Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Datorer gör mig [ibland] smått förbannad ...

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Kanske lite skit i datorn som smugit sig in och ställer till det.Prova Spybot - Search & Destroy om du misstänker skit i förgasaren.
    ]
    Snyggt men min nivå är en "användbar dator"..
    Backade från IE11 till IE10 och nu har funtionalitet ökat, en smula, länkningarna från Blocket funkar, men fortf en mängd randomfel.
    Sparade lösenord sparas - ibland - ibland inte..

    Tror på nån skadad fil i Win 7.

    Edit: Nu börjar det bli riktigt roligt....
    Börjar leta på Blocket (Jönköping) när jag bläddrar till nästa sida hamnar jag på Blocket/Stockholm, går till nästa sida då är jag på Blocket/Kronoberg... vad i .....
    Senast redigerat av LowTech den 2014-01-07 klockan 08:04.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Det brukar bli en formatering 2 ggr om året hemma iallafall, inte för att det slutar funka, utan för att datorn delas av hela familjen och tenderar bli så fullpackad av skit och skumma addons till diverse webbläsare och annan dynga xD

    Det som ständigt förvånar mig är hur man aldrig är nöjd med diskutrymme, har idag 1TB på den stationära och det fylles lätt
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  3. #23
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Snyggt men min nivå är en "användbar dator"..
    Backade från IE11 till IE10 och nu har funtionalitet ökat, en smula, länkningarna från Blocket funkar, men fortf en mängd randomfel.
    Sparade lösenord sparas - ibland - ibland inte..

    Tror på nån skadad fil i Win 7.

    Edit: Nu börjar det bli riktigt roligt....
    Börjar leta på Blocket (Jönköping) när jag bläddrar till nästa sida hamnar jag på Blocket/Stockholm, går till nästa sida då är jag på Blocket/Kronoberg... vad i .....
    Tyvärr så finns det datoranvändare som varken använder brandvägg. antivirus eller anti-malware program vilket med tiden gör datorn i det närmaste oanvändbar.Vad än värre är att dessa användare smittar ner andra datorer via nätet när dessa smittade datorer utgör en bas för hela eländet.

    Men i Windows 7 borde det ju gå att göra en tillbakaställning om du nu har gjort dessa manuellt eller låtit datorn sköta dessa sparningar.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Men i Windows 7 borde det ju gå att göra en tillbakaställning om du nu har gjort dessa manuellt eller låtit datorn sköta dessa sparningar.
    Så mycket som jag fixat med dator för att återställa den så ligger nog rätt restore point lååångt bak i kön. Om den ens finns kvar..
    Jag har använt Kasperskys AV + Internet protection som skall vara erkänt bra. Betalversionen..
    Nu när jag grottade i registret så upptäcker jag att inte ens Kaspersky städat efter sig efter avinstallation. Finns fortfarande rester kvar !
    Allt började med att jag lyckades komma in på vissa sidor med AntiVirus urkopplat..men inte med
    Sen blev det bara värre och felen blev random.
    Får väl börja med en riktig djupkontroll av C+D-disk (samma fysiska disk)
    och sen avsluta med ominstallation av W7.
    W8 får vara tills vidare..Det är nog jobbigt att hitta drivrutiner till min hårdvara för W7.
    Fick t ex byta s/v skrivare och scanner..

  5. #25
    Ankan1
    Gäst
    Börja med att göra en systemsparning på din dator.

    Därefter installerar du Spybot - Search & Destroy 1.6.2 via denna länk ... http://www.safer-networking.org/mirrors16/ Installera och uppdatera och starta Spybot genom att högerklicka på programmet och välj (kör som administratör) och gör en genomsökning efter diverse malware, trojaner, och fulingprogram som skickar din webbläsare till alla möjliga konstiga platser.När allt är färdigt så klicka på, (Åtgärda markerat problem).Ibland vill Spybot - Search & Destroy att du efter denna genomsökning ska starta om datorn så att den även hittar icke önskvärda objekt i boot läge / uppstarts läge.Godkänn då detta.

    Vill du vara riktigt ordentlig så startar du Windows 7 i felfritt läge genom att klicka på F8 i samband med uppstart.Därefter kommer du till en skärm som ger dig möjliget till att välja felfritt läge med nätuppkoppling.Starta sedan Spybot - Search & Destroy och låt den söka igenom datorn.Anledningen till att du helst ska välja felfritt läge är att alla automatstartande program avbryts i detta Windows läge och blir mycket lättare att hitta samt ta bort för Spybot.

    Spybot - Search & Destroy 1.6.2 är ett av de sista fria och riktigt bra Spybot programmen.Tror att du lär bli överraskad av vad den hittar.Om detta nu kanske hjälper så är det ju bra innan du nyinstallerar diverse drivrutiner.

    Sedan en tid tillbaka sprids ett riktigt elakt spionprogram i stor skala som många antivirus och brandväggar har svårt för att stoppa samt hitta under namnet "Win32.Downloader.gen". Ett spionprogram / trojan som söker igenom din dator efter lösenord och personliga uppgifter och med tiden tar över din dator mer och mer.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-01-08 klockan 15:04.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Spybot - Search & Destroy 1.6.2 är ett av de sista fria och riktigt bra Spybot programmen.Tror att du lär bli överraskad av vad den hittar.Om detta nu kanske hjälper så är det ju bra innan du nyinstallerar diverse drivrutiner.
    Spybot SD ÄR bra, riktigt bra, och välbekant..
    När alla andra prog gått bet brukar Spybot hitta ett par dussin till...
    Har tidigare använt DrWeb som förut tagit bort en del svårutrotad skräp, men Doktorn tycks ta tappat stinget???

    men det blir nog en ominst ändå.
    Hittat för mycket "kvarglömt skräp"...
    Senast redigerat av LowTech den 2014-01-08 klockan 15:02.

  7. #27
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    hoj hoj !
    och komplettera gärna städningen med min bästa städkompis både hemma och i tjänsten, Malwarebytes Antimalware. den är svårslagen. finns i gratis version för hemma använd. pro finns för endast 25$ och är värd varenda dollar.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  8. #28
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    hoj hoj !
    och komplettera gärna städningen med min bästa städkompis både hemma och i tjänsten, Malwarebytes Antimalware. den är svårslagen. finns i gratis version för hemma använd. pro finns för endast 25$ och är värd varenda dollar.
    Provade Antimalware och avinstallerade det igen när min CPU hastighet ökade med 15%.Men annars så verkade det vara ett bra program.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Svea rike
    Inlägg
    19
    Kört med Mac sedan 1995 och har aldrig fått något virus, spy- eller adware etc...

Liknande ämnen

  1. Vespa och smått & gott
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 07:45
  2. Förbannad.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 15:13
  3. Rosenhill, datorer & nätvärk
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 10:05
  4. Smått och gott.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 16:47
  5. Smått förgrymmad..
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •