Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Datorer gör mig [ibland] smått förbannad ...

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    Datorer gör mig [ibland] smått förbannad ...

    Efter att ha förstört mjukvaran i Vista på den gamla bärbara datorn efter sex år och knappast pigg på att ominstallera detta äldre system så skaffade jag en ny starkare bärbar dator istället med Windows 8.1.Här trodde jag ju att alla problem var ur världen ... icke sa nicke.För det första så har många mjukvarutillverkare fortfarande inte alla program i ett fungerande skick till Windows 8.Och för det andra så har min nya dator med detta Windows 8.1 fullt upp med att samtala med både Windows och datortillverkaren på egen hand om vad som är bra för datorn och inte med mängder av ändringar som den nu själv gör och jag sitter här och stirrar och undrar om jag som människa inte är klart överflödig ... LOL.

    Nåja det blir kanske bättre när det väl stabiliserat sig med tiden men frågan är ju om man vänder på steken att vem hade velat köpa en ny bil och denna bil genast vid hemkomsten skulle ha plockat isär sig själv och bytt ut minst halva denna nya bil när nu datorns mjukvara håller på med detta.

    För övrigt så ser jag ingen nytta med av att jag kan rulla den bärbara datorns skärm med fingrarna när det blir fettfläckar överallt för att sedan t ex kunna spökköra dessa program via mobilen på arbetsplatsen.Jag hatar ju mobiler.Använder den bara till väckarklocka.

    Men jag ger mig inte för stunden.Jag ska ha rättsida på eländet även om jag kanske försvinner från forumet mellan varven.Ha det gott och Gott Nytt År på er allihop.Snart är det vår och då rättar vi på kurvorna igen.

    Mvh Ankan1
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-12-31 klockan 16:03.

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Windows 8 kan man tro är uppfunnen på Säters bunker under seanser
    Jan

  3. #3
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    det finns en del att anpassa när det gäller W8. ge det lite tid. har kört W8 på några datorer nu sedan testreleasen och saknar inte alls 7:an längre. Visst kan ni stöta på inkompatibla mjukvaror men det mesta som rullade i w7 gör det även i w8.
    testa annars köra i kompabilitetsläge !

    för er som saknar startmenyn etc, så finns tex ett addon classic shell. testa det innan ni slänger ut W8.
    http://www.classicshell.net/downloads/latest

    har ni specifika frågor så kör på. mitt yrke det där.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Windows 8 xD

    Jag kör på 7an, och det tog låång tid innan jag gick med på att gå över dit ifrån XP.

    Vista och 8 är något man närmst betalar för att bli av med
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    det finns en del att anpassa när det gäller W8. ge det lite tid. har kört W8 på några datorer nu sedan testreleasen och saknar inte alls 7:an längre. Visst kan ni stöta på inkompatibla mjukvaror men det mesta som rullade i w7 gör det även i w8.
    testa annars köra i kompabilitetsläge !

    för er som saknar startmenyn etc, så finns tex ett addon classic shell. testa det innan ni slänger ut W8.
    http://www.classicshell.net/downloads/latest

    har ni specifika frågor så kör på. mitt yrke det där.
    Ja det är ett måste )
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  6. #6
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    För övrigt så ser jag ingen nytta med av att jag kan rulla den bärbara datorns skärm med fingrarna när det blir fettfläckar överallt för att sedan tex kunna spökköra dessa program via mobilen på arbetsplatsen.
    Det finns ju faktiskt handskar och pennliknande saker som fungerar till pekskärm.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  7. #7
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Det finns ju faktiskt handskar och pennliknande saker som fungerar till pekskärm.




    Så jag ska sitta med handskar på mig framför datorn ... SUPERDUPERLOL ...

    Nä tack.Men annars så börjar jag få rätsida på detta Windows 8.1 operativsystem med alla mina egna program.Däremot så begriper jag inte varför det finns två program mappar i c/program files i detta 64 bits system.

    En vanlig c/program files och en c/program files x86.

    Däremot så är jag klart lycklig över de dubbla quad core processorerna som knappt får datorn att lämna tomgångsstadiet vid normal användning.Skönt att slippa höra en flåsande fläkt pga en ofta överansträngd dator.
    Så visst blir man förvånad ibland över utvecklingen som prästen sa när han hamnade hos fan själv
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-01-01 klockan 15:56.

  8. #8
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Tja man gör som man vill, jag sade inte att du måste sitta med handskar bara att det finns. Så sade jag också pennliknade sak, finns på typ teknikmagasinet och heter pekpenna!




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #9
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Så jag ska sitta med handskar på mig framför datorn ... SUPERDUPERLOL ...

    Nä tack.Men annars så börjar jag få rätsida på detta Windows 8.1 operativsystem med alla mina egna program.Däremot så begriper jag inte varför det finns två program mappar i c/program files i detta 64 bits system.

    En vanlig c/program files och en c/program files x86.

    Däremot så är jag klart lycklig över de dubbla quad core processorerna som knappt får datorn att lämna tomgångsstadiet vid normal användning.Skönt att slippa höra en flåsande fläkt pga en ofta överansträngd dator.
    Så visst blir man förvånad ibland över utvecklingen som prästen sa när han hamnade hos fan själv
    kan verka lite halvskumt, men de olika program mapparna är tänkta kunna alltså sära på de appar som körs i 32 bitars läge, x86 mappen. övrigt i vanliga program files (64b)


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Windows 8 kan man tro är uppfunnen på Säters bunker under seanser
    Var länge sedan dom slog igen paviliongen.Men håller med,w8 suger.Därför är det givet Apple som gäller när min W7 ska bytas ut

Liknande ämnen

  1. Vespa och smått & gott
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 07:45
  2. Förbannad.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 15:13
  3. Rosenhill, datorer & nätvärk
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 10:05
  4. Smått och gott.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 16:47
  5. Smått förgrymmad..
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •