Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Om ni.....

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ett teleskopsidostöd med platta stor som en björntass vore en grej. När man kör på lilla vägnätet och vill stanna kan det vara lögn i helsike, att först hitta en jämn plats och sen hitta en punkt som är fast nog så inte stödet försvinner i underjorden.

    Man stannar och trycker ner plattan till backen och stången dras ut till rätt längd oavsett hur backen ser ut, när den sen belastas så låser den i det läget. UppfinnarJocke - var är du?
    Ove

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ett teleskopsidostöd med platta stor som en björntass vore en grej. När man kör på lilla vägnätet och vill stanna kan det vara lögn i helsike, att först hitta en jämn plats och sen hitta en punkt som är fast nog så inte stödet försvinner i underjorden.

    Man stannar och trycker ner plattan till backen och stången dras ut till rätt längd oavsett hur backen ser ut, när den sen belastas så låser den i det läget. UppfinnarJocke - var är du?
    Att ordna ett sådant stöd är ju en baggis. Men björntassen får du nog ha med dig i fickan.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Att ordna ett sådant stöd är ju en baggis. Men björntassen får du nog ha med dig i fickan.
    Nja, baggis är det nog inte om man ska slippa skruva och dona var gång. Det ska vara någon form av automatisk låsning vid belastning som släpper när stödet går upp. Tassen? Får väl se, kanske går lika bra med en älgklöv. Det ska ju inte finnas en massa löspryl att hålla reda på.
    Ove

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    Jag skulle kopierat en Dakarhoj.

    Rakt av!

    Manligare blir det inte, bäst på allt utom bana!


    windows 7 screenshot
    Se där ja! Dra upp hasplåten till en sköld och lägg till en ruta + lite snygga väskor bak så har jag min offroadscooter.
    Ove

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Se där ja! Dra upp hasplåten till en sköld och lägg till en ruta + lite snygga väskor bak så har jag min offroadscooter.
    Ser fram mot att leka med dig Ove. Plocka bort bullerburken slipper du hålla dig på behörigt avstånd
    Jan

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ser fram mot att leka med dig Ove. Plocka bort bullerburken slipper du hålla dig på behörigt avstånd
    Det vet du! Tyst gång är huvudsaken så att man får uppleva körningen utan att störas av en massa buller.
    Ove

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag håller redan på och designar min hoj så den blir som jag vill ha den.Ny lack,massa tillbehör,xenonljus.Justerbart styre,sadel finns redan och automatisk blinkers mä.Och 3 cyl med 137hk och 121 nm får räcka så länge.Jaa Klaus,jag vet att du har 5-600 nm i din ,har 3500 nm i lastbilen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •