Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Nordkapp 2014 någon som vill hänga med?

  1. #21
    Medlem Grevenstids avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du får ett tips här. www.reiselivsbasen.no där finns nästan alla campingplatser och hytter i hela Norge.
    Bra sida, lägger den som favoriter. Skall absolut inte vara några större problem annars att hitta hytter i Norge och sedan har man också tältet att slå upp om det skulle krisa sig.
    Hytter är så klart att föredra om man man är några stycken och delar på kostnaden.

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Grevenstid Visa inlägg
    Bra sida, lägger den som favoriter. Skall absolut inte vara några större problem annars att hitta hytter i Norge och sedan har man också tältet att slå upp om det skulle krisa sig.
    Hytter är så klart att föredra om man man är några stycken och delar på kostnaden.
    Jag håller med.Brukar ha tält med mig men vi föredrar Hytter,dom kostar ju inte så mycket(150-450 kr) normalt sett för en enkel hytta med 4 bäddar.

  3. #23
    Medlem Grevenstids avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag håller med.Brukar ha tält med mig men vi föredrar Hytter,dom kostar ju inte så mycket(150-450 kr) normalt sett för en enkel hytta med 4 bäddar.
    Blir billigt och bra om man är ett par stycken.
    Tänk även på att ibland på vissa ställen finns större hytter som är betydligt bättre utrustade med allt från dusch och värmefläktar för att torka kläder.
    Sådan lyxhytter kan kosta 1000-1200kr men har 4-6bäddar.
    Kan dock finnas en viss prutmån på dessa om man kommer sent till campingplatsen, så glöm inte att fråga efter lägsta priset.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Grevenstid Visa inlägg
    Blir billigt och bra om man är ett par stycken.
    Tänk även på att ibland på vissa ställen finns större hytter som är betydligt bättre utrustade med allt från dusch och värmefläktar för att torka kläder.
    Sådan lyxhytter kan kosta 1000-1200kr men har 4-6bäddar.
    Kan dock finnas en viss prutmån på dessa om man kommer sent till campingplatsen, så glöm inte att fråga efter lägsta priset.
    Vi har flera gånger provat på att ha en sk. base camp under en vecka.Då har man ju alltid en varm hytte att komma tillbaka till. Slipper att packa upp och ner grejerna. Har haft det i Stavanger och Lom ett par gånger och utanför Sunndalsøra.
    Vill någon ha resmål därifrån, så skriv.

  5. #25
    Medlem Grevenstids avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Tiden går snabbt och det närmar sig så smått den 27Juni då resan norrut startar.
    Ni som fortfarande velar lite så är det hög tid att börja sälja in resan till sambo eller frugan.
    Alla typer av hojar är helt ok. Kör själv en Triumph Tiger Explorer men det funkar faktiskt med vilken hoj som helst vid långturer beroende på hur stor utmaning man vill ha.
    Gruppen skyndar långsamt om det behövs.
    Ni som är intresserade hojta till så samlar jag upp alla när det närmar sig.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Även en Honda Shadow kan haka på menar du? Inga grusvägar ?

  7. #27
    Medlem Grevenstids avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Även en Honda Shadow kan haka på menar du? Inga grusvägar ?
    Inga grusvägar är inplanerade så en Shadow funkar hur bra som helst.
    Körde inte på en ända grusväg förra året när vi var på Nordkap och vägarna speciellt i Norge håller en väldigt hög standard. Det enda som egentligen är viktigt med hojen är att den är bekväm att sitta på och en shadow borde vara det.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Jag har inte kört så värst mycket med min Shadow men jag hade hellre hakat på med min numera sålda KTM 990 Adventure. Det är väl farten som begränsar kanske. Inget kul alls att ligga 100km/h + med en Shadow. :-(

  9. #29
    Medlem Grevenstids avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Jag har inte kört så värst mycket med min Shadow men jag hade hellre hakat på med min numera sålda KTM 990 Adventure. Det är väl farten som begränsar kanske. Inget kul alls att ligga 100km/h + med en Shadow. :-(
    Synd att du inte hade KTM kvar, då kunde vi bytat hoj under en dag på resan.
    Nja det ligger kanske något i att shadow inte ger den största upplevelsen på en sådan resa, men det beror kanske också på vad som man anser är själva upplevelsen.
    Jag själv brinner mycket för själva naturupplevelsen och är inte den som älskar som högst att leka på kurviga vägar även om det ibland kan vara kul.
    Körde en R1,a till Nordkap förra året men fy fan vad kroppen tog stryk så där skulle säkert en shadow vara betydligt trevligare och bekvämare.
    Nåja, kroppen återhämtade till slut efter ett antal månader och bytet av hoj till en Triumph tiger explorer blir nog inte så dumt till resan. Sedan får man ta att hojen är ful som stryk i jämförelse med min gamla lavaröd sporthoj.

  10. #30
    Medlem Grevenstids avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Börjar nu samla ihop alla som är intresserade av att hänga med på resan till Nordkap.
    Några är helt säkra men en hel del lite osäkra på utmaningen som väntar.
    Jag förklarar gärna närmare och enklast då på telefon, så det är bara att ni skickar ett pm så kan jag förklara mer och ge lite tips vad man skall tänka på att ha med sig.
    Åter igen så kommer tempot att vara lugnt under körningen och är det någon som eventuellt tror att dom kommer hamna på efterkälken så tror dom med säkerhet fel. Jag brukar för det mesta halka efter när jag stannar till så fort jag ser något intressent att fotografera. Tycker att upplevelsen är viktig och om det tar 1-2 dagar extra så har det ingen betydelse.
    Nåja bara att höra av sig och nu går veckorna snabbt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-14, 17:49
  2. Om någon vill fynda (utförsäljning)
    Av Cy2 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 07:39
  3. Nordkapp 2013
    Av Grevenstid i forum Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-07-11, 01:26
  4. Vill någon hänga med till Kroatien
    Av Sotarn i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 15:54
  5. Någon som vill åka med till Café Våfflan i kommande vecka
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 16:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •