaren mot en fyrcylindrig BMW. Vid genomgång i samband med inbytet konstaterades oljeläckage... 1000 mil landsväg talar vi alltså om. Vill minnas att handlaren drog av runt 7-8000 för arbetet med att ta isär motorn och sätta dit ny packning.

    Så visst är det kvalitetscyklar som kan gå jorden runt, fast det finns en del stora MEN att ta med i kalkylen. Och visst förekommer reparationer och typfel på alla märken. Men man skall inte tro att BMW är riktigt så ofelbara som en del av ägarna påstår.

  5. #35
    Hondamannen
    Gäst
    Nu är börjar även Räven inse vem som har rätt

    Det är inte utan anledningen att jag är inne på min tredje honda.
    Här kommer kvalitesrangordningen:

    Honda
    Yamaha
    suzuki/kawasaki
    Harley
    bmw
    motoguzzi/Duccati
    Triumph
    Aprilia





    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dom som vet bäst om BMW är dom som kör Honda
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-01-06 klockan 12:45.

  6. #36
    Hondamannen
    Gäst
    Min orginalkedja har rullat 6200 mil. Ett nytt paket till min kostar runt 1500 kr.

    Smörjmedel måste du köpa i vilket fall som helst varken du har kardan eller kedja.




    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    På 11000 mil så går det åt minst 3 drivpaket.
    Vad kostar ett sådant? 3000kr?
    Alltså en kostnad på 12000kr+ kedjeolja, rengöringsmedel mm.

  7. #37
    Hondamannen
    Gäst
    addemoto. Det finns 3 olika klasser. De billigaste kostar nog runt 1000 kanske mindre.


    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Var hittar du ett drivpaket för 1000 kr?

  8. #38
    Hondamannen
    Gäst
    Foosi borde köpa den bmw som han/hon är intresserad av så får vi se vem som har rätt

    Jag vet dock att jag har rätt


    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dom som vet bäst om BMW är dom som kör Honda

  9. #39
    Hondamannen
    Gäst
    Det har du helt rätt i VS!


    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Nu pratar man väl om olika saker här. Den ena är ju vridningarna åt sidan som blir när det är längstgående motorer typ Bumse och Guzzi.
    Sen har vi hisseffekten i kardan. på vissa hojar känns den mer på och vissa hojar mindre.

  10. #40
    Hondamannen
    Gäst
    Tmax, det är precis den bilden man får då man går i svenska bmw klubben och läser och kollar på youtube inlägg som adventurerider lägger i sina inlägg. Ständiga strul med kardanen.

    Anledningen till att BMW rullar långt beror på att det är dyra ifrån början. Det är ju ingen som skrotar en hoj som är värd 100 000 kr bara för att kardanen krånglar och kostar 10 000 kr i reperationer.

    Bmw cyklar är stora och är lämpliga för att lasta mkt och det är kanske många gillar dem.


    Själv gillar jag r1200rt,r1200r, f800gt men har varken råd eller vågar att köpa en bmw.



    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    He-he-he...

    Vad jag för min del (som inte har någon BMW) tycker mig märka är att:
    * För en del ägare av BMW så är den inte bara en motorcykel - det är en religion... (Har ett par stycken "överstepräster" i min bekantskapskrets)
    * Två av dem har haft dyrbara reparationer på sina 1150 GS till följd av oljeläckage av olika slag. Den ena i transmissionen (8-9000 kr) vid c:a 5-6000 mil och den andra koppling (8-9 000 kr) efter 4000 mil. Förklaringen till dessa höga belopp ligger i att man tvingats ta isär stora delar av cykeln för att komma åt problemen. Fast det bara har rört sig om några packningar (motsvarande).
    * En tredje mc-kamrat sålde sin årsgamla 1200 GS för att han inte vågade ha kvar den. Den stannade oväntat p g a elfel gång på gång. Han blev bärgad flera gånger, ingen hittade felet. Det slutade med att han sålde hojen och köpte en Suzuki. Han var aldrig säker på om han skulle komma hem eller inte.
    * En fjärde mc-kamrat bytte in sin 1200 GS Adventure med drygt 1000 mil på mätaren mot en fyrcylindrig BMW. Vid genomgång i samband med inbytet konstaterades oljeläckage... 1000 mil landsväg talar vi alltså om. Vill minnas att handlaren drog av runt 7-8000 för arbetet med att ta isär motorn och sätta dit ny packning.

    Så visst är det kvalitetscyklar som kan gå jorden runt, fast det finns en del stora MEN att ta med i kalkylen. Och visst förekommer reparationer och typfel på alla märken. Men man skall inte tro att BMW är riktigt så ofelbara som en del av ägarna påstår.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •