Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 51

Ämne: ABS

  1. #11
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Men Jåke, tror du att tex kawasaki kommer att lägga ner modeller som w800, vn 900 classic eftersom de saknar ABS eller kommer de att utrustas med ABS?

    Att efterkonstruera ABS lär vara dyrt.
    Det har jag inte påstått. Antingen kommer de få ABS f o m 2016 eller så hinner de göra nya modeller innan dess. Är ju ett par år kvar, och generellt ska det ske en modellväxling/uppdatering på den tiden.

    Om tillverkaren monterar ABS på befintlig modell kan det väl heller knappast kallas "eftermontering", eller hur? Det sitter ju där från fabrik...

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4
    Senast redigerat av Jåke den 2013-12-28 klockan 23:02.

  2. #12
    Hondamannen
    Gäst
    Jodå tro det eller ej det har jag också förstått men jag undrar vilket som är mest troligt!

    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Tja, de lär ju inte vilja sluta sälja motorcyklar. Så antingen utrustar de gamla modeller med ABS eller så kommer det nya modeller dom ersätter de gamla.

    /Freddo

  3. #13
    Hondamannen
    Gäst
    Med eftermontering menar jag modellen hade det ju inte det från början. Harley monterade ju ABS på sin electra glide så jag hoppas och tror inte att kawa lägger sin stor säljare vn 900 classic eller att suzuki lägger sin c800 men som sagt det kanske blir en uppdatering.

  4. #14
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det är ju optional redan idag på vissa mc. Så stor ombyggnad borde det väl inte behöva bli heller.

    /Freddo

  5. #15
    Hondamannen
    Gäst
    Men som du sa Jåke, bägge dessa modeller har ju hängt med länge så det kanske är dags för en uppdatering. Anledningen till att jag frågar är att jag är intresserad av dragstar 1100 classic, vn 900 classic och suzuki c800. Kan det vara värt att solla bort draggan och avvakta och se om kawa eller suzuki inför ABS på sina mindre glidare för att jag tror att ABS kan rädda ens liv vid nödsituation.

  6. #16
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Man kan ju byta, när de nya kommer så lär de väl ligga rätt högt i pris iaf.

    /Freddo

  7. #17
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Men som du sa Jåke, bägge dessa modeller har ju hängt med länge så det kanske är dags för en uppdatering. Anledningen till att jag frågar är att jag är intresserad av dragstar 1100 classic, vn 900 classic och suzuki c800. Kan det vara värt att solla bort draggan och avvakta och se om kawa eller suzuki inför ABS på sina mindre glidare för att jag tror att ABS kan rädda ens liv vid nödsituation.
    Klart det kan, helt klart. Frågan man får fundera på är om man vill behålla nuvarande hoj i väntan på att det KANSKE dyker upp en viss modell med ABS, eller om man heller köper nåt annat ganska snart bara det har önskad funktion?

    Tror personligen att alla dessa i någon form kommer få ABS senast 2016 eftersom det är populära modeller, men vill du vänta så länge? Om du ska vänta 2 år till på ABS, då kan det ju knappast vara så viktigt?

    Lite så går iaf mina privata funderingar...

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4
    Senast redigerat av Jåke den 2013-12-28 klockan 23:53.

  8. #18
    Hondamannen
    Gäst
    Du tror inte möjligtvis att kawasaki inför det redan inför 2015 då de vet att de inte har ngt val? Varför vänta tills 2016 om man redan nu vet att man inte har ngt val?

    Jag kommer provköra c800 i sommar, det är den enda som jag inte har provkört och sen kommer jag fatta ett beslut. Inget är skrivet i sten :-). Jag gillar draggan väldigt mkt då den har mest effekt, 1000 mil mellan servicen med mera.

    Att bolla den här frågan med er gör det lättare för mig att fatta ett beslut. Jag diskuterar alltid allt innan jag fattar ett beslut. Jag kommer att behålla min cbf 500 och köpa ngt till.

    Det som på agendan är en glidare, en retro hoj eller automathoj. Jag har dock haft några stycken landsvägshojar så jag vill helst ha en glidare.


    Det kanske går att lirka ut ngt ur suzuki och kawasaki under mcmässan.

  9. #19
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Problemet är ju att det är inte så vanligt på glidare så man har ju inget val annat än att vänta om nuvarande modeller inte passar. Min gissning är att det kommer börjas att fasas in modeller med ABS under andra halvan av nästa år. Det borde åtminstone börja bli trögt att sälja nya mc utan ABS.

    /Freddo

  10. #20
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Problemet är ju att det är så vanligt på glidare så man har ju inget val annat än att vänta om nuvarande modeller inte passar. Min gissning är att det kommer börjas att fasas in modeller med ABS under andra halvan av nästa år. Det borde åtminstone börja bli trögt att sälja nya mc utan ABS.

    /Freddo
    Ligger nog nåt i det. Både H-D och Victory har ju börjat med ABS på större modellerna, de övriga brukar följa inom ett par år. Borde inte Bolt finnas utrustad redan nu?

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •